Mircea Georgescu (Hünnebeck): “Situațiile dificile împing mai rapid lucrurile, lansează pârghii de evoluție și te forțează să fii cu un pas înainte”

Când construiești, ai nevoie de parteneri pe care te poți baza în orice situație: oameni, factorii de decizie și experți. Ca parte a grupului de firme BrandSafway, Hünnebeck Romania propune un “pachet” ce include toate avantajele unei rețele mondiale cu peste 360 de sucursale și 40.000 de angajați.

Hünnebeck este unul dintre cei mai importanți producători internaționali de cofraje, schele și tehnică de siguranță. Sprijină industria construcțiilor cu soluții parțiale și complete și mizează pe calitate, flexibilitate optimă și eficiență economică maximă. Aceasta este, potrivit lui Mircea Georgescu, Managing Director la Hünnebeck Romania, o parte a “rețetei” care a asigurat succesul unei companii cu o tradiție de peste 90 de ani.

AngajatorulMeu.ro: Activați într-o industrie care nu a fost ocolită de “turbulențe”, în ultimii doi ani și jumătate – pandemia, războiul din Ucraina, rata inflației, etc. Cum se adaptează Hünnebeck Romania la toate aceste schimbări?

MIRCEA GEORGESCU: Într-adevăr, este un context dificil, care își pune amprenta într-un fel sau altul. Iar cel mai complicat e atunci când nu poți controla direct aceste provocări. Dar, deși activăm într-un domeniu complementar cu cel al domeniul construcțiilor, respectiv închirierea de cofraje, am reușit, printr-o mobilizare rapidă, să ne adaptăm contextului de piață și solicitărilor diverse din partea clienților noștri.

Pentru Hünnebeck, lucrurile au mers într-o direcție favorabilă, legată direct de evoluția pozitivă a sectorului construcțiilor. Am avut rezultate cu creșteri semnificative, în special pe segmentul proiectelor de infrastructură, care, datorită faptului că implică un volum mare de echipamente și o durată lungă de execuție, ne-au conferit un anumit grad de stabilitate în această perioadă. Implicarea noastră în proiecte mari de infrastructură a necesitat furnizarea de cantități mari de cofraj și eșafodaj într-un timp foarte scurt. În acest sens, Hünnebeck România a deținut și deține avantajul de a avea acces rapid la volume mari de materiale. Pe lângă centrele locale, din Ilfov și Cluj, putem apela și la parcul regional de echipamente aflat în Germania.

Care sunt principalele lecții pe care le-ați învățat în această perioadă?

Cred că situațiile mai dificile au avantajul de a împinge mai rapid lucrurile, de a lansa pârghii de evoluție, te forțează cumva să fii cu un pas înainte, să fii mai flexibil în a detecta cele mai bune soluții la problemele apărute.

Competența și implicarea colegilor noștri din departamentul tehnic, care au reușit să găsească soluții de cofrare eficiente din punct de vedere al costurilor și al duratei de execuție pentru fiecare proiect în parte, și ale colegilor din departamentul logistic, care s-au asigurat că echipamentele solicitate au ajuns la timp pe șantierele clienților, au reprezentat factori importanți în succesul nostru de până acum.

Cum a evoluat business-ul Hünnebeck, pe piața din România?

Așa cum menționam în primul răspuns, anul 2021 a adus pentru Hünnebeck România o creştere semnificativă, generată de proiectele de infrastructură, în care s-au înscris circa 40 la sută dintre proiectele desfăşurate anul trecut. Aceste tipuri de lucrări au fost cu zece la sută mai multe decât în anul anterior. Majoritatea au fost reprezentate de proiecte rutiere.

Și pentru anul în curs ne încadrăm în aceeași notă optimistă, cu o pondere semnificativă tot pe segmentul proiectelor de infrastructură. Deja sunt în desfășurare proiecte complexe, precum realizarea viaductului Tălmăcel de pe tronsonul de autostradă Sibiu-Boiţa şi a Drumului Expres Craiova-Piteşti.

Care sunt serviciile pe care le furnizează Hünnebeck și cine sunt principalii clienți ai companiei?

Hünnebeck România este unul dintre furnizorii importanți de echipamente de cofraj, schele și sisteme de siguranță din România. Pe lângă echipamentele în sine, oferim o paletă largă de servicii destinate proiectelor, printre care amintim panotaj și optimizare, logistică de șantier, servicii de curățenie și reparații, instructor de montaj. Printre clienţii companiei se numără atât firme de construcții, cât și dezvoltatori imobiliari sau antreprenori generali.

Cât de importantă este piața românească pentru grupul BrandSafway, din care face parte brandul Hünnebeck?

