Unde vor să lucreze românii și ce companii sunt în topul Generației Z. Google și Microsoft, cei mai doriți angajatori din România

Topul  companiior pentru care își doresc să lucreze românii este dominat de Google și Microsoft, potrivit unui studiu realizat în exclusivitate pentru revista Biz de firma de cercetare MKOR Research & Consulting și prezentat la APPLY Conference.

“Oamenii ne-au spus care sunt companiile top of mind și ce îi atrage către fiecare dintre ele. Am avut o abordare bazată pe întrebări deschise. Ne-au răspuns peste 1.700 de angajați, dar și persoane momentan inactive pe piața muncii”, declară Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Most Wanted Employers 2024

  1. Google România
  2. Microsoft România
  3. Dedeman
  4. Continental
  5. eMAG
  6. Lidl
  7. Amazon
  8. Bosch
  9. Mercedes-Benz
  10. Apple

Chiar dacă Apple nu este prezentă pe piața din România, este una dintre companiile pentru care angajații români își doresc să lucreze, fiindcă este lider de piață și una dintre cele mai populare organizații din lume.

Studiul MKOR Research & Consulting a identificat, în afara Top 10, alte 40 de companii aflate în topul preferințelor angajaților din România. Lista lor este disponibilă aici. Topul companiilor pentru care visează să lucreze tinerii din Gen Z arată foarte diferit de topul general. Primele companii dorite de Generația Z ca angajator sunt Apple, Amazon, Altex, Continental, eMAG, Google, Lidl, Microsoft, Porsche sau Tesla. 

“Am vrut să înțelegem mai bine așteptările Gen Z și care sunt, în viziunea tinerilor, companiile care răspund cel mai bine acestor așteptări. APPLY Conference, care reunește an de an angajatorii de top și profesioniștii din HR, a fost locul unde am prezentat în exclusivitate o analiză aprofundată aplicată acestei generații, pe lângă datele relevante despre celelalte categorii de angajați și angajatori”, explică Marta Ușurelu, Owner Biz.

Programul de muncă flexibil și oportunitățile de avansare în carieră, criterii-cheie în alegerea unui job

33 la sută dintre respondenți ar alege să lucreze pentru Most Wanted Employers datorită salariului și beneficiilor, iar 19 la sută ar face această alegere pe baza mediului de lucru și a culturii organizaționale. Chiar dacă salariul mai avantajos rămâne principala motivație (77 la sută), programul de muncă flexibil (37 la sută) și avansarea în carieră (27 la sută) sunt mai importante pentru tineri decât beneficiile extrasalariale și siguranța locului de muncă.

Dintre cei care și-ar schimba jobul în acest an, majoritatea ar opta pentru IT și tehnologie, în timp ce peste zece la sută ar alege să înceapă un job în energie, industrie și retail. Printre cele mai puțin atrăgătoare opțiuni se numără media și publicitate, HoReCa (câte doi la sută), și real estate (unu la sută).

De ce și-ar schimba românii locul de muncă

Cercetarea Biz și MKOR Research & Consulting arată că doi din zece angajați români și-ar schimba locul de muncă. 80 la sută își doresc un salariu mai mare, 37 la sută vor mai multe beneficii extrasalariale, iar 33 la sută caută un loc de muncă sigur.

Tinerii au însă alte priorități. Chiar dacă 77 la sută urmăresc un salariu mai mare, aproape 40 la sută își doresc un program flexibil și 27 la sută oportunități de avansare. Angajații Gen Z nu sunt dispuși să negocieze flexibilitatea regimului de muncă, iar șapte din zece preferă să lucreze remote. Doi din zece vor să aibă posibilitatea să lucreze de acasă cel puțin trei zile pe săptămână. O altă concluzie a cercetării este salariul mediu așteptat de reprezentanții Gen Z la următorul loc de muncă: 1.042 de euro.

DESPRE BIZ AGENCY

Înglobează revistele Biz și  Haute Culture Magazine by Biz, Biz Events, o divizie de organizare evenimente și conferințe, Biz Storymakers, servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View, o divizie dedicată studiilor de piață, și portalul online revistabiz.ro.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share