“Orientare spre client, calitate și inovare”. La 43 de ani de la înființarea companiei, aceste cuvinte continuă să reprezinte motto-ul după care se ghidează, în activitatea lor, oamenii de la ifm electronic.
Înființată în 1969, ifm electronic este o companie de familie, ce produce senzori și echipamente în domeniul automatizării industriale. La nivel mondial, deservește aproape 100.000 de clienți, în peste 70 de țări. În ultimii ani, cifra de afaceri a crescut constant și a ajuns, astăzi, la peste o jumătate de miliard de euro. În fiecare zi, peste 2.500 de clienți primesc îndrumare din partea personalului ifm electronic. Grupul deține cinci fabrici în Germania, din 2011 – o fabrică nouă în Singapore, iar o nouă unitate de producție este în construcție în Polonia. Fiecare este orientată pe o anumită gamă de produse. Împreună produc, anual, peste 13 milioane de senzori și sisteme.
În Europa, compania este prezentă, cu sucursale proprii, în 25 de țări, și are la dispoziția clienților peste 650 de angajați. ifm electronic România a prins viață în 2006. De atunci, a evoluat de la un număr de cinci la 12 angajați, care sunt aproape de peste 1.300 de clienți, și a trecut, în 2011, de o cifră de afaceri de două milioane de euro. “Pentru noi, fiecare angajat este un izvor de noi idei de succes. Transparența este principala caracteristică la ifm electronic. Este relevant un citat din filozofia companiei: <ifm electronic nu oferă o carieră. Voi veți face o carieră, pentru voi înșivă, pe baza șanselor pe care ifm vi le oferă>”, arată Laura Chelu, directorul de vânzări al subsidiarei din România.
În opinia sa, angajații sunt bunul cel mai de preț al unei companii, fiindcă ei pot determina succesul sau insuccesul acesteia. De aceea, angajații ifm sunt implicați, periodic, în programe de perfecționare, atât în domeniul tehnic, cât și în relaționarea cu clienții. “Salariații și compania trebuie să fie interesați de succes în aceeași măsură. Așadar, candidatul ideal este cel capabil să se identifice cu obiectivele companiei”, completează Laura Chelu. Pentru că domeniul senzoristicii este unul destul de exclusivist, găsirea angajatului potrivit nu este o misiune ușoară. Oamenii deja pregătiți pentru acest domeniu sunt greu de găsit, astfel încât, pentru a-i descoperi, managementul companiei apelează la ajutorul firmelor specializate în recrutare de personal.
La ifm, motivarea angajaților începe cu stabilirea obiectivelor. “Dacă acestea sunt atractive și realizabile, vor constitui ele însele o motivație. Pentru obținerea rezultatelor, angajații sunt stimulați și prin diferite concursuri interne, finalizate prin diplome și premii. Lucrul cel mai important, cred eu, este că încercăm să stabilim împreună obiectivele viitoare și, tot împreună, încercăm să le atingem. De aceea, încurajăm angajații să vină cu idei și propuneri pe care, în măsura în care sunt viabile, le punem în aplicare”, precizează directorul de vânzări al ifm electronic România.
MEREU PRINTRE PREMIANȚI
Politica ifm este de a lansa mereu produse noi, inovatoare. Acest lucru este posibil cu ajutorul celor 460 de ingineri care lucrează în departamentul de cercetare și proiectare. De altfel, ifm electronic este compania cu cele mai multe produse inovatoare patentate – 440. Multe dintre ele au fost și premiate: premiul Reddot Design, în 2004, Hermes, în 2005, nominalizare la Industrie Preis, în 2009, premiile Top Inovatori și Axia, în 2010, nominalizare la premiul Top angajatori, în 2006, 2009 și 2012. “Ne mândrim cu calitatea produselor noastre. Familia de produse a crescut constant, de la primul senzor de proximitate inductiv, în 1969, la peste 9.000 de produse, astăzi. Filozofia noastră este aceea de a crea parteneriate pe termen lung. Și de aceea, motto-ul companiei este <close to you!>- aproape de dumneavoastră”, declară Laura Chelu.
articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2012