România este una dintre piețele importante, nu atât prin volumul cifrei de afaceri realizate, cât mai ales prin stabilitatea și continuitatea cu care ne-am consolidat operațiunile pe piață locală. Pe lângă diviziile de cofraje și servicii industriale, care activează sub marca Hünnebeck, în România își desfășoară activitatea și un share service center ce deservește mai multe entități ale grupului BrandSafway la nivel global. 

Hünnebeck România își desfășoară activitatea în trei locații din București – Șoseaua de centură Chitila-Rudeni, Ploiești și Cluj – Capusu Mare, unde activează peste 80 de angajați. În plus, România are un potențial foarte mare în sectorul investițiilor în infrastructură, care vor continua regimul extrem de dinamic de dezvoltare, în următorii ani. 

Portretul-robot al candidatului ideal este astăzi unul multifațetat, deschis către diversitate și care reliefează acei oameni ghidați de pasiune, cu energie, dornici să acumuleze cât mai multă experiență și curajoși să-și expună ideile proprii.

Modul în care se muncește s-a schimbat în majoritatea companiilor, din martie 2020 încoace. Cum s-a adaptat Hünnebeck în această perioadă, ca-și păstreze angajații în siguranță?

La Hünnebeck, suntem conștienți că resursa umană este capitală. Suntem dedicați dezvoltării unei culturi în care sănătatea, siguranță și mediul sunt valori-nucleu, adoptate și practicate la toate nivelurile organizației și cu care operăm și în cazul clienților noștri.

Din martie 2020, am adoptat rapid măsurile ce au vizat adaptări interne ale procedurilor și fluxurilor de lucru, pentru a preveni infectarea angajaților și a partenerilor. Pentru personalul TESA, am configurat home-office, pentru angajații din depozit și din departamentele de reparații și curățare am implementat lucrul în schimburi. În paralel, am dezinfectat periodic spațiile de lucru, iar o altă măsură a constat în adaptarea fluxului de documente, pentru a asigura o interacțiune cât mai mică cu orice vizitator.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care și-l dorește Hünnebeck? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Portretul-robot este astăzi unul multifațetat, deschis către diversitate și care reliefează acei oameni ghidați de pasiune, cu energie, dornici să acumuleze cât mai multă experiență și curajoși să-și expună ideile proprii. Sunt importante ambele calități, și tehnice, și interpersonale. Fără acest mix, e complicat, pentru că noi colaborăm intens cu clienții, și atunci este mai mult decât necesar să existe o bună comunicare, înțelegere și o efervescență a ideilor care să se concretizeze în cele mai bune soluții furnizate de Hünnebeck.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Să aleagă companii-mentor, cu oameni dedicați și dornici să împărtășească din experiență, în care se simt inspirați și unde există o preocupare reală și aplicată pentru partea de formare profesională continuă.

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, în ceea ce privește profesia dvs., în general, și compania pe care o conduceți, în mod special?

Ne propunem să fim activi atât în interiorul companiei, să asiguram în continuare programe de training. Este o nevoie uriașă să formăm viitori profesioniști și atenția noastră este permanent îndreptată către bazinele care și produc acești specialiști.

De aici a venit natural colaborarea și parteneriatul cu Facultatea de Construcții, prin materializarea unui program de internship, dedicat absolvenților facultății din promoția 2021. În acest program, desfășurat pe parcursul unui an, ne propunem să oferim participanților informații generale asupra proceselor de muncă din companie, cu focus pe activitatea de ofertare/ panotaj (departamentul tehnic) și activitatea comercială (departamentul de vânzări).

Care sunt planurile Hünnebeck în România, pe termen scurt, mediu și lung?

Preocupările noastre vizeaza furnizarea de produse si servicii care să le aducă tuturor clienților noștri valoare adăugată, transpusă în economii majore de timp și costuri de execuție.

Vom continua să investim în înnoirea echipamentelor existente și includerea unor sisteme noi, dedicate proiectelor de infrastructură. O altă preocupare se leagă de optimizarea proceselor interne, atât cele ce vizează personalul din producție, cât și cele administrative, astfel încât să asigurăm un mediu de lucru în primul rând sigur pentru toți colegii noștri, în care cea mai mare resursă de timp să poată fi alocată activităților cu valoare adăugată mare și interacțiunii cu partenerii.

Ne propunem astfel pe termen lung să ne păstrăm poziția fruntașă în ceea ce privește opțiunea constructorilor, când vine vorba de soluții performante de cofrare.

Articolul anterior

Studiu: majoritatea femeilor care lucrează resimt un nivel tot mai mare de stres. Multe se simt epuizate și plănuiesc să demisioneze

Articolul următor

Germania mizează pe lucrători străini pentru a pune capăt haosului din aeroporturi

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share