Grupul Teraplast cumpără o fabrică în Serbia și investește acolo 11 milioane de euro, în 2017

Foto: timponline.ro

Cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor a achiziționat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Valoarea tranzacției este de 4,3 milioane de euro.

Anul acesta, Grupul Teraplast va investi 11 milioane de euro în Serbia. Suma include valoarea achiziției fabricii, investiții de 2,7 milioane de euro în dezvoltare și capital de lucru de patru milioane euro. Compania achiziționată are o capacitate de producție similară celei ale subsidiarei TeraSteel, adică 2,2 milioane mp/an, respectiv aceleași utilaje.

Fabrica din Serbia va deservi în principal țări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare, precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei. Potrivit estimărilor companiei, aceste piețe au, în 2017, un potențial de 9,6 milioane mp, adică în jur de 153 milioane euro. Piața panourilor din Serbia este estimată la 2,3 milioane mp, din care producția locală reprezintă 20 la sută. Diferență o reprezintă importurile. În România, producția locală reprezintă aproximativ 80 la sută din totalul pieței. TeraSteel vinde peste o treime din producția realizată în România pe piețele externe.

“Achiziția din Serbia face parte din strategia Grupului Teraplast de a crește volumul vânzărilor și profitabilitatea. TeraSteel exportă în Serbia, Bulgaria, Muntenegru și Slovenia de circa doi ani, iar prin fabrica de la Leskovac ne propunem să creștem exponențial vânzările în zona Balcanilor. Grupul Teraplast poate să devină un exemplu pentru companiile românești care nu au avut curajul sau nu au fost încurajate să deschidă fabrici pe piețele externe. În schimb, firme din Polonia, Rusia sau Ungaria au deschis fabrici în România și sunt foarte active în zona construcțiilor. Prin cele două achiziții de anul acesta, Grupul Teraplast va  ajunge  să consume, în 2018, capacitatea de producție a unui combinat mediu, adică peste 70.000 de to de tablă, în valoare de peste 55 milioane euro”, declară Dorel Goia, președintele Consiliului de Administrație Teraplast.

Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de țevi, granule și profile din PVC), TeraSteel (producător de panouri sandwich și structuri metalice zincate), Teraglass (producător de ferestre și uși din PVC), Teraplast Logistic (din iunie 2016, coordonează activitățile logistice ale Grupului) și Politub (producător de țevi din polietilenă). Grupul și-a bugetat pentru 2017 o cifră de afaceri de 434,6 milioane lei și un profit net de 38,1 milioane. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017, Grupul Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 66,5 milioane lei, un profit net de 1,6 milioane și EBITDA de 6,6 milioane.

Teraplast activează pe piețele de instalații și amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich și structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și granule PVC, și deține poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piață de canalizări interioare. TeraSteel este al doilea jucător de pe piața de panouri sandwich și, de anul trecut, este liderul pieței de structuri metalice zincate.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share