Anul trecut, Continental a investit peste 100 milioane de euro în operațiunile sale din România și a ajuns la 20.300 de angajați, în creștere față de cei 19.000 de angajați cu care compania a încheiat anul 2022.
Compania a continuat trendul ultimilor ani, în care a crescut constant în centrele de cercetare și dezvoltare și la nivelul unităților de producție. În 2023, Continental a investit în echipamente noi, în tehnologie de ultimă generație și în dezvoltarea de personal în toate locațiile sale din țară (fabricile de componente electronice din Timișoara și Sibiu, ContiTech din Timișoara și Carei, fabrica de anvelope din Timișoara și în centrele de inginerie din Timișoara, Iași și Sibiu). În sediul din Iași, a inaugurat laboratoare noi și o parcare supraetajată.
“Continental continuă să ofere industriei tehnologii inovatoare dezvoltate în sediile din România și să fabrice componente care pun viitorul în mișcare. Prin competențele inginerilor, specialiștilor, operatorilor și ale personalului administrativ, creăm o mobilitate mai sigură, mai conectată și durabilă. Vehicule definite prin software, soluții inteligente pentru materiale industriale, anvelope excelente, marchează munca de zi cu zi a colegilor noștri. Fie că lucrăm la proiecte de inteligență artificială, securitate cibernetică, cloud computing sau multe altele, colaborarea dintre diferite echipe face inovarea posibilă. O echipă multidisciplinară, de peste 20.300 de operatori, programatori software și ingineri, modelează viitorul industriei auto”, spune Dr. Christian von Albrichsfeld, Country Head Continental România.
- Nemulţumirea angajaţilor din România faţă de actualul loc de muncă a crescut în ultimul an
- Curierii Cargus au parcurs peste patru milioane de kilometri pe 50.000 de rute, în noiembrie
- Dacă jobul ocupă o treime din timpul nostru, cadourile corporate ar trebui să reflecte mai mult decât o obligație
În centrele de cercetare și dezvoltare din Iași, Sibiu și Timișoara, specialiștii acoperă domenii precum hardware, design, mecanică și celelalte arii de lucru, toate susținute puternic de software care, împreună, conduc la depășirea unor noi praguri în industrie. Angajații din unitățile de producție din Carei, Sibiu și Timișoara pun în aplicare tehnologiile industriei 4.0 și produc anvelope, echipamente electronice, curele de transmisie, linii de management termic și furtunuri, toate folosite pentru fabricarea celor mai noi generații de mașini.
„2023 este anul în care Continental, implicată puternic în atragerea a circa 400 de milioane de euro prin Programul Național de Redresare și Reziliență, a pus o cărămidă importantă la baza dezvoltării industriei de semiconductori din țară. Implicarea în astfel de proiecte-cheie înseamnă responsabilitate față de întregul ecosistem automotive și tehnologic din țară”, adaugă dr. von Albrichsfeld.
La nivelul întregului concern, în legătură strânsă cu activitatea din România, colaborarea la nivel de unități de producție și în centrele de cercetare și dezvoltare conduce la noi soluții de mobilitate sustenabilă în toate ramurile: arhitectură auto, conducere autonomă, digitalizare, excelență operațională, experiența utilizatorului, industrie 4.0, siguranță activă și pasivă și sustenabilitate.
În România, Continental produce anvelope care fac mobilitatea mai sigură, mai inteligentă și durabilă, curele de transmisie, sisteme de aer condiționat, furtunuri pentru inducția aerului, de diferite tipuri, fabricate de ContiTech, care oferă soluții croite pe nevoile fiecărui client, și instrumente de bord, sisteme electronice de siguranță pasivă și activă, radare și senzori, unități electronice și tehnologii inovatoare în sediile automotive.
Pentru 2024, compania planifică să continue angajările în România, în funcție de proiectele desfășurate în țară. Investițiile planificate vizează valori comparabile cu cele de anul trecut.
Între 1999 și 2023, Continental a investit peste 2,3 miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate aici. Continental deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi, și un centru de distribuţie a anvelopelor în București.