În ultimele patru săptămâni, marcate de un context politic tensionat, determinat de alegerile prezidenţiale şi parlamentare și anularea primului tur de alegeri prezidențiale, magazinele online care operează pe platforma SaaS MerchantPro au păstrat trendul ascendent al vânzărilor.
Performanţele din perioada 18 noiembrie-15 decembrie, adică cea din jurul alegerilor și deciziei de anulare, indică o creştere de 11 la sută în valoarea tranzacţiilor şi un avans de opt la sută în numărul lor, comparativ cu aceleaşi săptămâni din 2023.
„Creşterea poate fi atribuită sezonalităţii şi specificului perioadei de cadouri, un interval care stimulează natural consumul, dar şi tendinţei consumatorilor de a compensa lipsa de control prin achiziţii curente. Majoritatea tranzacţiilor au vizat produse cu un coş mediu de circa 55 de euro, iar achiziţiile de valori mai mari au fost amânate până la o stabilizare percepută a contextului general”, consideră Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
- Împotriva curentului: germanii de la Schieffer investesc într-o fabrică de componente auto în România
- Genesis Property are un nou Chief Operating Officer
- Cristina Lovin și Simona Stancu, primul cuplu feminin de arbitri care reprezintă România la un campionat mondial masculin de handbal
Singurele zile în care s-a observat o scădere semnificativă la nivel de valoare au fost 24 noiembrie (-5 la sută), ziua primului tur de alegeri prezidenţiale, şi 25 noiembrie (-10 la sută), ziua rezultatelor finale pentru primul tur. În aceste zile, clasamentul şocant al candidaţilor a afectat intenţia de cumpărare şi a captat atenţia publicului către ştiri politice.
Analiza MerchantPro cuprinde rezultatele unui eșantion reprezentativ de magazine online de dimensiuni diferite, ce operează pe cea mai folosită platforma locală SaaS de eCommerce. Deşi consumatorii au amânat achiziţiile de valori mai mari, pe zona de achiziţii curente, cu un coş mediu de circa 55 de euro, tranzacţiile au continuat într-un ritm crescător.
„În ciuda unui context volatil, antreprenorii din eCommerce demonstrează o capacitate de adaptare şi rezilienţă impresionante. Rezultatele din această perioadă reflectă specificul sezonului şi eforturile susţinute ale comercianţilor pentru a-şi atrage şi fideliza clienţii. Totuși, deşi în cele patru săptămâni analizate numărul tranzacţiilor a crescut cu opt la sută, iar valoarea vânzărilor cu 11 la sută, faţă de săptămânile echivalente din 2023, aceste creşteri s-au situat sub mediile la nivel de an, unde creşterile au fost de 15 la sută ca număr de tranzacţii şi 20 la sută ca valoare. Clienții au avut un comportament mai precaut în această perioadă decât în restul anului”, observă Arthur Rădulescu.
Analiza a luat în calcul tranzacții înregistrate pe un eșantion de magazine online ce folosesc platforma MerchantPro. Comercianţii de pe platformă dovedesc o agilitate remarcabilă în adaptarea rapidă a strategiilor în faţa unor schimbări uneori complet neaşteptate de pe piaţă. Instrumentele avansate de automatizare le oferă posibilitatea să identifice tendinţele emergente, să adapteze cu viteza crescută strategia comercială la dinamica pieței și să-și optimizeze procesele operaţionale ca să se sincronizeze cu nevoile consumatorilor.
Magazinele din eșantionul analizat au capitalizat pe nevoia alimentată de sezonul de cumpărături, nu și-au limitat campaniile pe fondul tensiunilor sociale și au reușit să mențină un trend pozitiv de creștere a volumului tranzacțiilor și valoric.
DESPRE MERCHANTPRO
Este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. Platforma este folosită la nivel regional și are o experiență de peste 15 ani pe piață. În ultimii doi ani, și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2.000 de magazine active în România și un număr în creștere continuă în vestul și sud-estul Europei.