“Lucrează din grădina vecinului”: un startup irlandez produce la Cluj birouri mobile, ce pot fi amplasate oriunde și închiriate cu ora

Într-un moment în care persoanele care lucrează de acasă caută soluții pentru a “alunga” monotonia, irlandezii de la Nooka Space vin cu o posibilă soluție: birouri mobile, care pot fi amplasate oriunde și închiriate oricui are nevoie de un spațiu de lucru.   

Practic, birourile Nooka Space, care sunt produse în România, la Cluj, funcționează după principiul Airbnb. Birourile pot fi instalate în propriile curți și închiriate persoanelor care au nevoie de ele, atunci când proprietarul nu le folosește.

Fondatorii companiei au început să dezvolte ideea înainte de pandemie, după ce au observat că multe persoane care foloseau uneori spații de coworking preferau totuși să lucreze de acasă, în condiții mai puțin bune. “O mulțime de oameni lucrau și înainte de acasă – la masa din bucătărie, pe canapea, uneori de pe pat. Experiența de la domiciliu nu s-a schimbat deloc, fiindcă nu a inovat cu adevărat în acest sens”, a declarat CEO-ul Leanne Beesley pentru fastcompany.com.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Chiar dacă și alte companii au venit cu idei asemănătoare și propun mici construcții prefabricate, pe care proprietarii le pot utiliza ca spațiu suplimentar de birouri, costurile depășesc bugetul multor persoane. “Chiar și cele care arată destul de simplu sunt foarte scumpe. De aceea, ne-am gândit la un abonament lunar”, explică Leanne Beesley.

Cel mai mic birou, pentru o persoană, are nouă mp și costă 299 de euro pe lună. Cel de 12 mp costă 349 de euro, iar cel de 15 mp are un preț de 449 de euro. Prețurile pentru birourile de două persoane variază între 399 (15 mp) și 599 de euro (18 mp). Când este instalat în curte, biroul e complet echipat, inclusiv cu masă de lucru, scaun, dulap, WiFi de mare viteză, prize de alimentare, lumină, o încuietoare inteligentă și soluții de încălzire și răcire. Primele versiuni nu au prevăzută o baie, întrucât se așteaptă ca termenul de închiriere să fie scurt – pentru un apel Zoom important sau câteva ore de muncă după-amiaza.

Dintre primii clienți, mulți intenționează să folosească birourile pentru uz personal, mai ales dacă și alți membri ai familiei lucrează sau învață de acasă. Ele pot fi oferite și vecinilor care nu au curte sau, pur și simplu, unei persoane aflate în zonă, care are nevoie de un spațiu de lucru, pentru câteva ore. O aplicație va facilita contactul dintre cei care dispun de birouri și viitorii “chiriași”.

Această soluție este și pe placul multor companii, care sunt interesate să închirieze astfel de birouri pentru angajații lor. Unul dintre primii clienți este un sat din România, care dorește să pună la dispoziția persoanelor aflate în zonă facilități moderne, pe care, altfel, le-ar găsi doar la oraș.

Articolul anterior

Angajații Luxoft au la dispoziție peste 300 de cursuri pe zona de IT&C

Articolul următor

Kaufland împușcă mai mulți iepuri dintr-un foc: angajații săi primesc vouchere de vacanță care le cresc veniturile și susțin redresarea turismului

Articole din aceeași categorie
Total
5
Share