Teach for Romania dă startul unui nou sezon de recrutare

Programul Teach for Romania caută viitorii lideri în educație, care cred în potențialul fiecărui copil și aleg să predea cel puțin doi ani în școlile vulnerabile din România.

Teach for Romania se adresează atât celor care au experiență în învățământ – profesori motivați, care predau în medii vulnerabile și care simt nevoia de susținere pentru a face mai mult pentru elevii lor -, cât și celor fără experiență la catedră, dar care sunt gata să se implice în educație acolo unde este cea mai mare nevoie de oameni buni.

Sunt eligibili cetățenii români, absolvenți ai unei forme de de învățământ superior sau studenți în an terminal, care sunt dispuși să devină educatori, învățători sau profesori încadrați în sistemul de învățământ de stat, într-o școală dintr-o comunitate vulnerabilă, din București și județele Cluj, Olt, Prahova, Ilfov, Călărași, Galați, Vrancea, Vaslui, Bacău, Iași, Neamț, Botoșani, Vaslui.

Anul acesta, recrutarea se desfășoară pe parcursul a patru runde. Primul termen limită de înscriere este 15 noiembrie. Primul pas este înregistrarea pe site-ul Teach for Romania și completarea primului formular, cel de manifestare al interesului, urmat de cel de înscriere. Cei care trec de această etapă vor primi o invitație de programare la un interviu online de maximum 30 minute. Următoarele etape de selecție presupun prezența într-un centru de evaluare online și cunoașterea organizației prin sesiuni online și asistare la ore online.

Urmează șase săptămâni intense de pregătire teoretică și practică pedagogică în Academia de Leadership și Pedagogie și intrarea în sistemul de învățământ prin susținerea examenului naţional sau testarea la nivel județean și participarea la ședinţele publice pentru obţinerea posturilor.

Ingredientele principale de formare:

  1. gândire strategică și leadership – capacitatea de a gândi strategic o intervenție, pornind de la realitatea și nevoile fiecărui copil din clasă. Profesorul trebuie să fie antrenat nu să aibă drept obiectiv parcurgerea manualului, ci să identifice corect nivelul fiecărui elev, să identifice decalajele de învățare ale copiilor și cauzele lor, apoi să stabilească obiective realiste, asumate și susținute de copil, de profesor și de părinte.
  2. abilitatea de a dezvolta integrat elevul, cu atenție atât la dimensiunea cognitivă, cât și la cea socio-emoțională și comportamentală (auto-determinarea, abilitatea de a-și gestiona emoțiile, de a coopera).
  3. abilitatea de a forma parteneriate în beneficiul elevului cu restul cancelariei, cu familia, cu autoritățile relevante, cu donatori și finanțatori.
  4. abilitatea de a crea o cultură a reușitei în sala de clasă, în care elevul se va simți în siguranță și încurajat să se autodepășească.

Pe lângă sesiunile de training din Academia de Leadership și Pedagogie, un bootcamp de șase săptămâni, în iulie-august 2022, va pregăti participanții pentru primele zile la catedră. Teach for Romania va oferi mentorat individual și de grup, grupuri de studiu/ inițiativă, sprijin emoțional și coaching pentru performanță.

Programul Teach for Romania nu este unul de voluntariat. Persoanele selectate vor munci cel puțin doi ani, cu normă întreagă, în învățământul de stat. Teach for Romania suplimentează veniturile profesorilor din program cu o bursă lunară, care variază în funcție de necesitatea de relocare, navetă și gradul de defavorizare al școlii.

Ce se întâmplă după cei doi ani de program?

Cei doi ani sunt doar începutul. După ce înțeleg în profunzime realitatea educației din România, participanții își folosesc experiența pentru a schimba și mai mult sistemul educațional, din diverse roluri strategice: din școli, ca profesori, directori, metodiști sau inspectori școlari; prin inițiative și proiecte ce susțin dezvoltarea comunitară și socială; în media, prin creșterea conștientizării pentru statutul profesorilor și importanța educației din România; prin formarea altor profesori; prin influențarea politicilor publice în instituții, organizații cu impact sistemic și partide.

În 2021, comunitatea de alumni Teach for Romania a ajuns să fie formată din 176 de absolvenți ai programului. Dintre ei, jumătate au ales să rămână la catedră în școli publice din România.

Articolul anterior

Cunoști oameni care au luat-o razna când au devenit șefi? S-ar putea să sufere de Sindromul Hubris

Articolul următor

Elita tinerilor din România se întâlnește la Top Talents 2021

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share