JYSK și WWF-România dau startul unei campanii de conștientizare a importanței zonelor umede din Delta Dunării.
Campania “Delta Dunării e despre apă” are în centru proiectul de reconstrucție ecologică de la Mahmudia, unde o zonă de aproximativ 1.000 de hectare a fost transformată din teren agricol în lac și redată Deltei Dunării.
Delta Dunării nu înseamnă terenuri agricole. Delta Dunării e despre apă. Tot ceea ce face ca Delta să fie un loc unic în Europa, speciile de păsări, pești și plante, există datorită canalelor, lacurilor, bălților și brațelor Dunării. Totul se datorează prezenței din abundență a unui element esențial: apa.
„Reconstrucția ecologică de la Mahmudia a ajutat natura să revină la viață și să redevină casă pentru sutele de păsări care și-au găsit aici locul ideal de hrană și cuibărit. Schimbarea s-a produs foarte repede – în doar câțiva ani, cele 1.000 de hectare de islaz părăsit au fost cuprinse de ape și au transformat peisajul. Este o schimbare importantă și pentru comunitatea locală, care poate să exploateze sustenabil potențialul turistic creat prin reconstrucție.
De acum înainte, provocarea noastră este să asigurăm menținerea acestei zone umede și să creștem oportunitățile economice pentru comunitatea locală. Vrem și să extindem suprafețele de zone umede din Delta Dunării prin noi proiecte de reconstrucție ecologică. Pentru a face acest lucru, avem nevoie de susținere din partea tuturor celor care iubesc Delta Dunării”, spune Hanny Bratu, Marketing și Fundraising Manager WWF-România.
Principala amenințare asupra Deltei Dunării este agricultura intensivă, cu lucrări de drenaj făcute în exces, cu folosirea de fertilizatori chimici și deversarea de substanțe nocive în apă.
Susținerea lucrărilor de monitorizare și întreținere
Mai mulți angajați JYSK România au petrecut o zi în zona Mahmudia și s-au implicat în activități de monitorizare a calității apelor, a speciilor de păsări și plante, au întâlnit localnici și au aflat mai multe despre beneficiile pe care noua zonă Carasuhat le are asupra comunităților locale.
“De anul acesta, am luat decizia de a fi alături de WWF-România, un parteneriat care se va desfășura pe o perioadă de trei ani. Noi suntem foarte mulțumiți de ce am găsit aici, de nivelul de profesionalism pe care l-am găsit, de implicarea și de abordarea autorităților locale. Toată lumea este în favoarea acestor proiecte, prin care aducem înapoi naturii terenurile confiscate acum câteva zeci de ani de autoritățile de atunci și transformate în pășuni sau în terenuri agricole”, explică Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.
Mahmudia este un exemplu de succes: 924 ha de teren agricol au fost renaturate, iar acum se bucură de o biodiversitate impresionantă. Cu timpul, în locul terenului pe care se pășuna vor apărea tot mai multe zone pretabile desfășurării turismului ecologic și pescuitului sportive.
DESPRE WWF-ROMÂNIA
Înfiinţată în 1961, este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale ce derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. În România, lucrează din 2006 pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării: arii protejate, ape, păduri, urși bruni, Delta Dunării, sturioni. Acestora li se adaugă stimularea tranziției spre economia verde și un program de educație de mediu adresat tinerilor. Misiunea WWF la nivel global este aceea de a stopa degradarea mediului şi de a construi un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura.
DESPRE JYSK ROMÂNIA
JYSK este unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa. Primul magazin a fost deschis în Danemarca, în 1979. În prezent, JYSK desfășoară operațiuni în 51 de țări, are peste 26.500 de angajați și peste 2.900 de magazine. În Germania, își desfășoară activitatea sub denumirea de DänischesBettenlager, iar în restul țărilor sub numele de JYSK.
Compania este deținută de familia fondatorului ei, omul de afaceri danez Lars Larsen, care are în portofoliu și alte companii, cu o cifră de afaceri anuală de 4,7 miliarde de euro. Cifra de afaceri a JYSK este de 4,1 miliarde euro.
JYSK a intrat pe piața din România în 2007, prin inaugurarea unui magazin la Oradea. Rețeaua numără acum 106 de magazine în România.