Concluziile specialiștilor invitați la Noerr’s Annual Tax & Finance Conference: de ce noutăți trebuie să ținem cont în 2024

Pe 24 octombrie, a avut loc a treia ediție Noerr’s Annual Tax & Finance Conference. Profesioniști cu experiență în domeniul financiar au vorbit despre lecțiile învățate în 2023, marcat de economia inflaționistă, deficitul bugetar și creșterea poverii fiscale.

La evenimentul transmis live din sediul Noerr din Calea Victoriei 174, cei șapte vorbitori au abordat teme precum oportunitatea distribuirii de dividende interimare, modalitățile de eficientizare a capitalurilor proprii, facilitatea privind profitul reinvestit, fondurile nerambursabile, strategia potrivită pentru gestiunea riscului fiscal și pentru asigurarea continuității afacerii în cazul unor decizii de impunere cu sume semnificative. Echipa multi-jurisdicțională de Prețuri de Transfer de la Noerr a analizat tendințele în materie de prețuri de transfer și a trecut în revistă modificările fiscale anunțate și așteptate pentru 2024.

Theodor Artenie, Counsel, Head of Tax Romania, Noerr, a vorbit despre mai multe dintre subiectele din agendă: dividendele interimare, profitul reinvestit sau modificările fiscale asumate de Guvern și așteptate de mediul de afaceri: “Așteptăm încă din 26 septembrie publicarea pachetului de măsuri fiscale care se tot discută și se negociază. Dacă e să ne luăm după estimările specialiștilor și după ce se anunță pe piață, acesta pare să fie doar începutul. Ne așteptăm și la alte măsuri, poate chiar mai dure decât cele de acum”.

Nicoleta Florea, Accountant & Financial Advisor, Head of Accounting & Payroll România,  Noerr, a prezentat câteva din neconcordanțele cu privire la perioada de arhivare a documentelor, inclusiv a ștatelor de salarii constatate în actele legislative. În plus, a expus și schemele pe care societățile le au la îndemână pentru a reuși restaurarea conformării legale, din perspectiva activului net, și posibilitatea asocierii acestora în vederea optimizării capitalurilor proprii, pentru a beneficia de facilitățile fiscale.

Carmen Mazilu, Tax Advisor, Noerr, a abordat tendințele la nivel european și național în materie de prețuri de tranfer și impozitare minimă globală.

Iulian Sorescu, Partner, Head of Noerr Finance & Tax, România, încurajează companiile să aplice pentru ajutoare de stat, ca fonduri nerambursabile ce ajută companiile să se dezvolte. “Se pregătesc două scheme de ajutor de stat, una pentru industria alimentară și cealaltă pentru industria materialelor de construcții. Suplimentar, se așteaptă deschiderea, din primăvară, a schemelor tradiționale de ajutor de stat, pentru producție și creare de locuri de muncă. Sub umbrela StateAidAcademy, îmi asum un rol de educare a mediului de business cu privire la tot ce ține de ajutoare de stat”.

Anja Böhme, Tax Advisor, Counsel, Noerr, Dresden Office, a vorbit despre tendințele europene din prețurile de transfer. “Îmi propun să vă ofer câteva detalii despre propunerea pentru Directiva privind Prețurile de transfer, ce a fost publicată pe 12 septembrie 2023. Aceasta are ca scop simplificarea normelor fiscale, prin stabilirea unor abordări comune în ceea ce privește tranzacțiile intra-grup, prevenirea evaziunii fiscale și transferul prețurilor, reducerea incertitudinii fiscale, a litigiilor, dublei impuneri și a costurilor ridicate de conformitate și îmbunătățirea competitivității și eficienței pieții unice”.

Un alt subiect abordat a vizat inteligența artificială și reglementarea sa. Alexandru Dan, Senior Associate, Digital Business Practice Coordinator Romania, Noerr: “Inteligența Artificială (AI) are potențialul să reformeze întregi industrii și piețe. Business-urile pot profita de pe urma abordării AI cu interes și curiozitate, explorând posibile utilizări în propria activitate. Utilizarea AI va trebui abordată cu prudență din punct de vedere legal, deoarece legiuitorul lucrează să reglementeze această tehnologie emergentă și cu potențial disruptiv”.

Conferința a fost încheiată de Ionuț Georgescu, fondator & CEO, Fepra: “Trebuie să fii pregătit, iar pregătirea cea mai mare constă în a ști ce să facem în timpul controalelor. Conform legislației, orice companie care are calitatea de producător sau de importator de produse ambalate trebuie să se asigure că un minim de 60-65 la sută din ambalajele pe care le pune pe piață, împreună cu produsele sale, ajung să fie reciclate. Noi preluăm responsabilitatea de a face în așa fel încât acele tipuri de ambalaje pe diverse materiale – sticlă, hârtie, metal, lemn – ajung, într-adevăr, să fie colectate și reciclate în mod real. Această responsabilitate a fost implementată în România, prin legislație, ca obligație financiară a producătorilor produselor ambalate. Pentru această obligație, producătorii plătesc o anumită sumă de bani către aceste organisme care, după aceea, se duc pe piață și se asigură că acele cantități necesare din zona de ambalaje sunt, într-adevăr, colectate și reciclate”.

  • Evenimentul a fost organizat de Noerr, cu susținerea BusinessMark.
  • Partenerii media ai evenimentului: AngajatorulMeu.ro, Spotmedia.ro, Revista Cariere, Financial Market, Ziarul Bursa, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Debizz, MATEK, Jurnalul de Afaceri, administratie.ro, Global Manager, Revista Piața, Transilvania Business, Top Business News, Business Voice, Spatiulconstruit.ro, Digital Business, Ziarul 21, PRwave, AntreprenorinRomania, Club Economic, România Durabilă, Economistul, Curierul Fiscal

DESPRE NOERR

Este o societate de avocatură europeană de prim rang, poziționată în mod optim şi pe plan internațional, cu birouri în zece țări și o rețea mondială de best friends. Biroul din România fondat în 1998, dezvoltă și oferă clienților soluții viabile juridice, financiare, fiscale și de management. De peste 25 de ani, consiliază aici companii listate la bursă, societăți multinaţionale, instituţii financiare şi investitori internaţionali. Experții săi se concentrează pe atragerea investițiilor străine în România și oferă consultanță strategică în domeniul ajutorului de stat, financiar, juridic și fiscal, pentru planificarea strategică a proiectelor de investiție sau de extindere în România. În ultimii ani, echipa sa s-a ocupat de unele dintre cele mai mari investiții Greenfield și proiecte de extindere a afacerilor în România.

DESPRE BUSINESSMARK

Din 2013, organizează evenimente business, în principal “concept propriu”, gândite și planificate  de echipa BusinessMark, de la idee și concept, până la implementare. Are o abordare all-industries și dedică proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Își dorește să-și pună amprenta în viețile profesionale ale participanților, să producă un impact concret. Își propune să creeze contexte pentru schimb de experiență și lansare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și pentru a găsi partenerii potriviți.

Dincolo de evenimentele “concept propriu”, organizează evenimente construite pentru partenerii săi, evenimente gândite împreună cu ei și adaptate obiectivelor lor. Este alături, pas cu pas, de cei aflați în căutarea unei echipe profesioniste care să organizeze evenimente B2B. Ei pot conta pe experiența BusinessMark în consultanță, suport în crearea și implementarea conceptului de eveniment, în managementul evenimentului de la creație, logistică, producție și până la optimizarea eficientă a bugetului.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share