Un sfert dintre angajații și candidații din România primesc cel puțin o ofertă nouă de job în fiecare lună

65 la sută dintre participanții români la studiul anual realizat de Boston Consulting Group (BCG), The Network, The Stepstone Group și eJobs.ro, partenerul The Network pe piața din România, sunt contactați de câteva ori pe an de angajatori ca să fie chemați la interviuri de angajare.

Dintre ei, 16 la sută primesc astfel de propuneri lunar, iar zece la sută săptămânal. 12 la sută spun că li se întâmplă o dată la câțiva ani să primească o ofertă de angajare. 23 la sută nu au fost sunați niciodată fără să fi candidat în prealabil.

“Cu 26 la sută dintre oamenii activi pe piața muncii contactați cel puțin o dată pe lună de un potențial angajator, suntem încă într-o zonă în care piața este dinamică și în care se simte nevoia de candidați. Totuși, procentul este în scădere față de anul trecut, când 39 la sută dintre cei chestionați primeau cel puțin lunar oferte din partea companiilor. Este vorba de angajați care sunt abordați fără să candideze pentru joburile respective. Angajatorii ajung la ei fie prin căutare directă pe platformele de recrutare, fie prin recomandări”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România.

25 la sută se simt foarte încrezători în propriile abilități de negociere a unei oferte de job și simt că dețin avantajul competitiv într-o discuție cu un potențial angajator și că pot jongla cu succes între mai multe oferte de angajare. Aproape la fel de mulți (24 la sută) se află la celălalt pol al încrederii în sine și cred că puterea de decizie se află exclusiv în terenul angajatorului.

Salariul rămâne principalul criteriu în funcție de care decid să accepte sau nu un job, urmat de echilibrul dintre viața personală și cea profesională, relația cu managerul și siguranța jobului. Alte aspecte importante sunt relația cu colegii de echipă, recunoașterea meritelor de către managerul direct și oportunitățile de creștere în carieră. “La nivel global, ierarhia se schimbă puțin. Dacă pentru candidații români salariul contează cel mai mult, în alte țări vedem siguranța locului de muncă așezată pe primul loc. Salariul coboară pe a treia poziție, după echilibrul dintre viața personală și cea profesională”, spune Roxana Drăghici.

Sunt însă și elemente cu impact negativ asupra candidaților, care i-ar face să refuze o ofertă de job atractivă. 69 la sută ar spune “nu” dacă au avut o experiență neplăcută la interviul de angajare, 52 la sută dacă întregul proces de recrutare le-a lăsat un gust amar, 41 la sută dacă angajatorul respectiv nu oferă un mediu de lucru incluziv și 35 la sută dacă angajatorul nu acceptă munca remote. Alte lucruri care i-ar întoarce din drum sunt absența beneficiilor extinse pentru toată familia sau beneficii de wellbeing și mental health.

Studiul a fost derulat în octombrie-decembrie 2023, pe un eșantion de 150.000 de respondenți din 185 de țări, printre care și România, care a furnizat răspunsuri din partea a 1.047 participanți. Răspunsurile au fost colectate de The Network, alături  de platformele de recrutare afiliate la nivel internațional și prelucrate de Boston Consulting Group, companie de consultanță în management, cu sediul central în Boston, Massachusetts. Acesta este cea mai amplă cercetare de profil realizată pe o eșantionare globală.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 28.000 de locuri de muncă.

DESPRE EJOBS

Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,9+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share