Work from home: Soluții practice pentru amenajarea biroului de acasă, de la JYSK

Pandemia pare să fie pe final, restricțiile au fost eliminate, dar unele schimbări produse în ultimii doi ani vor deveni obișnuință. Opțiunea de a lucra de acasă reprezintă una dintre schimbările majore de pe piața muncii, despre care s-a discutat mult în ultimii doi ani.

Mulți angajați preferă în continuare varianta work from home, dacă nu în permanență, măcar câteva zile pe săptămână. Dacă te numeri printre ei, iată câteva sfaturi de la JYSK despre cum să îți amenajezi birou de acasă, în așa fel încât să lucrezi într-un spațiu plăcut, să fii productiv și să închizi laptopul atunci când programul de lucru s-a încheiat, pentru a putea să te bucuri și de timp liber. 

Idei care te ajută să fii mai productiv

Atunci când lucrezi de acasă, este sănătos și productiv să ai un spațiu de lucru separat de restul locuinței. Chiar dacă este doar un colț dintr-o cameră care are ca destinație principală relaxarea sau distracția, e important să ai un loc în care petreci doar orele de lucru, retras și bine delimitat de spațiile celelalte.

Unul dintre beneficiile unui spațiu special de lucru este că nu vei asocia locul de relaxare cu munca. Seara, când te vei așeza pe canapea să te uiți la un serial, este mai sănătos pentru minte să știi că nu e același loc în care, în urmă cu două ore, dădeai mailuri colaboratorilor sau finalizai proiecte pentru serviciu. 

Piesele principale

Într-un spațiu de lucru ai nevoie de două piese obligatorii: biroul și scaunul de birou. Există o mulțime de modele de birouri din care să alegi, în funcție de spațiul pe care îl ai la dispoziție și echipamentul pe care îl folosești la lucru.

De exemplu, dacă lucrezi doar de pe laptop, un birou de dimensiuni mici, precum biroul TAMHOLT sau biroul VANDSTED, îți vor fi suficiente. Dacă lucrezi, însă, cu mai multe monitoare și ai nevoie de mai mult spațiu, orientează-te către un birou care are o suprafață de lucru generoasă, precum biroul ULSTED, cu spațiu de depozitare, sau biroul ajustabil pe înălțime STAVANGER.  

Biroul ajustabil STAVANGER poate fi reglat pe înălțime și are o suprafață generoasă, de 80 x 160 cm, astfel încât ai spațiu pentru toate lucrurile de care ai nevoie.

Dacă vrei să cheltui cât mai puțin pe amenajarea biroului, poți să faci economie la decorațiuni, piesele de depozitare sau masa de lucru. Dar nu tăia din costuri atunci când alegi scaunul de birou! Este obiectul care îți influențează cel mai mult confortul și starea de sănătate.

Un scaun ergonomic și confortabil, precum scaunul de birou BILLUM sau scaunul TJELE, își va dovedi valoarea în timp – nu vei avea dureri de spate, dureri de cap, probleme ale coloanei, spatelui sau gâtului. Și ține minte că, oricât de ergonomic este scaunul tău, pentru ca acest lucru să aibă efect, trebuie să adopți o poziție corectă atunci când lucrezi: brațele trebuie să stea aproape de corp, coloana trebuie să fie dreaptă, nu aplecată în față, coatele trebuie să stea îndoite la 90 de grade și ambele tălpi trebuie să stea pe podea.

Biroul VANDSTED este realizat din bambus, un material sustenabil, nu ocupă mult spațiu și are un aspect natural, ușor de integrat în designul locuinței.

Lumina

Cea mai bună și cea mai sănătoasă lumină este cea naturală. Așadar, nu înghesui biroul în cel mai întunecat colț al casei. Așază-l într-un spațiu în care să beneficiezi de cât mai multă lumină naturală, eventual chiar în fața ferestrei. Dacă îl poziționezi la fereastră, ai grijă ca laptopul sau monitorul să fie cu spatele către fereastră, pentru ca soarele să nu bată direct în ecran. Pe lângă lumina naturală, un birou așezat la fereastră are și avantajul unei priveliști – orice e mai frumos decât să privești ore în șir un perete alb. Dacă sunt perioade din zi în care primești totuși prea mult soare, alege o draperie ușor de ridicat și de coborât.  

Pentru zilele înnorate, pentru orele în care muncești după lăsarea soarelui sau în cazul în care, pur și simplu, nu ai putut să-ți așezi biroul într-o cameră cu lumină naturală, folosește lumini care să redea cât mai fidel lumina naturală. Așază-ți pe birou o lampă și, dacă ai o sursă de lumină pe tavan, ai grijă să nu fie poziționată chiar deasupra calculatorului, pentru că în timp vei avea probleme cu ochii.

Organizare

Nimic nu este mai contraproductiv decât dezordinea. Iar când dezordinea e în spațiul de lucru de acasă, atunci îți vor fi afectate nu doar orele de muncă, ci și timpul liber. Organizează-ți documentele și celelalte obiecte necesare muncii tale în piese de mobilier de depozitare.

Poți alege dintre o mulțime de variante de biblioteci, etajere și comode cu sertare care nu ocupă mult spațiu. Tot ca să economisești spațiu, încearcă să extinzi spațiul de depozitare pe verticală, nu pe orizontală. În plus, acordă atenție felului în care poziționezi piesele de depozitare, astfel încât să-ți fie ușor să ajungi la ele atunci când ești așezat la birou.

Una sau două etajere și câteva cutii de depozitare îți vor rezolva problema organizării biroului de acasă.

În funcție de cât spațiu ai la dispoziție, câteva etajere vor fi utile pentru a-ți organiza mai bine spațiul de lucru.

În ceea ce privește lucrurile care stau mereu pe birou, organizează-le în funcție de funcționalitate și depozitează-le în suporturi, tăvi pentru documente sau cutii de depozitare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share