Salariul, principalul motiv pentru care jumătate dintre angajații români vor să-și schimbe jobul, în următoarele șase luni

Foto: freepik

Circa 53 la sută dintre români doresc să-și schimbe locul de muncă în următoarele șase luni, arată rezultatele studiului HR Research, realizat de 4Service Group, compania internațională de cercetare, lider în furnizarea de servicii de customer experience și facility management.

Unul dintre principalii factori care îi determină pe angajații români să-și caute un alt job este salariul. Media salarială dorită se ridică la 5.823 de lei, în timp ce venitul actual reprezintă doar 75 la sută din această sumă – 4.349 lei.

“Într-un context economic marcat de incertitudini, este important să avem o imagine de ansamblu asupra pieței forței de muncă și să înțelegem care sunt prioritățile angajaților. Stabilitatea salarială, beneficii adiționale și un echilibru sănătos între viața personală și profesională reprezintă principalele criterii de selecție pentru un job, susțin peste 53 la sută dintre respondenții sondajului”, declară Roxana Monica Vîlcu, Country Manager pentru România al 4Services Group.

Datele analizate arată că mediul de lucru a devenit mult mai important pentru angajați, în ultimii ani. Crearea unei culturi organizaționale ce promovează bunăstarea și dezvoltarea personală devin esențiale. Aceste elemente se regăsesc printre criteriile-cheie pentru crearea unor locuri de muncă atractive și care oferă satisfacție.

În ceea ce privește factorii interni considerați esențiali, studiul evidențiază că securitatea și stabilitatea ocupă un loc important în luarea deciziilor de angajare. Angajații doresc și să se simtă valorizați și apreciați în organizație, iar satisfacția personală și împlinirea profesională sunt aspecte fundamentale. Un alt factor relevant este evitarea presiunii și stresului excesiv în locul de muncă.

Platformele de recrutare de tip eJobs și BestJobs sunt în continuare cele mai importante canale  utilizate de respondenți pentru căutarea unui loc de muncă. Studiul a analizat răspunsurile a circa 200 de respondenți din România, cu vârste între 18 și 64 de ani, și s-a desfășurat în februarie-martie 2024.

DESPRE 4SERVICE GROUP

Compania specializată pe cercetare de piață și Mystery Shopping este lider în evaluarea experienței clienților și îmbunătățirea calității serviciilor și apare în top 10 agenții de customer experience la nivel mondial. Înființată în 2001, este prezentă în 92 de țări, cu peste 400 de proiecte active și două milioane de evaluări ale calității serviciilor realizate.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share