Jumătate dintre români vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie tot mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori, arată un studiu realizat de platforma de recrutare eJobs. Cinci din zece candidați au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună.

50 la sută dintre participanții la studiul eJobs au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în privința intenţiilor de angajare ale românilor – 85 la sută dintre respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4 la sută sunt suficient de mulţumiţi de joburile actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani.

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii sunt tot mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru șapte din zece candidaţi, felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect într-un interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte o ofertă de angajare. 52 la sută dintre ei îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feedback-ul de după interviu, răspunsurile primite de la recrutor, dar şi felul în care arată compania, sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată.

Credem că te-ar interesa și: Corporatistul din Pipera

Aproape 20 la sută dintre respondenţi îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră. “Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi <amendează> tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5 la sută dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi când primesc întrebări-clişeu, care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, și arată o preocupare tot mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul. După prima lună, angajaţii au deja conturat un plan legat de durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job. “Este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62 la sută dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă, care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei, să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28 la sută dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru”, spun reprezentaţii eJobs.

82 la sută dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin platformele de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal sunt site-urile angajatorilor. 23 la sută folosesc şi reţelele de socializare, iar 19 la sută apelează la târgurile de joburi. “Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare, candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere. Tot mai mulţi îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă e posibil, să includă şi o componentă video”, adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat între 1 și 19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi. Lansată în 1999, eJobs.ro are peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi peste 290.000 de fani pe Facebook.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share