Tehnologia și modul în care abordăm managementul angajaților vor transforma industria HR, în următorii ani. Angajații se așteaptă să primească mai mult din partea companiilor, iar specialiștii HR își adaptează metodele de lucru și caută cele mai bune soluții pentru selecția și retenția angajaților și îmbunătățirea echilibrului între viața personală și cea profesională. În România, anul 2019 va fi marcat de o perioadă în care angajatorii și specialiștii trebuie să rafineze aceste direcții, potrivit companiei de recrutare și consultanță în resurse umane Integra HR.
Teleworking – munca de la distanță
Posibilitatea de a lucra de la distanță – câteva zile pe lună sau chiar o perioadă mai îndelungată – va continua să fie un factor diferențiator în alegerea locului de muncă. Vor avea de câștigat companiile ce adoptă modele de lucru flexibil și arată astfel că își susțin angajații să obțină un echilibru între viața personală și cea profesională. “Studiile făcute la nivel internațional și experiența clienților noștri confirmă că angajații care lucrează de la distanță sunt cel puțin la fel de eficienți precum cei care merg zilnic la birou, cât timp în companie există un cadru bine definit al activității, cu întâlniri de echipă şi o comunicare gestionată corect. Angajaţii pot livra rezultate foarte bune dacă își păstrează confortul psihic pe care şi l-au dorit din momentul acceptării ofertei de job”, spune Andreea Mureșan, Managing Partner, Integra HR. În România, această tendință s-a impus deja în IT și în industriile creative.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Digitalizarea procedurilor de HR
Modul în care companiile vor integra tehnologia în activitatea departamentelor de resurse umane va fi un factor diferențiator ce va oferi importante economii de timp și financiare. Digitalizarea procedurilor de HR va fi, astfel, o tendință importantă ce se va impune anul viitor în România, potrivit Integra HR. Compania a lansat recent IntegraHR Shop, primul magazin online din România cu proceduri de HR profesioniste, disponibile pentru descărcare imediată. Până la finalul anului, circa 100 de documente de resurse umane în format digital vor fi disponibile în shop.
Job de middle management în companie vs. antreprenor
Pozițiile din zona de middle management în companiile mari vor fi tot mai dificil de ocupat. “Am observat, încă de anul acesta, că un număr semnificativ de specialiștii care ar putea ocupa cu succes roluri în middle management aleg calea antreprenorialului. Este o schimbare în mentalitatea românilor, care devin mai conștienți de calitățile lor profesionale și reușesc să depășească teama unui eventual eșec asociat începutului pe cont propriu”, spune Andreea Mureșan. În industria de HR, această tendință va genera o creștere a activității de profiling – creionarea profilului de candidat -, realizată de specialiștii în resurse umane care oferă servicii de consultanță pentru crearea unor echipe performante.
Recrutare mai eficientă în producție
O altă provocare pe piața forței de muncă constă în găsirea muncitorilor din producție, situație pentru care IMM-urile trebuie să identifice metode de recrutare mai rapide și eficiente din punct de vedere financiar. Pentru managerii și proprietarii de IMM-uri, IntegraHR Shop oferă proceduri pentru identificarea, integrarea și retenția de personal specializat și documente de HR obligatorii, ce pot fi descărcate rapid, și ajută angajatorii să fie în legalitate și să evite anumite amenzi. Aceste documente sunt deja folosite de clienții companiei Integra HR și pot fi cumpărate din magazinul online la prețuri cuprinse între 100 și 1.000 de lei. “Indiferent de aceste soluții, decongestionarea situației ar putea fi realizată mai ușor dacă autoritățile în măsură ar stipula obligativitatea acceptării unui loc de muncă de către șomeri”, spune Andreea Mureșan.
Angajări pe criterii ce țin de atitudine și comportament
Acolo unde va fi posibil, specialiștii în recrutare vor face angajări pe criterii ce țin de atitudinea, valorile și comportamentul candidaților, nu doar de calificări. Interviurile bazate pe competențe profesionale vor fi în continuare cele mai întâlnite în majoritatea organizațiilor, însă tot mai mulți specialiști în recrutare vor evalua candidații în funcție de atitudine sau valori personale și consideră că abilitățile tehnice necesare postului vor putea fi asimilate ulterior.
DESPRE INTEGRA HR
Companie clujeană specializată în recrutare și consultanță în resurse umane, este prezentă pe piața din România de peste opt ani. În această perioadă, echipa Integra HR a oferit servicii de consultanță pentru crearea unor echipe performante și stabile, servicii de recrutare și selecție de personal, pentru mai mult de 230 de companii naționale și multinaționale. În total, specialiștii în resurse umane și consultanții Integra HR au finalizat peste 800 de procese de recrutare și selecție, și au oferit peste 1.000 de ore de consultanță în proiecte locale și internaționale. În septembrie, compania a lansat IntegraHR Shop, primul magazin online din România cu proceduri de HR profesioniste, disponibile pentru descărcare imediată, care acoperă șase categorii principale: fișe de post, recrutare și selecție, orientare și onboarding, programe de dezvoltare, motivare și retenție, și administrativ.