O treime dintre angajații Gebrüder Weiss România au o vechime de peste 5 ani în companie

Atitudinea colaborativă, comunicarea continuă și derularea de programe destinate angajaților fac din Gebrüder Weiss România, un jucător important de pe piața locală de transport și soluții logistice, o companie în care circa 38 la sută dintre angajați au o vechime mai mare de cinci ani în organizație.

“Local și global, salariații au fost mereu principala noastră resursă. Ne-am dorit să investim permanent în retenția lor și în programe care să le faciliteze ascensiunea în carieră. Datorită acestei politici, avem un procent important de angajați cu mai mult de cinci ani în companie, iar circa 12 la sută ne sunt alături de peste zece ani”, spune Viorel Leca, director general Gebrüder Weiss România.

În acest moment, Gebrüder Weiss România are 700 de angajați. Compania și-a mărit echipa, de la an la an, cu circa zece la sută. Doar în ultimii cinci ani, au fost recrutate 210 persoane. Cea mai mare parte a personalului companiei, 60 la sută, activează în zona de depozite, în timp ce 40 la sută își desfășoară activitatea în birouri. 57 la sută dintre angajați își desfășoară activitatea în hub-ul București, zonă în care, de altfel, Gebrüder Weiss deține cele mai multe depozite din țară. 16 la sută provin din filiala din Arad, iar Cluj-Napoca și Sibiu mai însumează circa 15 la sută.

“Din dorința de a le oferi angajaților cadrul de lucru de care au nevoie și care să-i motiveze, am investit permanent în dezvoltarea lor. Trainingurile au rolul de a-i pregăti pentru sarcinile ce le sunt încredințate și le oferă încrederea necesară de a performa corespunzător. În plus, programele de training și dezvoltare a carierei cresc atât productivitatea individuală, cât și pe cea la nivel de echipă”, explică Viorel Leca. Potrivit directorului general Gebrüder Weiss România, asta determină un grad gestionabil al rotației de personal, care se ridică la circa 25 la sută.

“Un alt aspect important este principiul de bază al companiei, ce vizează promovarea din interior, de fiecare dată când acest lucru este posibil. Recrutarea externă este văzută ca o opțiune secundară. Oferim numeroase variante de instruire și pregătire, pentru ca angajații să simtă un sprijin constant pentru ambițiile lor profesionale.

Spre exemplu, pe partea de depozit, un posibil traseu al carierei poate porni de pe poziția de manipulant de mărfuri. Apoi, angajatul poate obține o certificare ISCIR, urmând anumite cursuri al căror cost este suportat de companie, și poate avansa pe poziția de stivuitorist. În urma programelor de dezvoltare de abilități manageriale pe care le organizăm, poate deveni șef de echipă”, arată Viorel Leca.

Circa 50 la sută dintre angajații care ocupă poziții de top sau middle management au promovat intern, în decurs de 10-15 ani, după ce au ocupat posturi care le-au oferit o perspectivă și o înțelegere extinsă asupra business-ului.

În ceea ce privește principalele trenduri în sfera de resurse umane, Gebrüder Weiss România simte o tot mai mare provocare în găsirea personalului necesar. Pentru zona de depozite, compania vizează în special acea categorie de persoane care este tentată să plece în străinătate. “Avem deschiderea să angajăm și tineri fără experiență și, de altfel, facem acest lucru. Ne bucurăm să vedem că tânăra generație este dornică să învețe și să evolueze, și să dovadă și de flexibilitate”, precizează Viorel Leca.

Porțile Gebrüder Weiss România sunt deschise și pentru tinerii aflați la început de carieră.

DESPRE GEBRÜDER WEISS

Prezentă în România din 1994, se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Din 2018, a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo – Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking. Terminalul deservește toată țara.

Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat, în 2020, platforma ETA (Estimated Time of Arrival), prin care clienții pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde efectuează livrarea finală.

Odată cu lansarea myGW în România și integrarea ETA în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde (status, documente relevante, stocuri, comenzi).

Articolul anterior

OMV Petrom oferă 120 de burse de specializare în IT&C pentru tineri din București și Pitești

Articolul următor

Companiile IT, cele de consultanță și băncile, "fruntașe" la încheiat contracte de telemuncă

Articole din aceeași categorie
Total
5
Share