Pachetul salarial, perspectivele de dezvoltare profesională, flexibilitatea programului și posibilitatea de a lucra online sunt principalele criterii la care se uită angajații români atunci când aleg un job, arată un sondaj realizat de Undelucram.ro, cea mai mare comunitate a angajaților din România, în parteneriat cu Sodexo Benefits and Rewards Services, liderul pieţei locale de beneficii extrasalariale.
Deși criteriile de alegere și păstrare a unui job sunt legate mai ales de perspectivele salariale și de dezvoltare profesională, românii sunt tot mai atenți la impactul pe care munca lor îl are în societate. 77 la sută dintre ei se gândesc și la impactul pe care îl au din rolurile lor în societate, iar pentru 43 la sută implicarea în societate este echivalentă cu impactul direct al muncii pe care o fac.
La sondajul din luna mai au participat 2.186 respondenți, angajați în IT, retail, financiar-bancar, Business Process Outsourcing & servicii, telecomunicații, producție bunuri de consum, servicii de sănătate, producție industrială, HoReCa, producție-transport hidrocarburi/ energie, servicii științifice/ tehnice, construcții/ imobiliare, media & cultură.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
Șapte la sută dintre angajați ar vrea să devină antreprenori
Circa 24 la sută dintre angajați au ales actualul job datorită pachetului salarial, 17 la sută au fost motivați de perspectivele de promovare și dezvoltare profesională, 16 la sută au apreciat flexibilitatea programului și tot 16 la sută posibilitatea de a lucra online. Câte 11 la sută dintre ei și-au ales jobul pentru domeniul în care activează compania și pentru impactul pe care îl are locul de muncă actual. Aproape zece la sută au în funcția de brandul companiei, iar opt la sută în funcție de manageri și colegi.
În jur de 28 la sută dintre salariați și-ar schimba jobul dacă ar primi o ofertă ce poate include beneficii extrasalariale precum card de masă, vouchere cadou/ de vacanță, sau asigurări, iar 22 la sută ar face asta pentru oportunități mai bune de promovare sau dezvoltare profesională. Circa 13 la sută l-ar schimba pentru unul ce oferă mai multă flexibilitate sau are însemnătate pentru ei și un impact benefic asupra societății. În jur de șapte la sută ar vrea un alt job din cauza volumului mare de muncă și ca să nu mai lucreze overtime, șapte la sută ar vrea să devină antreprenori, iar șase la sută și-ar dori un alt manager.
17 la sută dintre angajați rămân la actualul job datorită echipei
Pachetul salarial este principalul aspect care îi determină pe 19 la sută dintre angajații români să rămână la un loc de muncă, iar 18 la sută sunt motivați de faptul că au un loc de muncă stabil. 17 la sută rămân la același job datorită echipei cu care lucrează, iar 16 la sută apreciază faptul că au un echilibru între carieră și timpul liber. În jur de 11 la sută rămân pentru recunoașterea pe care o primesc din partea echipei, nouă la sută pentru impactul muncii lor în societate, iar câte opt la sută pentru perspectivele de dezvoltare profesională și pentru proiectele în care sunt implicați.
Impactul muncii în societate, tot mai relevant pentru români
Pentru o bună parte dintre respondenți (43 la sută), implicarea în societate înseamnă să simtă că munca lor are un impact pozitiv în comunitate. În jur de 23 la sută simt că se implică în societate când donează bani sau alte produse către persoane sau asociații, iar 13 la sută simt că aduc o contribuție când fac voluntariat.
Dacă ar fi să aleagă strict între pachetul salarial și impactul muncii lor în societate, 18 la sută dintre angajați ar alege un job în funcție de impactul avut. 48 la sută nu ar accepta un salariu mai mic pentru un loc de muncă cu impact social mai mare.
“Creșterea prețurilor, inflația și dinamica pieței muncii se reflectă asupra priorităților angajaților români. Principalul factor motivant de a alege și de a rămâne la un loc de muncă este pachetul salarial, care e cu atât mai atractiv cu cât are o ofertă mai competitivă de beneficii extrasalariale. Observăm și o preocupare importantă a oamenilor față de impactul pe care munca lor îl are în societate”, arată Costin Tudor, fondator și CEO Undelucram.ro.
“Românii vor fi mai motivați să rămână la un loc de muncă dacă sunt mulțumiți de pachetul salarial, însă aspecte precum preocuparea angajatorului pentru starea lor de bine acasă și la serviciu, echipa cu care lucrează, stabilitatea jobului și echilibrul între timpul liber și carieră sunt la fel de relevante. În plus, tot mai mulți pun preț pe sentimentul că munca are sens pentru ei sau că are un impact pozitiv în societate. Dincolo de recompensele financiare, angajații au nevoie de un mediu de lucru în care să simtă că munca lor contează, că pot lucra bine în echipă și că pot avea suficient timp pentru viața lor personală”, declară Manuel Fernandez Amezaga, Chief Executive Officer la Sodexo Benefits and Rewards Services România & Bulgaria.
DESPRE UNDELUCRAM.RO
Face parte din rețeaua de platforme Wherewework, care are cea mai mare comunitate online a angajaților din România și una dintre cele mai importante din zona Europa Centrală și de Est, cu 1,5 milioane de angajați pe platformă la nivel regional. Pune la dispoziția persoanelor aflate în căutarea unui job informații despre angajatori și instrumente eficiente pentru brandingul de angajator și recrutarea orientată a companiilor. Datorită unui algoritm de inteligență artificială, platforma susține utilizatorii individuali cu conținut și instrumente suplimentare personalizate.
DESPRE SODEXO ROMÂNIA
Este liderul pieţei locale de beneficii extrasalariale pentru îmbunătăţirea calităţii vieții angajaţilor. Face parte din Grupul Sodexo, lider mondial în domeniul serviciilor de calitate a vieții, operează pe piața românească de peste 24 de ani și le oferă companiilor o gamă complexă de beneficii extrasalariale pentru angajați. Peste 35.000 de companii și circa două milioane de angajați folosesc produsele Sodexo.