De la începutul anului, peste 10.000 de startup-uri şi IMM-uri au făcut angajări pe platforma de recrutare eJobs.ro. Cei mai activi angajatori din acest segment au fost cei din retail, construcţii, transport/logistică, publicitate/ marketing/ PR şi IT.
Numărul este cu circa 20 la sută mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, lucru explicabil nu doar prin închiderea unor business-uri din această categorie, ci şi prin decizia celor care au rezistat, de a bloca planurile de expansiune. În plus, numărul companiilor nou înfiinţate în 2020 a fost cu 30 la sută mai mic decât în 2019, arată datele eJobs.
Domeniile care au mers cel mai bine din acest punct de vedere şi au avut cele mai multe startup-uri au fost energie şi gaze, în contextul liberalizării recente a pieţei gazelor, sau transport şi logistică, pe fondul creşterii comenzilor online.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
“Ultima jumătate de an a fost ca o probă de foc pentru toată lumea, însă companiile mici şi cele de tip start-up au dat dovadă de o capacitate extraordinară de a se reinventa şi de a rezista, în special în condiţiile în care nu au avut în spate resursele pe care le au multinaţionalele. Iar ritmul în care au continuat să facă angajări este un bun barometru al felului în care au reuşit să reziste. Pentru eJobs, reprezintă o categorie importantă de clienţi, pe care vrem să-i sprijinim în continuare. Între 28 septembrie și 28 octombrie, toate companiile cu maximum 100 de angajaţi, care vor să facă recrutări, au acces la un nou tip de anunţ, anunţul start-up, cu valabilitate de 14 zile şi un preţ special. Este important ca şi IMM-urile şi start-up-urile să primească un stimul care să îi ajute să-şi deblocheze angajările şi să fie la fel de vizibile în ochii candidaţilor precum multinaţionalele”, afirmă Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Conform reprezentanţilor eJobs, acest tip de sprijin vine mai ales în contextul în care, pe fondul crizei, companiile multinaţionale au fost considerate mai stabile decât cele mici sau startup, iar asta s-a observat în numărul de trei ori mai mare de candidaturi pe care un job într-o multinaţională îl primeşte, comparativ cu un loc de muncă similar dintr-o companie mai mică.
“Dacă într-un clasament general al celor mai activi angajatori de anul acesta pe primele locuri s-au aflat retailul, call-center-ele, IT/ telecom sau bankingul, startup-urile care au făcut cele mai multe angajări provin şi din alte domenii, precum construcţii, transport/ logistică, publicitate/ marketing/ PR. Lor li se alătură retailul şi IT-ul.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România. Are peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari şi 7.000 de CV-uri actualizate zilnic. În acest moment, peste 26.000 de locuri de muncă, pentru Romania şi străinătate, sunt disponibile pe ejobs.ro.