Peste 150 de manageri de top, antreprenori, sportivi, reprezentanți ai cluburilor sportive, investitori și jurnaliști au participat, săptămâna trecută, la prima ediție a Sports Business Awards, eveniment ce a sărbătorit și a recompensat implicarea companiilor din România în finanțarea activităților sportive.
Mari sportivi de performanță și jurnaliști sportivi au oferit 11 premii companiilor și organizațiilor care au depus eforturi deosebite în sprijinirea sportului. Banca Transilvania (sector bancar), OMV Petrom (industria petrolieră), Catena (retail farma), JYSK (retail de mobilă), Maspex (industria alimentară și a băuturilor răcoritoare), Raiffeisen Bank (sector bancar), Kaufland (retail alimentar), Sport Arena Streetball (organizare de evenimente sportive) și CSO Voluntari Baschet (club sportiv) au fost câștigătorii primei ediții Sports Business Awards. Banca Transilvania și OMV Petrom au obținut câte două premii fiecare.
”Multe companii au inclus în strategia de business susținerea sportului, cu efecte benefice multiple pentru afaceri și pentru societate, per ansamblu. Însă contribuția lor într-un sector atât de important rămâne adesea într-un con de umbră. Ne-am propus să recompensăm sprijinul depus de mediul privat pentru susținerea sportului, pentru ca aceste exemple de bune practici să se multiplice și să contribuie la profesionalizarea modului în care sunt conduse organizațiile sportive. Un prim pas în această direcție a fost făcut de unul dintre sponsorii galei, care a oferit o bursă în Elveția unui student român. Acesta se va specializa în managementul cluburilor sportive”, spune Ion Schiau, fondatorul companiei de distribuție de ceasuri Albini Prassa, membru în board și lider al grupului de lucru Sport în Camera de Comerţ Elveția-România (CCE-R).
- Nemulţumirea angajaţilor din România faţă de actualul loc de muncă a crescut în ultimul an
- Curierii Cargus au parcurs peste patru milioane de kilometri pe 50.000 de rute, în noiembrie
- Dacă jobul ocupă o treime din timpul nostru, cadourile corporate ar trebui să reflecte mai mult decât o obligație
În România, mai puțin de zece la sută din populație este implicată în activități sportive. În Elveția, 85 la sută din populație practică un sport în mod regulat. Cluburile sportive din România sunt finanțate în mare parte de la bugetul de stat, iar de multe ori aceste fonduri sunt insuficiente.
„Este important ca orice companie să înțeleagă beneficiile aferente asocierii cu sportul, valoarea adăugată pe care o poate genera marketingul sportiv, pentru business și pentru dezvoltarea societății, per ansamblu, ca mediu oportun pentru viitor. Sprijinirea sportului înseamnă educație prin sport și influențează pozitiv o întreagă societate. Ea devine mai sănătoasă, mai sociabilă, mai bună, mai hotărâtă în atingerea obiectivelor și, evident, mai performantă. Implicarea companiilor în sprijinirea activităților sportive este esențială, iar eforturile lor trebuie recunoscute și popularizate”, arată Valentin Popescu, expert în marketing sportiv și partener MVP Consultancy.
Câștigătorii primei ediții a Sports Business Awards:
- Cea mai bună companie care susține performanța sportivă în rândul copiilor și adolescenților: OMV Petrom
- Cea mai bună companie care își implică angajații în activități sportive: Catena (Fildas)
- Cea mai bună companie care susține sporturile paralimpice: JYSK
- Cea mai bună companie care susține performanța olimpică: Maspex
- Cea mai bună companie care susține performanța înaltă în sport: Banca Transilvania
- Cea mai bună companie care susține sporturile de masă: Raiffeisen Bank
- Cea mai bună companie străină care susține sporturile românești: Kaufland
- Cea mai bună companie pentru consecvența în susținerea sporturilor românești, de mai bine de un deceniu: OMV Petrom
- Cea mai bună campanie de marketing sportiv inițiată de o companie privată: Banca Transilvania
- Cel mai bun management de marketing de către o organizație privată în domeniul sportiv: Sport Arena Streetball
- Premiul special al juriului: CSO Voluntari Baschet
Juriul a fost format din personalități din sport, educație, business, ONG și jurnalism: Mihaela Constantinescu, profesor de marketing sportiv la ASE București, Ion Alexandru, redactor-șef Eurosport, Gabriela Popescu, președinte Rugby Club Gura Humorului/ Fundația Te Aud Romania, Ray F. Iunius, CEO-ul grupului educațional winsedswiss, și Adrian Socaciu, președintele Institutului Sportiv Român.
Grupul de lucru privind Sportul din CCE-R și-a propus ca, în următorii ani, să-și dedice eforturile în vederea creșterii notorietății pentru nevoia de implicare a sectorului privat în finanțarea sportului, după modelul elvețian.