În 2023, Renault Group a ajuns la un ecart de 0 la sută între salariile angajaților femei și bărbați, la nivel mondial, cu doi ani mai devreme decât își propusese.
Renault Group și-a propus eliminarea diferențelor salariale dintre angajații femei și bărbați în toate țările în care Grupul este prezent și a aplicat planuri de acțiune specifice cu ocazia campaniilor anuale de majorări salariale. Prin măsurarea indicatorului Gender Pay Gap, în fiecare an, echipele de Resurse Umane se asigură că ecartul se reduce permanent și că angajații, indiferent de gen, au o remunerare egală când ocupă un post comparabil.
„Convinși că diversitatea este unul din atuurile noastre, ne-am angajat de mai mulți ani într-o politică de creare a unui loc de muncă lipsit de orice discriminare, în care oricine să se simtă integrat(ă), respectat(ă) și valorizat(ă). Eliminarea diferenței de salarizare dintre femei și bărbați pe posturi egale, cu doi ani mai devreme față de obiectivul propus, demonstrează angajamentul echipelor Renault Group de a descoperi talentele și de a acționa într-un mod concret pentru promovarea egalității de gen la locul de muncă, una dintre prioritățile strategiei noastre pentru diversitate și incluziune”, declară François Roger, director de Resurse Umane, Renault Group.
- Randstad Romania Employer Brand 2025 Research: Microsoft, Schaeffler, IBM, Bitdefender și Versuni sunt cei mai atractivi angajatori din România
- Candidații caută tot mai mult joburile cu salariul afișat. O treime dintre candidaturile de pe eJobs.ro merg spre locurile de muncă pentru care salariul este publicat în anunț
- #CompliceLaSchimbare – George Popa, Manager Clinicile de Psihoterapie Regina Maria: Cum construiești o cultură comună fără să ștergi diferențele
În aprilie 2021, Renault Group a creat, în Direcția de Resurse Umane, un departament dedicat diversității și incluziunii, în scopul creșterii performanței în rândul echipelor. Printre prioritățile stabilite se numără transformarea Renault Group într-un angajator de referință pentru femei – obiectiv care este acum atins.
La sfârșitul anului trecut, în Renault Group, femeile reprezentau 35 la sută din totalul persoanelor aflate într-o funcție de conducere și ocupă 27 la sută din totalul funcțiilor de manager. Acest ultim procent ar urma să crească până la 30 la sută în 2030 și să ajungă la 50 la sută în 2050.