Românul care schimbă viețile a zeci de mii de copii, din toată lumea, cu o pereche de cizme de cauciuc

În ultimii zece ani, a adus o schimbare în bine în viața a zeci de mii de copii, din 30 de țări. Prin compania sa, Roma Boots, a donat cizme în valoare de peste cinci milioane de dolari, în cele mai sărace comunități din lume, către copiii care au cea mai mare nevoie de ele. Numai în 2020, 30.000 de cizme au ajuns la copii din șase țări.

Poate părea o exagerare atunci când spui că viața unui copil se poate schimba cu o pereche de cizme de cauciuc. Samuel Bistrian, un român care trăiește în SUA de la vârsta de opt ani, știe bine că nu e deloc așa. Al nouălea născut într-o familie nevoiașă, cu 12 copii, în Benești, un sat de lângă Sibiu, în care trăiau 120 de oameni, Samuel n-a uitat iernile geroase din Transilvania. “Eu am primit prima pereche de cizme când aveam șase ani. Fuseseră folosite de frații mei, dar a fost un lucru extraordinar pentru mine. Îmi amintesc că unii oameni din sat aveau picioarele deformate din cauza frigului. Unii chiar își pierduseră degete de la picioare fiindcă le degeraseră”.

Zeci de mii de copii poartă cizme oferite de Roma Boots.

Absolvent al Dallas Baptist University, Samuel Bistrian este astăzi CEO-ul Roma Boots, compania pe care a înființat-o în Dallas, Texas, și care îmbină moda cu filantropia. Și-a lansat propriul business în aprilie 2010, în ciuda faptului că ne aflam în mijlocul unei crize economice globale. Timp de zece ani, lucrase la Neiman Marcus, un magazin cu produse de lux. Viața lui s-a schimbat atunci când l-a întâlnit pe Blake Mycoskie, fondatorul companiei Toms, un om de afaceri care se implica intens în acte de caritate. Blake introdusese deja conceptul one for one și oferea o pereche de pantofi pentru fiecare pereche vândută.

“Nu m-am considerat niciodată un om de afaceri sau măcar un antreprenor. Chiar și când am plecat de la Neiman Marcus, pentru a lansa Roma Boots, unii dintre șefii mei mi-au spus că-i o decizie proastă. Într-o anumită măsură, au dreptate. Nu prea aveam un plan, întrucât țara se afla în recesiune. Aveam 5.000 de dolari în contul bancar, datorii apăsătoare pe cardul de credit și împrumuturi studențești, dar, dincolo de toate astea, aveam multă pasiune”, își amintește Samuel Bistrian.

Dincolo de ambiția de a reuși în afaceri, mai avea un obiectiv important: să aducă speranță, dragoste și schimbări durabile pentru copiii săraci din întreaga lume, prin ajutor și educație. “Fiindcă am crescut într-o sărăcie cruntă, asta mi-am dorit mereu să fac, pentru a-i ajuta pe cei mai puțin norocoși, la fel cum și pe mine m-a ajutat cineva, cândva”.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

La câțiva ani de la lansare, Roma Boots a devenit un brand important, însă Samuel Bistrian era pregătit să facă pasul următor: să se extindă. A ales soluția logică pentru orice om de afaceri: a împrumutat bani și a deschis porțile companiei pentru investitori. Foarte curând, și-a dat seama că nu a fost cea mai bună mutare. “Uneori, presiunea de a dezvolta un business te poate îndepărta de la scopul inițial, iar atunci când nu-ți poți plăti propriile facturi și ai parteneri care pun o presiune uriașă asupra ta s-ar putea să nu mai ai aceeași pornire să-i ajuți pe cei aflați în sărăcie”.

O criză familială l-a ajutat să pună din nou lucrurile în perspectivă și să-și redescopere motivația. I-a luat nouă luni să-și recupereze acțiunile înstrăinate către investitori, iar astăzi este din nou unic proprietar al Roma Boots. Conduce o afacere de succes și face ce iubește.

Zece procente din totalul vânzărilor Roma Boots ajung la Roma Foundation, care investește în educație.

Pentru fiecare pereche de cizme vândută, Roma Boots donează o pereche unui copil amărât. Însă scopul final nu este doar ajutorul imediat. Întâlnirile cu copii din toată lumea l-au convins că, dacă vrea cu adevărat să aducă o schimbare, nu cadourile vor fi soluția. A observat că mulți dintre tinerii pe care i-a cunoscut nu știau să scrie sau să citească, deși împliniseră 10-12 ani. Asta l-a descurajat puțin. Și-a spus că poate ajuta toți copiii din lume, dar dacă nu reușește să pună umărul la educarea lor, Roma Boots nu va fi niciodată o companie de succes. “Pentru a eradica sărăcia, nu ajută la nimic să dai, să dai și iar să dai. Am trăit în România comunistă. Am văzut cum merg lucrurile. Pe oameni îi faci puternici prin educație. Îi înveți să gândească liber și le spui că și ei pot face diferența în lumea asta”, este convins fondatorul Roma Boots.

Un prim pas a fost umplerea cu rechizite a cizmelor pe care le dăruiește. Ținta este însă alta. Zece procente din totalul vânzărilor Roma Boots ajung la Roma Foundation, care investește în educație, prin intermediul partenerilor săi, în mai multe țări.

Cizmele Roma pot fi găsite astăzi în magazine din SUA, Canada și Australia și sunt disponibile și online, la romaboots.com și pe Amazon. Mai multe informații despre Roma Boots și despre cum puteți schimba viața unui copil puteți afla pe romaboots.com sau romafoundation.com.

Articolul anterior

Loredana Butnaru, manager general Miele România, părăsește compania după opt ani și preia rolul de Managing Director la Marelvi

Articolul următor

Continental a investit peste 150 de milioane de euro în operațiunile din România, în 2020. Compania are aici peste 20.000 de angajați

Articole din aceeași categorie
Total
8
Share