Curatorul și furnizorul de experiențe pentru persoane fizice și companii a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 850.000 de euro, în creștere cu 98 la sută față de 2022.
Dinamica pozitivă se datorează cu precădere segmentului corporate, unde Complice.ro marchează cel mai bun an de până acum. Pe segmentul rezidențial, a înregistrat o creștere cu 50 la sută a numărului de clienți. Experiența “zbor într-un simulator Boeing” a dominat topul celor mai alese experiențe de clienții persoane fizice.
Reprezentanții companiei au observat o deschidere și mai mare atât din partea clienților rezidențiali, cât și corporate, pentru adoptarea experiențelor. Clienții persoane fizice s-au bucurat de experiențele din portofoliul Complice.ro sau le-au dăruit celor dragi, pe când persoanele juridice au integrat experiențele în strategiile de marketing sau HR, pentru recompensarea, retenția și motivarea angajaților, clienților sau partenerilor de business. Numărul total de comenzi a crescut cu peste 40 la sută, iar valoarea medie a comenzii a ajuns la 540 de euro, față de 390, în anul precedent.
- Tudor Ionescu (CBRE): “Noaptea Companiilor e mai mult decât un târg de joburi – este o ocazie unică prin care angajatorii își pot prezenta povestea”
- Evenimente de artă direct la birou: cum poate deveni arta o pârghie pentru reținerea talentelor și creșterea productivității
- Viitorul muncii și al resurselor umane, în prim-planul Share|Care|Dare, a 20-a ediție a conferinței naționale HR Club
“Pentru anul ce tocmai s-a încheiat, ne-am propus să menținem un ritm accelerat de creștere a cifrei de afaceri. Mizăm în continuare pe strategii de creștere care să ne ducă, în 2024, peste pragul de un milion de euro. Dezvoltarea portofoliului de opțiuni în regiune și la nivel de țară rămâne unul dintre obiectivele noastre. Observăm și o deschidere către experiențele internaționale – estimăm că ele vor deveni tot mai accesate de clienți, care nu mai doresc doar să viziteze o destinație externă, ci să lege vizita de experiențe inedite”, precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Cele mai populare experiențe în 2023
La fel ca în anii trecuți, în topul experiențelor din 2023 apare preferința pentru experiențele ce implică adrenalină, precum cele de driving ori zbor, pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar și experiențe de tip gourmet, ca degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare, cum ar fi masaje sau terapia prin plutire, dar și travel, cu cazări în locuri inedite și exclusiviste.
Zborul într-un simulator Boeing este, în 2023, experiența cea mai aleasă de clienții Complice persoane fizice, urmată de zborul cu avionul ușor și conducerea unei mașinuțe special pregătite pe șosea. Top 5 cele mai populare experiențe este completat cu o experiență gourmet, respectiv cazare și degustarea la o cramă și o experiență inedită de relaxare, mai exact terapia prin plutire.
Segmentul corporate, motor de creștere. Patru comenzi corporate din cinci, plasate de clienți recurenți.
În 2023, Complice.ro a marchat cel mai bun an pentru segmentul corporate. Numărul de companii ce au ales experiențele în strategia de recompensare, retenție și motivare a angajaților a crescut cu peste 20 la sută. Valoarea medie a comenzilor corporate a crescut de peste două ori, până la 4.500 de euro. Cele mai multe solicitări au venit de la companii din IT, retail si industrii creative, iar 80 la sută dintre comenzi provin de la clienți recurenți.
“Conform studiilor și rapoartelor lansate la sfârșitul lui 2023, tendințele în muncă pentru acest an arată că ne aflăm într-un moment de cotitură pentru redefinirea relației cu munca. Cultura organizațională intră pentru prima dată în Topul Priorităților în HR, direct pe locul 2. Aducerea oamenilor împreună, apropierea de valorile companiei, creșterea gradului de apartenență, devin mai importante ca oricând”, spune Oana Pascu.
Pentru Complice, în 2023 s-a simțit nevoia tot mai stringentă a companiilor de a crea contextul pentru a aduce oamenii împreună, de multe ori chiar la birou. A fost anul cu cele mai multe evenimente corporate cu componente experiențiale. Fie că vorbim despre teambuilding-uri, lansări, aniversări, ateliere creative, evenimente tematice pentru angajați sau parteneri, fiecare experiență gândită de echipa Complice.ro, la birou sau în afara lui, este concepută să stimuleze creativitatea, să consolideze relațiile și cooperarea între participanți, dar și să aducă un suflu nou la locul de muncă.
Cele mai căutate experiențe de grup, în 2023, rămân acțiunile inedite și antrenante de treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri, activitățile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private în echipă. Toate au ca obiectiv conectarea oamenilor și stimularea creativității.
Pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un buget predefinit – Flexibox – rămân în topul preferințelor atât pentru cadourile personale, cât și pentru cadourile ori premiile corporate.
Pe baza feedback-ului pozitiv și a ratei mari de adopție a acestor pachete, pentru 1-8 martie, Complice.ro propune pachete de tip Flexibox special concepute pentru EA, ce includ experiențe din zona de relaxare și deconectare, dar și experiențe ce implică adrenalină ori experiențe gourmet sau aventură.
DESPRE COMPLICE.RO
Este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare din noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate către zona de business (cu un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate) și către B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele), pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.
În cei peste opt ani de când activează pe piață, Complice.ro a livrat mai mult de 5.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu ce include peste 300 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.