Viața după coronavirus: trei sferturi dintre IMM-urile din România se pregătesc să renunțe la o parte dintre angajați

40 la sută dintre companiile din România consideră că își vor putea susține activitatea cel mult o lună din surse proprii, arată un sondaj realizat de Romanian Business Club în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate de contextul COVID 19: organizări de evenimente, educație, divertisment.

Conform rezultatelor sondajului realizat în rândul a 200 de companii, situația economică provocată de măsurile autorităților în contextul apariției coronavirusului este alarmantă. Companiile suțin cu toate resursele inițiativele statului pentru stoparea răspândirea bolii, dar sunt extrem de îngrijorate că vor fi nevoite să reducă drastic numărul de angajați, ba chiar să închidă business-urile.

75 la sută dintre respondenți au declarat că sunt grav afectați de noua situație, în timp ce 74 la sută dintre ei iau în calcul reducerea numărului de angajați pentru supraviețuirea în această perioadă. Având în vedere caracterul subit al pandemiei, doar 30 la sută dintre companiile respondente au reușit să pună la punct o strategie de business menită să le ajute în depășirea crizei.

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

40 la sută dintre companii consideră că își vor putea susține activitatea maximum o lună din surse proprii, iar 35 la sută cred că pot rezista între trei și șase luni, în condițiile actuale. Cei 200 de respondenți fac apel la instituțiile statului și le cer ajutorul pentru a putea depăși criza. Scutirea impozitelor este considerată o soluție de 44 la sută dintre companii, în timp ce 23 la sută cred că statul ar putea să le ofere finanțare.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

“Situațiile neprevăzute cu care ne confruntăm din poziția de antreprenori pot fi uneori copleșitoare, dar acum este și contextul COVID 19, care amenință toate business-urile mici și mijlocii din România. Facem un apel la autoritățile competente și sperăm să fi început deja dezvoltarea unei strategii care să ajute business-urile să-și revină după această perioadă plină de neliniște prin care trecem. Credem că este necesar ca, atunci când vom stopa răspândirea acestui virus, moment care sperăm să fie cât mai curând, să avem în continuare o economie stabilă”, declară Vlad Mihălăchioiu, fondator Bucharest Business Club.

Și Horeca Insight, platforma online a industriei ospitalității, unul dintre principalii organizatori de evenimente din domeniu, a pornit un demers de a strânge într-un grup antreprenorii afectați de restricțiile impuse de autorități. Această inițiativă vine din cauza faptului că industria Horeca este una dintre cele mai grav afectate și dorește să-și unească eforturile pentru a solicita soluții concrete din partea statului pentru depășirea situației și pentru a găsi împreună cele mai bune soluții.

DESPRE ROMANIAN BUSINESS CLUB

Este o comunitate de antreprenori, cu extindere la nivel național, ce reunește 1.150 de companii. Clubul presupune întâlniri în care membrii fac schimb de experiență și networking de calitate. Statutul de membru se poate primi doar pe bază de recomandare de la un membru existent. Membrii clubului au acces la evenimente special organizate, precum taberele de antreprenoriat RBC Camp sau târgurile Romanian Business Fair.

Articolul anterior

Mesajul marilor magazine pentru clienții lor: "să cumperi mai mult decât ai nevoie poate însemna să-i lași pe ceilalți fără produsele de care și ei au nevoie"

Articolul următor

Timișoara: "Librarul cu papion" livrează gratuit "cărți faine" în oraș

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share