Studiu: 83 la sută dintre angajați spun că vor să învețe noi competențe. Doar 48 la sută dintre angajatori îi cred

Angajații vor să se dezvolte ca să poată răspunde provocărilor profesionale, acum și în viitor, dar viziunea lor despre perfecţionare și nevoile reale diferă adesea de oferta de instruire a angajatorilor, arată un studiu al agenției de recrutare Hays.

În timp ce majoritatea organizațiilor sunt îngrijorate de deficitul de competențe, doar jumătate dintre angajaţi consideră că resursele de învățare oferite de angajatorii lor se pliază pe cerinţele şi necesităţile lor. În contrast cu percepţia angajaţilor, 60 la sută dintre angajatori consideră că resursele pe care le pun la dispoziţia oamenilor pentru dobândirea de noi competenţe corespund nevoilor acestora, relevă sondajul realizat de Hays și Go1.

Importanța dobândirii de noi competențe

Întrebați cât de frecvent necesită rolul lor asimilarea unor noi competenţe, 64 la sută dintre angajați afirmă că trebuie să învețe mereu sau frecvent. Doar opt la sută au răspuns “rareori” sau “niciodată”. 42 la sută dintre angajaţi declară că nu există un plan clar pentru dezvoltare realizat de angajatorul lor, care să implice o învățare specifică, și doar 27 la sută spun că există unul.

“Viteza cu care a avut loc transformarea digitală nu a fost egalată de oferta de talente disponibile pentru aceste roluri. Aşteptările angajaţilor față de oferta de instruire şi perfecţionare a angajatorilor s-au schimbat. Nevoia de noi competențe nu se limitează la un singur sector – învăţarea continuă este importantă oriunde şi în orice domeniu”, arată Alistair Cox, CEO Hays.

Opinii diferite între angajatori și angajați

83 la sută dintre angajați sunt interesați să învețe noi competențe, însă doar 48 la sută dintre angajatori cred că angajații lor îşi doresc asta. Când vine vorba de rezultatele şi aplicabilitatea noilor competenţe, există o altă diferență de percepție – 81 la sută dintre angajaţi consideră că aplică în mod regulat noile competențe, în comparație cu 60 la sută dintre angajatori care afirmă acest lucru.

Doar jumătate (52 la sută) dintre angajaţi consideră că au primit resursele necesare de învățare din partea angajatorului și doar 42 la sută dintre ei se declară mulțumiți de resursele de învăţare puse la dispoziţia lor. De partea cealaltă, 78 la sută dintre angajatori afirmă că au pus la dispoziția angajaților resurse de învățare.  

“Există un posibil dezacord între angajatori și angajați când vine vorba de dobândirea de noi competențe. Învățarea este în interesul ambelor părți. Organizațiile trebuie să prioritizeze acţiunile de învăţare şi perfecţionare a angajaţilor, ca să amelioreze deficitul de competențe, iar angajaţii să învețe constant, ca să se asigure că setul lor de competențe rămâne relevant și că sunt pregătiți pentru viitor. Învățarea și dezvoltarea personală sunt aspecte fundamentale ale unor bune seturi de valori ale angajaților (EVP), care, în cele din urmă, vor ajuta organizaţiile nu numai să păstreze talentele-cheie, ci și să atragă altele noi”, crede Chris Eigeland, co-fondator Go1.

La sondaj au participat peste 20.000 de respondenţi, angajaţi și angajatori, din 26 de ţări. Rezultatele și opiniile experţilor Hays se regăsesc în Learning Mindset Report, care este disponibil gratuit.

DESPRE HAYS ROMÂNIA

Și-a început activitatea în 2015, în București, și face parte din Hays plc, cea mai mare agenție de recrutare specializată din lume. Hays plc este lider mondial în domeniul soluțiilor privind forța de muncă și al recrutării, cum ar fi RPO și MSP. Grupul este expert în recrutarea de personal profesionist și calificat la nivel mondial, lider de piață în Marea Britanie și Australia și dintre liderii de piață în Europa continentală, America Latină și Asia. La 31 decembrie 2021, avea circa 12.100 de angajați în 254 de birouri.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share