Renault Technologie Roumanie, cel mai mare centru de inginerie al Grupului Renault din afara Franței, sărbătorește 15 ani de activitate

În 2007, după o perioadă intensă de recrutări, își începea activitatea Renault Technologie Roumanie (RTR), entitate creată pentru a concentra activitățile de inginerie ale Grupului Renault în România.

Mai mult decât un simplu “moștenitor” al vechiului CESAR (Centrul de Studii pentru Automobile din România) de pe platforma Dacia de la Mioveni, RTR a dobândit, din primul an de funcționare, un rol cu anvergură internațională, cu misiune de a dezvolta vehicule de la faza de concepție până la cea de producție.

“În urmă cu 15 ani, inauguram Renault Technologie Roumanie, cel mai mare centru de inginerie al Grupului Renault din afara Franței. Într-un deceniu și jumătate, am derulat zeci de proiecte. Am pregătit lansările unora dintre modelele cele mai importante ale gamei Dacia, de la Logan și Sandero până la noul Duster, și dezvoltări și adaptări ale grupurilor moto-propulsoare pentru modele Dacia și Renault. Factorul inovare a fost esențial în acești 15 ani, când au fost acordate peste 150 de brevete care certifică potențialul și valoarea creativității celor 1.900 de ingineri care lucrează la RTR”, declară Alexander Simionescu, General Manager Renault Technologie Roumanie.

Renault Technologie Roumanie reunește trei domenii-cheie de activitate: Proiectare, Testare/ Validare, și Industrializare. Alături de birourile de proiectare și concepție, aflate la București, RTR dispune de una dintre cele mai moderne infrastructuri de testare din Europa – Centrul Tehnic Titu (CTT), inaugurat în 2010. Un alt element important, ce completează lanțul de dezvoltare auto al Grupului Renault în România, este Centrul de Design (Dacia Design Center) din București, cu care RTR colaborează îndeaproape.

De-a lungul anilor, Renault Technologie Roumanie a avut responsabilitatea a zeci de proiecte, de la asigurarea, încă din 2008, a evoluției “vieții de serie” la nivel mondial a primei generații de modele din gama Global Access (denumirea generică a gamei Dacia și a versiunilor derivate, sub marca Renault).

Alături de proiectele de dezvoltare a unor noi modele de vehicule, derulate în strânsă colaborare cu echipele de inginerie centrală ale Renault, RTR a coordonat, în această perioadă, dezvoltări ale unor Grupuri Motopropulsoare integrate în vehicule ale Renault Group.

Renault Technologie Roumanie este acum cel mai mare centru complet de inginerie auto din Europa de Sud-Est și cel mai mare pol de inginerie al Grupului Renault din afara Franței. Printre cele mai importante proiecte aflate în derulare se numără dezvoltarea celei de-a treia generații ale modelului Duster, cu o lansare prevăzută pentru prima jumătate din 2024, și ale primului SUV Dacia de segment C, Bigster.

Articolul anterior

Codecool lansează versiunea de weekend a cursului Full Stack Developer, cu job garantat după absolvire

Articolul următor

Centrul de servicii din București al Bursei din Londra atinge borna de 600 de angajați și caută peste 100 de colegi noi

Articole din aceeași categorie
Total
19
Share