Femeile din categoria de vârstă 25-34 de ani, din orașe din provincie, aflate într-o etapă de reconversie profesională, active în câmpul muncii de 5-10 ani, sunt segmentul reprezentativ pentru românii care se orientează către profesia de petgroomer, arată o analiză a LoftyPets Academy, singura din București ce oferă cursuri de specializare în styling și îngrijire canină.
Profilul petgroomer-ului român este cel mai bine reprezentat de femei (93,8 la sută), cu vârste între 25 și 34 de ani (56,3 la sută), urmate de categoria de vârstă 35-44 de ani (27,1 la sută).
Dintre cei chestionați, cei mai mulți sunt în câmpul muncii de 5-10 ani (27,1 la sută), urmați de o categorie activă chiar de 10-15 ani (22,9 la sută), respectiv de 3-5 ani și +15 ani (fiecare cu 12,5 la sută). 62,5 la sută dintre cei care se orientează către această profesie locuiesc în provincie, preponderent în Brașov, Constanța, Iași sau Sibiu, urmați de cei din București (35,4 la sută).
Candidații care fac cel mai frecvent trecerea la această industrie provin din domenii conexe petgrooming-ului, cum ar fi beauty, hairstyling sau domeniul veterinar (18,8 la sută). Următoarele cel mai des menționate industrii pe care românii vor să le schimbe cu petgrooming-ul sunt marketing, vânzări, HoReCa, turism, logistică sau chiar învățământ.
- #CompliceLaSchimbare – George Popa, Manager Clinicile de Psihoterapie Regina Maria: Cum construiești o cultură comună fără să ștergi diferențele
- Randstad Romania Employer Brand 2025 Research: Microsoft, Schaeffler, IBM, Bitdefender și Versuni sunt cei mai atractivi angajatori din România
- IKEA deschide primul Studio de Planificare și Comandă din București
Ei consideră că abilitățile cele mai importante pentru a face reconversie în acest domeniu sunt comunicarea și relaționarea bună cu clienții (87,5 la sută), îndemânarea (52,1 la sută), simțul estetic dezvoltat (47,9 la sută), atenția la detalii (41,7 la sută) și cunoștințele de igienă și medicale (29,2 la sută).
Dorința de a avea un job din pasiunea pentru animale, principala motivație în alegerea profesiei de petgroomer
Printre cele mai puternice argumente pentru alegerea meseriei de petgroomer se numără pasiunea pentru animale și dorința de a avea un job ce are legătură cu îngrijirea lor (81,3 la sută). Aceasta este urmată de dorința de a avea un job care să îmbine mai echilibrat satisfacțiile emoționale cu cele financiare (45,8 la sută), la egalitate cu dorința de a face antreprenoriat în acest domeniu și de a ieși din mediul corporatist (20,8 la sută). Cei mai mulți au aflat de această profesie după ce au căutat online informații despre joburi ce au legătură cu îngrijirea animalelor (29,2 la sută).
„Spre deosebire de alte domenii, petgrooming-ul este o meserie care face posibilă reconversia profesională într-un ritm mai accelerat, prin finalizarea cursurilor în domeniu, ce pot să dureze între patru săptămâni și șase luni. În funcție de cursul ales și de capacitatea de absorbție a informațiilor primite, absolvenții pot opta fie pentru jobul de asistent stilist canin sau stilist canin, fie își pot deschide propriile business-uri în domeniu”, explică Andreea Darbouli, co-fondator LoftyPets Academy & Salon.
Pregătirea prin cursuri specializate, considerată esențială
Majoritatea celor chestionați consideră că pregătirea cu ajutorul cursurilor specializate este extrem de importantă (89,6 la sută). Aproape jumătate dintre ei sunt deja absolvenți ai unor astfel de cursuri (48 la sută).
Academia LoftyPets înregistrează anual peste 100 de absolvenți la cursurile de inițiere și la modulele de specializare, dedicate celor care vor să aprofundeze tehnici și abilități de styling canin. De curând, a lansat și cursuri de calificare pentru cei care vor să-și lanseze propriile saloane. Aproape jumătate dintre cei chestionați activează deja în domeniu, iar 41,7 la sută vor face pasul decisiv în această direcție în perioada următoare.
„Asistăm la o schimbare de înțelegere la nivel global a ideii de carieră și tot mai mulți caută să-și urmeze pasiunea în muncă. Petgrooming-ul, ca opțiune profesională în România, este în plină creștere. Vedem asta în numărul de înscrieri la cursurile noastre, dar și de absolvenți care își deschid propriile saloane de îngrijire canină, peste tot în țară.
Sperăm că, odată cu lansarea pe piața muncii a peste 300 de stiliști canini atestați de școala noastră, să fi contribuit la profesionalizarea industriei și la maturizarea ei, iar profesia de petgroomer să devină o opțiune viabilă și accesibilă pe piața muncii pentru cât mai mulți doritori”, arată Elena Negrilă, co-fondator LoftyPets Academy & Salon.
Analiza, printre primele de acest tip în domeniul petgrooming-ului, a fost derulată în perioada septembrie–octombrie și a constat în aplicarea unui chestionar online, pe un eșantion de 50 de persoane, specialiști în petgrooming activi sau în devenire.
DESPRE LOFTYPETS
Este cel mai mare business de petgrooming din București, format dintr-un salon de coafor canin și din singura academie din Capitală ce pregătește stiliști canini autorizați. LoftyPets a fost fondat în 2014 de Andreea Darbouli și Elena Negrilă. În 2016, business-ul s-a extins prin deschiderea singurei școli de formare în petgrooming din București, care a pregătit până acum circa 340 de stiliști canini autorizați și oferă cursuri specializate, atestate de Ministerul Muncii și Ministerul Educației.