O profesie, nu doar un loc de muncă: Rottaprint, compania care pregătește profesioniști într-un domeniu definit de inovație

Rottaprint crede cu tărie că tehnologia deservește oamenii și nu invers. De aceea, investește în permanență în pregătirea colegilor care alcătuiesc echipa sa de profesioniști. Însă, pentru a ajunge la performanțele echipei de astăzi, a trebuit să parcurgă un drum inițiatic.

Înainte de 1989, nu exista meseria de tipograf flexograf – prin urmare, nu aveam o școală care să pregătească oameni în această direcție. Compania Rottaprint a anticipat nevoia de specialiști în domeniu, astfel că, în 2008, a făcut demersurile necesare pentru ca jobul de tipograf flexograf să fie introdus în Codul Ocupațiilor din România. Apoi, a realizat standardul ocupațional pentru această meserie, a pus bazele propriei școli de tipografi și a reușit să ofere cursanților diplome certificate de ministerele Muncii și Educației.

În prezent, compania derulează Academia Rottaprint, al cărei scop îl reprezintă perfecționarea profesională a întregului personal, pentru dezvoltarea optimă a competențelor echipei, compatibilitatea cu postul de lucru și atingerea obiectivelor de business. În Academia Rottaprint, perfecționarea profesională este abordată pe mai multe direcții, astfel încât să se afle în echilibru total cu viața personală și socială a angajaților.

Îmbunătățirea experienței profesionale

La Rottaprint, este prioritar ca toți colegii să se poată dezvolta profesional în mod continuu. Academia de Tipar se adresează tuturor specialiștilor din zona tehnică și nu numai (ingineri, specialiști pe flux, tipografi, tehnologi, operatori etc.). Aceasta presupune participarea lor la cursuri/ traininguri tehnice, în format fizic și online, și evenimente/ târguri internaționale de profil prin care își pot îmbogăți experiența profesională, dar și abilitățile de networking. În ultimii doi ani, din cauza contextului sanitar, acestea s-au desfășurat online și au cuprins prezentări ale celor mai buni specialiști în acest domeniu, la nivel mondial.

Un lider bun, indiferent de domeniul în care activează, trebuie să aibă o serie de abilități care să conducă la succesul echipei și, implicit, al companiei. Academia de Management se adresează tuturor managerilor Rottaprint, inclusiv șefi de servicii și departamente, și presupune dezvoltarea abilităților de leadership și coaching prin participarea la programe precum Growth mindset, Trust Builder, Managementul schimbării etc., desfășurate cu specialiști în management și cele mai bune firme de training din România.

Se spune că succesul profesioniștilor din vânzări depinde de capacitatea lor de a cunoaște nevoile clienților. Academia de Vânzări este gândită pentru echipa de vânzări și pentru colegii din back-office, care sunt întotdeauna în contact direct cu clienții și partenerii companiei, pentru a le oferi cele mai bune soluții pentru afacerile lor, și presupune dezvoltarea competențelor pe direcția Customer Care, Customer Experience, Vânzare Digitală, Vânzare proactivă etc.  

Îmbunătățirea și dezvoltarea constantă au adus pentru Rottaprint stabilitatea pe piață și au ajutat-o să devină compania de astăzi. În 2013, compania a început să implementeze propriul său sistem de Management Kaizen, care i-a oferit structura și procesele ideale de lucru pentru a ajunge la următorul nivel de dezvoltare.

Academia Kaizen se adresează tuturor angajaților, indiferent de postul pe care îl ocupă, și presupune dezvoltarea competențelor Kaizen de la nivel de bază (Eliminare pierderi, 5S, Standardizare, Management Vizual și Sistemul Ideilor de îmbunătățire), până la competențe specifice pe direcția Managementul Fluxului, Calității, Tehnologiei, Operațional și Strategic. În fiecare zi, instrumentele Kaizen reprezintă mijloacele de lucru folosite în activitatea companiei Rottaprint.

DESPRE ROTTAPRINT

Este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține două centre logistice în România, în Brașov și Ilfov, și două în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13  țări din Europa și Asia.

Articolul anterior

Grupul AROBS, o nouă achiziție: Nordlogic, un grup de companii specializat în dezvoltarea de produse și platforme software

Articolul următor

David Popovici donează casca și ochelarii cu care a devenit campion mondial

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share