Raportul de rentabilitate în wellbeing: Companiile care investesc în starea de bine a angajaților câștigă cel puțin doi lei pentru fiecare leu cheltuit

Foto: benzoix @ freepik

95 la sută dintre companiile care măsoară randamentul investiției (ROI) programelor de wellbeing corporate obțin randamente pozitive, în creștere față de 90 la sută în 2023, arată raportul de rentabilitate în wellbeing din 2024, lansat de 7card by Wellhub.

91 la sută dintre liderii HR au raportat că costul beneficiilor de sănătate a scăzut, ca rezultat al programului lor de wellbeing – în creștere față de 78 la sută în 2023. Liderii de HR au atribuit acest rezultat reducerii zilelor de concediu medical, costurilor mai mici pentru sănătate și recrutare și ratei mai mari de retenție, creșterii productivității, dar și satisfacției generale ale angajaților.

Beneficii-cheie pentru companii, aduse de investiția în starea de bine a angajaților:

  • Creșterea productivității angajaților: 99 la sută dintre liderii de HR spun că programele de wellbeing cresc productivitatea angajaților.
  • Reducerea costurilor de sănătate: 91 la sută dintre liderii de HR confirmă că costul beneficiilor de sănătate a scăzut ca rezultat al programului lor de bunăstare, în creștere față de 78 la sută în 2023.
  • Reducerea numărului de zile de concediu medical și a ratei absenteismului: 89 la sută dintre liderii HR observă că angajații iau mai puține zile de concediu medical ca rezultat al programului lor de wellbeing, în creștere față de 85 la sută anul trecut.
  • Reducerea costurilor de recrutare și a turnoverului: 98 la sută dintre liderii HR spun că programul lor de wellbeing reduce turnover-ul, iar 83 la sută își categorisesc programul de wellbeing ca “foarte” sau “extrem de” important pentru atragerea talentelor.
  • Îmbunătățirea rezilienței angajaților: 87 la sută dintre liderii HR spun că programul lor de wellbeing este o parte “foarte” sau “extrem de” importantă în creșterea rezilienței angajaților la provocările legate de muncă.

Când vine vorba de stimularea participării și implicării extinse a angajaților în programele de wellbeing, doi factori importanți ies în evidență:

  • Programele de wellbeing trebuie să aibă o abordare globală: companiile cu programe de wellbeing comprehensive (care conțin acțiuni și suport pe cel puțin trei dimensiuni ale stării de bine) și rate mai mari de implicare a angajaților sunt mai susceptibile să obțină randamente mai mari ale investiției. Companiile cu abordări complete asupra stării de bine au observat rezultate semnificative: 24 la sută dintre ele au obținut randamente de 150 la sută sau mai mult; companiile care au oferit doar două sau mai puține tipuri de suport (de exemplu, doar sănătate mintală sau fitness) au obținut randamente de până la 50 la sută (și aceste niveluri sunt bune, dar nu în zona de superperformanță).
  • Implicarea și susținerea managementului sunt cruciale: participarea C-level este un indicator puternic al ratei generale de implicare a angajaților. Când implicarea managementului în program este redusă (adică sub 30 la sută), rata medie de participare a angajaților este de 44 la sută. Aceasta crește spectaculos la 80 la sută când există o implicare ridicată (mai mare de 70 la sută) din partea conducerii executive.

Efectul Wellhub: generarea de ROI prin adoptarea și implicarea extensivă a angajaților în starea de bine

Clienții Wellhub văd chiar mai multe beneficii din programele lor de wellbeing. 77 la sută dintre companiile cu acces la Wellhub au raportat un ROI total de peste 100 la sută, față de 53 la sută dintre cele fără Wellhub. 52 la sută dintre companiile cu Wellhub au observat creșteri semnificative ale productivității angajaților datorită programului lor de wellbeing, față de 45 la sută dintre cele fără Wellhub.

“Nu a trecut mult timp de când companiile priveau starea de bine ca pe un beneficiu periferic. Dacă angajații doreau să participe la un curs de yoga sau să meargă la sală, era în regulă, dar nu era văzută ca o parte critică a afacerii. Acum este clar că punerea la dispoziția angajaților a doar câtorva soluții punctuale nu funcționează. Să fii o companie de wellbeing înseamnă să creezi un mediu de lucru în care angajații se simt susținuți să aibă grijă de sănătatea lor holistică – și oferirea resurselor necesare pentru acest lucru.

Faptul că aproape două treimi dintre liderii de HR au raportat un randament de doi lei pentru fiecare leu investit în wellbeing-ul angajaților este o descoperire care ne face să vedem lucrurile într-o lumină nouă și ne arată cum această investiție aduce beneficii angajaților și angajatorilor”, declară Cesar Carvalho, fondator și CEO al Wellhub, fost Gympass.

“Și noi, în România, am observat rezultate similare. Doi factori au ieșit în evidență față de cercetările din anii trecuți. Primul: implicarea și susținerea managementului; al doilea: implementarea unui program coerent și bine structurat, în locul unor acțiuni disparate, a avut un impact semnificativ asupra creșterii ratelor de adopție și participare ale angajaților”, arată Dan Moraru, Country Lead 7card by Gympass. 

Raportul de Randament în Wellbeing din 2024 poate fi analizat aici.

DESPRE 7CARD

7card by Wellhub (fostul Gympass) este singura soluție completă de wellbeing din România, pentru companii și angajații lor. Un serviciu ce oferă acces la cea mai largă varietate de activități de relaxare și sport, disponibile în aplicația 7card și care ajută companiile să joace un rol semnificativ în asigurarea bunăstării angajaților lor, prin programul corporativ de wellbeing. 

Prin aplicația 7card, angajații au acces la peste 560 de centre de fitness, yoga, pilates, piscine, studiouri de dans sau escaladă, plus alte 50 de activități. Utilizatorii 7card au acces la programe de wellbeing care oferă consiliere, programe de nutriție, mindfulness, educație de wellbeing ce pot fi continuate și în perioadele de pauză de la activitatea de fitness.  

Cu peste 12 ani de activitate, 7card susține peste 250.000 de angajați din peste 1.500 de companii în 57 de orașe, din toate domeniile de activitate și toate dimensiunile, să-și construiască programul ideal de wellbeing. În ianuarie 2022, 7card a fost achiziționat de Wellhub (fostul Gympass), operatorul global #1 în servicii de corporate wellbeing, cu operațiuni în 11 țări din America de Nord și Centrală, America de Sud și Europa.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share