În 2020, Continental a continuat să susțină activități de responsabilitate socială derulate la nivel național și local, acolo unde compania își desfășoară activitatea.
Sediile din Carei, Iași, Nădab, Sibiu și Timișoara au spus “prezent” multor proiecte în care compania, prin angajații săi sau prin sponsorizări ori donații, a putut să schimbe în bine comunitatea. “Cei 20.000 de angajați ai Continental în România au dat dovadă de unitate. Prin inițiativele și creativitatea lor în timpul acestui an, coroborate cu sponsorizările făcute de companie, am putut să aducem, prin proiectele în care ne-am implicat, o mică schimbare în bine. Într-un an extrem, din multe puncte de vedere, una dintre cele patru valori ale companiei noastre iese în evidență: solidaritatea”, declară dr. Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.
Pandemia: implicare în lupta împotriva coronavirusului
Angajații din toate sediile din România au strâns rândurile pentru a contribui la controlul răspândirii coronavirusului și s-au implicat pentru a oferi ajutor cât mai multor persoane. Continental a sprijinit lupta împotriva răspândirii coronavirusului atât financiar, cât și cu echipamente oferite spitalelor, pentru a face față mai bine situației.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Printre inițiativele desfășurate în baza donațiilor făcute de Continental, de circa 80.000 de euro, se numără achiziționarea de ventilatoare neinvazive, containere de triaj epidemiologic, infuzomate, teste COVID-19, kituri de prelevare plasmă, echipamente și consumabile pentru spitale și mediul universitar, dar și materiale pentru producția de viziere. Compania a împrumutat unei unități spitalicești și un AGV (Automated Guided Vehicle) echipat cu filtre UV pentru dezinfectarea coridoarelor.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Pe lângă acestea, mulți angajați au făcut și donații direct către organizații neguvernamentale care au inițiat proiecte pentru lupta împotriva COVID-19. Unii dintre ei s-au implicat, voluntar, în timpul liber, în urma unui training realizat în companie, la un call-center DSP, pentru a răspunde îngrijorărilor persoanelor care solicitau informații cu privire la pandemie, alții au donat sânge, pentru a sprijini sistemul sanitar, ori au susținut inițiativele pentru producția de echipamente medicale alternative, precum vizierele.
Ventilatoare neinvazive, care au fost scoase din uz, au fost reparate datorită contribuției companiei la o inițiativă a PAR (Parteneriatul Auto Român). Continental s-a implicat și în susținerea educației la nivel preuniversitar și universitar, prin donații în bani sau echipamente pentru a susține desfășurarea orelor în mediul virtual, în sistemul preuniversitar și universitar de învățământ.
Responsabilitate socială în sediile din România
Continental a susținut mai multe proiecte ce au vizat diverse acțiuni de responsabilitate socială. Unul dintre ele, care a beneficiat de o sponsorizare de 72.000 de lei, are ca obiectiv principal oferirea, de către MagiCAMP, de burse pentru copii bolnavi de cancer, pentru a-i ajuta să se reîntoarcă și să se reintegreze în mediul școlar. Sponsorizarea a fost făcută de fabrica de anvelope din Timișoara. De 1 Iunie, copiii angajaților Continental Sibiu au realizat desene, care au fost “licitate” în locație, iar suma strânsă a fost direcționată spre proiectul Microduș MagiCAMP. Un microbuz tematic, adaptat într-o mașină colorată, dotată cu duș, toaletă și chiuvetă, le permite copiilor din medii defavorizate să învețe normele de bază ale igienei.
Tot fabrica de anvelope a sponsorizat Spitalul de Copii “Louis Țurcanu” din Timișoara, pentru achiziția de instrumentar laparoscopic necesar intervențiilor chirurgicale, și Spitalul CFR. Suma donată celor două unități spitalicești trece de 30 000 de euro.
O echipă de la Continental Sibiu lucrează, în afara orelor de program, la traducerea în limba română a unui soft pentru un baston folosit de nevăzători. Ei se implică în traducerea și updatarea softului inițial, furnizat de o companie turcă. După finalizarea adaptării softului în română, în ianuarie-februarie 2021, asociația cu care colaborează în acest proiect va achiziționa 70 de bastoane de care vor beneficia persoane nevăzătoare din țară.
Proiectul “Surprinde o mamă” a venit în sprijinul a 44 de femei din comunitatea ieșeană, aflate în situații de viață vulnerabile. În toamnă, 26 de ghiozdane complet echipate cu rechizite au ajuns la copii cu o situație materială precară din mai multe localități din Iași. Alături de “Fondul de burse”, această acțiune contribuie la reducerea abandonului școlar cauzat de lipsa resurselor financiare sau materiale. Pentru a susține și mai mult “Fondul de burse”, Continental Iași a inițiat o campanie nouă, Artă pentru caritate, în care mai mulți colegi au realizat picturi sau fotografii pe care le-au scos la licitație internă. Banii strânși s-au transformat în trei burse de studiu în valoare de 6.600 de lei, acordate elevilor cu rezultate bune la învățătură, dar cărora le lipsesc posibilitățile financiare.
La Timișoara, sediul automotive s-a alăturat, la începutul anului, unei inițiative prin care s-au strâns fonduri pentru medicamentele copiilor internați la secția hemato-oncologie, în condițiile în care nevoia pentru aceste medicamente este mare. Proiectul vine în sprijinul copiilor internați în această secție, iar zeci de angajați au contribuit prin donații. Angajații Continental Automotive Timișoara s-au implicat și au susținut și campania “O floare de colț pentru un prânz cald”, prin donarea de bani pentru asigurarea unei mese calde pentru copii defavorizați. Spre final de an a fost organizată campania “Fii și tu Moș Crăciun”, prin care peste 150 de copii din mai multe județe au primit articole vestimentare și sanitare, jocuri și dulciuri.
Între 1999 și 2019, Continental a investit circa 1,8 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci arii de activitate ale concernului sunt reprezentate aici. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi, este partener într-un joint-venture în Iași şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul lui 2019, avea circa 20.000 de angajaţi, dintre care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare.