Cei mai mulți candidați pentru posturile vacante în cadrul Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) își doresc să ocupe funcția de ofițer în cadrul Serviciului Analiză de Risc, unde au fost înregistrate peste 120 de cereri.
Perioada de înscriere la examenele pentru ocuparea celor 29 de funcții vacante cu recrutare din sursă externă, 26 agenți și trei ofițeri de poliție, s-a încheiat în 19 ianuarie. IGI a înregistrat 486 de cereri de înscriere în concurs. În etapa următoare, candidații vor fi examinați psihologic și medical, după care își vor completa dosarele de recrutare cu documentele solicitate prin anunțul de concurs. Ulterior, vor susține evaluările sportive sau probele practice, care sunt eliminatorii. Cei care vor promova probele eliminatorii vor participa, între 10 și 18 martie, la examenul scris, ce va consta în rezolvarea unui test tip grilă.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
După încadrarea directă, poliţiştilor nu le pot fi modificate raporturile de serviciu prin delegare, detaşare, mutare şi transfer, timp de cel puţin trei ani de la numirea în prima funcţie, cu excepţia situaţiei când intervine reorganizarea unităţii. Viitorii polițiști de imigrări își vor desfășura activitatea în cadrul aparatului propriu al IGI, în structurile județene pentru imigrări și în centrele specializate pe linie de azil, în domenii de activitate precum proceduri administrative și judiciare de azil, integrare, migrație, resurse umane, financiar, comunicații și informatică, administrativ, achiziții, analiză de risc, logistică, secretariat.
Informații suplimentare despre probele de selecție, criteriile de departajare și alte date importante pentru desfășurarea recrutării și încadrării candidaților pot fi accesate pe site-ul oficial al IGI sau de la structura de resurse umane a inspectoratului, la telefon 021 410 75 13 și interiorul prevăzut în anunț.