Majoritatea oamenilor de resurse umane (70 la sută), angajați în companiile din România, utilizează zilnic social media pentru acțiunile de HR, relevă un studiu realizat de compania de consultanță în resurse umane My HR Lab, în noiembrie-decembrie 2023.
Cei mai mulți folosesc social media ca să posteze anunțuri de recrutare (75 la sută) și ca să caute și să abordeze candidați (60 la sută). Circa 50 la sută utilizează canalele online de socializare ca să promoveze imaginea de angajator a companiei pentru care lucrează. În jur de 45 la sută dintre respondenți utilizează social media ca să recruteze candidați cu diverse niveluri de experiență, 25 la sută folosesc canalele de social media ca să recruteze entry-level/ juniori, iar 25 la sută recrutează specialiști.
Când recrutează candidați entry-level și juniori și promovează imaginea de angajator către ei, oamenii de HR consideră că cea mai bună metodă pe care o pot utiliza este mediul academic, în special asociațiile studențești (71 la sută). Alte canale pe care le utilizează ca să atragă interesul candidaților entry-level și juniori sunt târgurile de joburi și LinkedIn.
- Aproape 900 de posturi propuse de instituțiile de stat în prima lună a anului, pe eJobs
- „Tinder-ul joburilor”: Giggle, platforma care își propune să revoluționeze munca flexibilă
- Hărțuirea la locul de muncă, noi modificări legislative: ce obligații suplimentare au angajatorii
Ca să recruteze seniori și manageri și să le promoveze imaginea de angajator, 82 la sută dintre respondenți consideră că LinkedIn este cel mai potrivit canal. Alte opțiuni utilizate de profesioniștii HR ca să atragă interesul candidaților cu un nivel mare de experiență sunt recomandările și agențiile de recrutare.
Pentru promovarea imaginii de angajator prin rețelele de social media sunt desemnate mai multe departamente în peste jumătate dintre companii. În 20 la sută dintre ele, promovarea imaginii de angajator este responsabilitatea exclusivă a departamentului de HR.
„Până nu demult, promovarea imaginii de angajator era doar în responsabilitatea profesioniștilor în HR. Ne bucurăm să vedem că tot mai multe companii au îmbrățișat conceptul de ambasadori de brand (employee advocacy) și încurajează implicarea tuturor colegilor din departamente precum marketing, comunicare internă, PR, sales, sau chiar membrii boardului, în promovarea imaginii de angajator. Această abordare reflectă nu doar o schimbare binevenită în strategiile de recrutare, ci și un efort comun de a arăta mai autentic cultura organizațională a companiei și cine sunt oamenii din spatele unui nume de brand”, declară Beatrice Galațanu – Owner & Trainer My HR Lab.

Companiile pentru care lucrează cei care au participat la studiul My HR Lab sunt în mare parte prezente pe LinkedIn și Facebook. Peste 35 la sută utilizează și Instagram și YouTube, canale care au crescut în popularitate în ultimii ani. Pe platformele de social media unde sunt prezente, jumătate dintre companii își promovează ambele imagini – cea comercială și de angajator, iar 26 la sută promovează doar imaginea de angajator.
La realizarea studiului au participat 121 de oameni implicați în procesele de resurse umane din peste 100 de companii, care au între zece și +10.000 de angajați. 40 la sută sunt specialiști (3-7 ani de experiență), 35 la sută seniori (+7 ani) & 25 la sută juniori (1-3 ani). 33 la sută recrutează pentru companii active în IT&C, nouă la sută pentru sectorul serviciilor profesionale, câte opt la sută pentru industria auto și retail & DIY, câte șapte la sută pentru finanțe-bănci și medical & farma și cinci la sută pentru construcții. Circa 68 la sută dintre ei lucrează în București, zece la sută în Cluj-Napoca, câte patru la sută în Iași, Timișoara și Brașov și zece la sută în orașe precum Ploiești, Sibiu, Oradea sau Târgu Mureș.
DESPRE MY HR LAB
Este un business românesc out of the box, lansat în 2015, care oferă workshop-uri de HR interactive și consultanță HR creativă. În cei nouă ani de activitate, peste 3.000 de specialiști HR și manageri din circa 270 de companii prezente în România au învățat împreună cu My HR Lab cum să construiască strategii mai creative și mai eficiente de employer branding, candidate experience și onboarding.