Concernul tehnologic ZF, care are în România o echipă formată din circa 4.700 de angajați, a lansat, săptămâna trecută, Employer Branding Metaverse.
Acest mediu virtual redefinește standardele privind achiziția de talente și brandingul de angajator prin îmbinarea tehnologiei inovatoare cu implicarea interactivă a candidaților. Dincolo de a citi pe website-ul de carieră despre ZF, candidații pot pătrunde acum într-o lume virtuală adaptată, care prezintă esența brandului, cultura corporativă și oportunitățile care îi așteaptă.
„ZF Employer Branding Metaverse oferă o experiență imersivă și cuprinzătoare și le permite potențialilor candidați și angajaților să exploreze produse și oportunități de carieră și să se implice în evenimente live, într-o lume interactivă, virtuală. Această inițiativă subliniază angajamentul ZF față de inovare nu doar în gama noastră de produse, care beneficiază deja de soluțiile X-Reality, ci și în strategiile de recrutare și implicare a angajaților”, spune Martin Maas, Head of Employer Branding la ZF.
- #CompliceLaSchimbare – George Popa, Manager Clinicile de Psihoterapie Regina Maria: Cum construiești o cultură comună fără să ștergi diferențele
- Randstad Romania Employer Brand 2025 Research: Microsoft, Schaeffler, IBM, Bitdefender și Versuni sunt cei mai atractivi angajatori din România
- IKEA deschide primul Studio de Planificare și Comandă din București
În centrul Metaverse se află un spațiu global care oferă vizitatorilor o gamă largă de informații despre obiectivele companiei și acoperirea sa globală. În completarea acestora sunt cinci spații regionale care pun în evidență țările și regiunile specifice în care operează ZF. Aceste zone dedicate sunt adaptate la nuanțele locale și oportunitățile profesionale disponibile.
Metaverse este echipat cu mai multe funcții-cheie, concepute să îmbunătățească interacțiunea și implicarea utilizatorului:
- Instrumente de recrutare directă. Potențialii candidați pot programa întâlniri individuale cu recrutorii printr-un calendar online integrat, disponibil în fiecare spațiu regional. Candidatul decide dacă întâlnirea are loc prin videoconferință sau într-o sală de interviuri din Metaverse, folosind un avatar.
- Angajați în centrul atenției și evenimente live. Platforma oferă informații despre viața ambasadorilor ZF angajați și găzduiește evenimente live care facilitează interacțiunea și implicarea în timp real.
- Joc interactiv cu monede. Prin interacțiunea cu diverse conținuturi, utilizatorii câștigă monede. Astfel, ei transformă învățarea despre reperele și inovațiile companiei într-o experiență ludică.
ZF Metaverse pentru Europa de Est
Unul din spațiile regionale lansate în prima serie, Spațiul pentru Europa de Est, care include România, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Serbia, le oferă utilizatorilor o experiență captivantă de explorare a particularităților ZF în regiune. În Metaverse, ei pot găsi o prezentare generală a prezenței ZF în toate aceste țări.
În plus, creează o platformă unică ce permite potențialilor candidați să interacționeze cu ZF prin evenimente virtuale, campanii de social media etc. și să exploreze oportunitățile de angajare din regiune.
Pe lângă recrutarea externă, Metaverse îndeplinește și o funcție internă și găzduiește târguri virtuale de carieră, în prima etapă. Ele permit managerilor responsabili de angajări să promoveze posturi vacante și să interacționeze direct cu candidații interni în săli virtuale de interviuri confidențiale, pentru a sprijini focusul pe care compania îl are asupra mobilității interne și dezvoltării carierei. Alte cazuri de utilizare internă sunt în curs de dezvoltare pentru lansarea globală.
„Pentru ZF, o companie aflată în dezvoltare, este important să deschidem noi oportunități pentru angajații noștri și să atragem talente noi care să ne susțină, în special în domeniile tehnologice orientate către viitor. Noul Metaverse, pe care l-am dezvoltat în mare parte cu resurse interne, ne sprijină în ambele sarcini”, spune Martin Maas.
DESPRE ZF
Este un concern tehnologic activ la nivel mondial, care livrează produse complexe și sisteme de mobilitate pentru autoturisme, vehiculele utilitare și tehnologie industrială. Cu un program complex de produse, furnizează, printre altele, soluții complete pentru producători auto consacrați și pentru furnizorii de mobilitate și companiile nou-înființate în domeniul transporturilor și mobilității. Electrifică vehicule dintr-o gamă largă de categorii și contribuie cu produsele sale la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la o mobilitate mai sigură.
Pe lângă sectorul de automobile și vehicule utilitare, deservește segmente de piață precum utilaje de construcții și agricole, energie eoliană, transport maritim, tehnologie feroviară și sisteme de control/ testare. În 2023, avea circa 168.700 de angajați la nivel mondial. Compania este reprezentată în 162 de unități de producție din 31 de țări. În România, are circa 4.700 de angajați în cinci locații: fabrici de producție în Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita și ZF R&D Tech Center din Timișoara.