Furnizorul de piese auto Continental ia în calcul vânzarea diviziei auto care este grupată în prezent în ContiTech, anunță publicația germană manager magazin, care citează surse din companie.
Posibila vânzare ar face parte dintr-o reorganizare mai amplă a companiei, planificată de președintele Consiliului de Supraveghere Wolfgang Reitzle și de consiliul executiv din jurul directorului general Nikolai Setzer.
În ultimii ani, Continental a luat o serie de măsuri pentru a se restructura și pentru a crește profitabilitatea, în condițiile în care capitalizarea sa bursieră a scăzut la 13 miliarde de euro, de la 50 de miliarde în 2018. În februarie, compania a anunțat că reorganizează ContiTech din șase divizii în câte una în Europa, America și Asia-Pacific, în timp ce își reunește activitățile din domeniul auto într-o unitate separată orientată spre electromobilitate.
- Aurelia Florea, de 16 ani la conducerea departamentului HR al companiei Miele din Brașov
- Cât de fericiți sunt angajații din România la locul de muncă? Pe o scară de la 1 la 10, „nota” lor ar fi 7. Doar 1 din 3 le-ar recomanda jobul lor și altora
- Analiză: 5 trenduri care vor defini industria de HR în 2025
Potrivit manager magazin, unitatea respectivă – specializată în curele și sisteme de etanșare, cu o cifră de afaceri de peste două miliarde de euro – ar urma să fie separată de afacere în termen de doi ani și ar putea fi vândută, divizată în continuare sau fuzionată cu o altă companie.
Afacerea cu anvelope, foarte profitabilă, și partea din ContiTech care nu se referă la industria auto, vor fi păstrate ca viitor nucleu. Publicația germană citează un manager de top anonim care a avertizat asupra amenințării unei rupturi între angajați dacă afacerea cu anvelope va continua să finanțeze afacerea cu automobile.
Continental a refuzat să comenteze acest raport. Compania a declarat, în luna mai, că ContiTech va fi realinată cu scopul de a-și spori impactul și eficiența, fără a oferi detalii suplimentare.
În acest moment, în România funcționează două fabrici Contitech. Cea din Timișoara a avut, anul trecut, un număr mediu de 1.430 de angajați, iar cea din Carei a încheiat anul 2021 cu un număr mediu de 1.275 de salariați, potrivit ultimului bilanț depus la Ministerul Finanțelor Publice. O a treia unitate de producție a funcționat la Nădab, în județul Arad. Activitatea sa a fost transferată, anul trecut, la Carei.