O treime dintre angajații din România simt că au ajuns la burnout. Tot atâția se tem că vor ajunge la epuizare în cel mult un an

Peste 70 la sută dintre angajații români care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs afirmă că nivelul de stres la locul de muncă a crescut de la începerea pandemiei, iar mai mult de un sfert dintre ei apreciază că nivelul de stres chiar s-a dublat.

După zece luni de pandemie, copleșiți de sarcini la serviciu, teamă, incertitudine și izolare socială, aproape 30 la sută dintre respondenți admit că deja au ajuns la burnout. Oboseala resimțită în urma unui program solicitant îi face pe alți aproape 20 la sută dintre angajați să creadă că în cel mult o jumătate de an vor ajunge la epuizare, dacă stresul se va menține la același nivel, în timp ce aproape 16 la sută estimează că vor ajunge la epuizare în cel mult un an.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Mediul de lucru dezorganizat și haotic (31,6 la sută), supraîncărcarea (26,6 la sută) și noile responsabilități ce ies din aria lor de competențe (24,6 la sută) reprezintă principalii trei factori de stres invocați de angajații care au răspuns sondajului BestJobs. Alți 23,8 la sută explică stresul ridicat prin faptul că nu găsesc un echilibru între viața personală și cea profesională, iar 21 la sută sunt stresați pentru că sunt nevoiți să preia din responsabilitățile colegilor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Alți factori de stres importanți pentru mai bine de jumătate dintre respondenți sunt tergiversarea deciziilor importante de superiorii direcți (15,6 la sută), posibilitatea pierderii jobului (14,8 la sută), lipsa interacțiunii directe cu colegii și managerul direct (13,7 la sută) sau timpul mult prea mare alocat meeting-urilor online (8,6 la sută).

Angajații vor să se întoarcă la birou

Pandemia a adus o schimbare uriașă în ceea ce privește modalitățile de lucru. Unii angajați s-au adaptat rapid lucrului de acasă (24 la sută), alții mai puțin. Cert este că cei mai mulți angajați ar prefera să se întoarcă la birou (35 la sută), iar peste 30 la sută ar opta pentru un program hibrid – în care să poată lucra până la cinci zile pe lună de acasă.

În cea mai complicată perioadă de după criza financiară din 2009, angajații nu au doar nevoie să se întoarcă la birouri, ci vor să simtă și că munca lor este apreciată și că angajatorul investește în dezvoltarea lor. Angajații români spun că au nevoie acum mai mult ca oricând de cursuri pentru noi specializări în domeniul lor de activitate (53,5 la sută), de cursuri de reconversie profesională (34,8 la sută) sau de cursuri de management al schimbării (26,6 la sută).

“Vestea bună este că observăm deja tot mai multe companii care își dau seama că nivelul de implicare și de satisfacție al angajaților a avut de suferit și încep să adopte noi măsuri ce vin să repare dezechilibrul care s-a creat. Am văzut asta și prin platforma Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști, și care este susținută de BestJobs. Acolo s-au desfășurat peste 400 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendința este de creștere”, declară Ana Visian, Marketing Manager la BestJobs.

Un rezultat neașteptat în contextul crizei este intenția declarată de peste jumătate (56.3 la sută) dintre respondenții studiului BestJobs, de a lua în calcul o schimbare de job în următoarele șase luni. “În condițiile în care trecem printr-o perioadă marcată de multe incertitudini, ne-am fi așteptat să vedem mult mai puțini angajați dispuși să ia în calcul o schimbare de job, cel puțin până când lucrurile se mai așază și depășim măcar criza epidemiologică.  Însă observăm o nemulțumire individuală profundă pe piață și o dorință mult mai mare din partea angajaților de a fi fericiți în ceea ce fac. Probabil această pandemie și măsurile de distanțare socială i-au făcut pe mulți să-și reevalueze nevoile și așteptările în raport cu jobul și angajatorul. De aceea, tot mai mulți angajatori ar trebui să se uite în această perioadă și la soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial”, spune Ana Visian.

Sondajul BestJobs a fost efectuat între 20 noiembrie și 5 decembrie, pe un eșantion de 1.421 de utilizatori de internet. BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, conectează la piața muncii peste patru milioane de profesioniști și are peste 25.000 de joburi active în orice moment, în țară și în străinătate.

Articolul anterior

VIDEO. Angajații Orange, "beneficiarii" primului sitcom de educație financiară din România, destinat companiilor

Articolul următor

Aurelia Florea (Miele): "Pentru toți profesioniștii din HR, această perioadă a fost ca examenul de maturitate. Mulți dintre noi l-au trecut cu succes"

Articole din aceeași categorie
Total
21
Share