Un român din trei consideră dezvoltarea personală o prioritate și alocă zilnic timp pentru învățare, relevă studiul “Evoluția soluțiilor de dezvoltare profesională în România”, realizat de Marco Polo CEE, lider în consultanță și dezvoltare de soluții de învățare.
Potrivit studiului, care examinează evoluția soluțiilor de dezvoltare personal-profesională în mediul corporate românesc, bugetul mediu anual pentru dezvoltare personală, alocat de români, este de 1.372 de lei. Peste 71 la sută dintre respondenți preferă să-și dezvolte competențele în IT, finance, legal, business tech și marketing, iar 64 la sută consideră importantă dezvoltarea în zona artei și a hobby-urilor. În medie, fiecare român are 4,5 teme de interes pentru dezvoltare.
Metodele de învățare preferate de români:
- Participarea la evenimente de formare, utilizată de 41 la sută dintre angajați și 56 la sută dintre manageri.
- Activitățile care îi scot din zona de confort sunt preferate de 23 la sută dintre angajați și 21 la sută dintre manageri.
Comparativ cu accesul la soluțiile de dezvoltare profesională de la primul loc de muncă, unde doar șase din zece angajați aveau acces, la locul de muncă actual, opt din zece angajați beneficiază de soluții de dezvoltare profesională. Beneficiarii acestor soluții sunt din generația Millenials (80 la sută au acces) și managerii (85 la sută), în special cei din companii cu peste 1.000 de angajați. Și companiile se adaptează la nevoile moderne de învățare și oferă un mix echilibrat între experiența practică și tehnologie.
- Echipele Zitec pot lucra la mare, în telecabină sau într-o pădure fermecată, în birourile create de Infinity for Home
- Începe competiția pentru bursele BT de studiu la Transilvania Executive Education MBA
- Cei mai buni 250 de tineri din țară participă la Top Talents România
Tendințe emergente în învățare:
- Webinarii: Accesul la soluții bazate pe webinarii a crescut de la nouă la 28 la sută, ceea ce reflectă cererea pentru conținut expert livrat în timp real.
- Blended learning: Interesul pentru soluțiile de blended learning aproape că s-a dublat, de la 13 la 22 la sută.
- Social learning: Oportunitățile de social learning au crescut de la nouă la 17 la sută, iar accesul la platforme de online learning a crescut de la șase la 16 la sută.
Schimbări profunde în paradigma învățării
Cei care au avut primul loc de muncă după 2014 au experimentat o creștere semnificativă în utilizarea soluțiilor de tip blended learning, cu o creștere de 67 la sută în utilizarea microlearning-ului și 150 la sută în utilizarea platformelor online. Ei au fost martorii unei schimbări profunde în paradigma învățării, cu o scădere a metodelor tradiționale de formare, cum ar fi trainingurile în clasă (14 la sută).
“Suntem martorii unor transformări fără precedent în modul în care angajații își prioritizează dezvoltarea profesională. Rezultatele survey-ului confirmă angajamentul nostru de a oferi soluții inovatoare și adaptate nevoilor actuale ale pieței. Acum apar modificări structurale în societate, iar motivația și nivelul de implicare al oamenilor devin strâns legate de sentimentul de apartenență la un scop mai mare, dincolo de profit și eficiență”, declară Raymond Marin, Managing Partner Marco Polo CEE.
Rezultatul este faptul că organizațiile gândesc noi modele de upskilling si re-skilling pentru angajați în timp real, iar structurile de Human Capital dezvoltă și implementează structuri și metode de învățare care cresc adaptabilitatea și agilitatea forței de muncă, pentru a face față unor modele de business în schimbare continuă.
“În Marco Polo, am adoptat această direcție încă de acum cinci ani. Oferim soluții de blended learning și structurăm procesele de dezvoltare a competențelor și abilităților sub forma călătoriilor de învățare (HPLJ – high performance learning journey), pentru că am vrut să le propunem clienților și partenerilor modele durabile și agile, ce permit o abordare personalizată fiecărui angajat. Rezultatele studiului ne întăresc convingerea că investiția în dezvoltarea competențelor este o prioritate pentru români”, explică Raymond Marin.
Și numărul de soluții de învățare disponibile la locul de muncă a crescut, iar companiile oferă o combinație echilibrată între experiențe practice și metode tehnologice.
DESPRE MARCO POLO CEE
Compania a fost înființată în România în 2014, ca parte a Marco Polo Performance, de o echipă de directori de top în afaceri, cu experiență în industrii ca FMCG, servicii, learning & education. Echipa are peste 20 de ani de experiență pentru fiecare dintre consultanții săi, în roluri strategice și Senior Executive, direct implicați în procese importante de Business Transformation, Turnaround și New Business Setup.
Principalii clienți provin din banking, telecom, servicii financiare, agricultură, servicii profesionale, retail, pentru care compania oferă programe de tipul leadership academies, mini MBA’s, Commercial Academies, Assessment Centers sau programe de tipul energy management, resilience, multiplier leadership, communication.