La 20 de ani, când mulți tineri de vârsta lui încă se gândeau pe ce drum o să o apuce în viață, Daniel Henegariu punea bazele unei afaceri în mediul online, iar acum generează venituri de aproape 2,5 milioane de euro.
Tânărul antreprenor a descoperit oportunități uriașe în mediul virtual, când multă lume era sceptică în privința securitătii online-ului. A crezut foarte mult în puterea Internetului de a vinde produse, iar magazinele sale online, autolux.ro și maniamall.ro, se află, la ora actuală, în topul celor mai profitabile site-uri din România. „Mulți prieteni nu au crezut în acest tip de afacere. Au spus că sunt mult prea tânăr, nu am experiență, nu am resurse financiare pentru a deschide o afacere, iar pe aceea vreme puțini credeau în vânzările online. Îmi amintesc cum multă lume întreba mirată: <Cine comandă de pe Internet?>. Am crescut treptat, prin mii de ore de muncă și nopți nedormite, îmi veneau ideei noi pe care le aplicam și aveau succes”, spune Daniel Henegariu.
La vremea aceea, era mult mai comod pentru oameni să cumpere piese de pe un magazin online decât dintr-un magazin fizic, deoarece piesa oricum trebuia făcută pe comandă, iar clientul era scutit de un drum inutil. În plus, produsele erau mai ieftine online, deoarece nu era nevoie de spaţiu de depozitare sau alte cheltuieli specifice unui magazin fizic. „Și din punct de vedere al promovării era mult mai simplu ca acum, deoarece doar câteva site-uri de anunțuri aveau trafic și nu aveai nevoie de site-ul propriu. După ce site-ul autolux.ro a devenit unul de succes, datorită cererilor și din alte domenii, am fondat maniamall.ro, unde am început să vând și alte tipuri de produse. Prinsesem mecanismul, aveam toată experiența necesară pentru a vinde online, iar la al doilea site mi-a fost mult mai ușor să vând. Vânzările se dublează anual, deoarece lucrăm intens la dezvoltare și programare, iar în fiecare lună dezvoltăm noi programe care ne ajută să evoluăm”, spune antreprenorul ajuns acum la 27 de ani.
„Pentru ca o afacere să meargă mulți ani, trebuie să ții pasul cu evoluția”
În opinia lui Daniel Henegariu, succesul unei afaceri pe termen lung stă în disponibilitatea omului de afaceri de a ține pasul cu evoluția. „Și când am început eu business-ul exista concurență, însă majoritatea a dispărut de pe piață, deoarece nu a ținut pasul cu evoluția. Aici este întreg succesul în afaceri. Ești sau nu dispus să îți vezi afacerea înfloritoare și peste 20 de ani? Sau te rezumi doar la a câștiga mult pe termen scurt? Dacă vrei să-ți construiești o carieră în afaceri – nu o speculă, ci o carieră în adevăratul sens al cuvântului -, trebuie să citești mult, să fii la curent cu trendul, atât al afacerilor tale, cât mai ales din domeniul marketingului. Acum Facebook și Google aduc trafic, pe care îl convertesc destul de rapid în clienți fideli, dar ziua de mâine nu știm ce o să ne rezerve. Sunt abonat la multe site-uri de specialitate străine și primesc sistematic informații despre inovațiile în domeniu – asta pentru că îmi doresc să fiu mereu printre primii din România care vin cu acea idee nouă, revoluționară”, declară fondatorul autolux.ro și maniamall.ro.
E-commerce-ul a trecut în epoca Web 3.0
Comerțul online a ajuns la un grad al automatizărilor parcă ireal, dacă ne raportăm la tehnicile de vânzare din deceniile trecute, iar acest lucru este facilitat și de evoluția Internetului la Web 3.0. „Noul stadiu de evoluție a Internetului selectează informațiile după tendințele de consum ale potențialilor clienți. În toată epoca Web 2.0 (Social Media), Internetul a construit un profil complex despre utilizatorii lui, iar acum îl valorifică prin promovare targetată. Inclusiv magazinele pe care le-am creat se bazează pe oferirea unui <meniu> cu produsele care se află cel mai aproape de gustul consumatorului. Mai multe decât atât, în ceea ce privește precomanda și comanda, am gândit un sistem complex de automatizare, ce cuprinde generare de awb-uri – serviciu online de gestionare a expedițiilor, un call center prin voice over IP, program de listare a comenzilor, program de actualizare automată a produselor, soft-uri de verificare a stocurilor, automatizarea facturilor și a garanțiilor, confirmarea comenzilor cu roboți telefonice”, explică antreprenorul.