Într-o lume în care, conform British Journal of Cancer, una din două persoane va fi diagnosticată cu o formă de cancer în timpul vieții, Fundația Publicis lansează prima coaliție intersectorială pentru a elimina stigmatul cancerului la locul de muncă.
Coaliția este susținută de organizații caritabile și organizații de renume în domeniul cancerului, inclusiv Memorial Sloan Kettering Cancer Center, MacMillan Cancer Support și Institutul Gustave Roussy.
În aprilie 2022, directorul general al Publicis, Arthur Sadoun, a fost diagnosticat cu o formă de cancer și a primit tratament de specialitate. După ce și-a făcut publică starea de sănătate, a primit mii de mărturii care au expus teama pe care o resimțeau cei afectați de cancer, nu doar pentru viața lor, ci și pentru locurile de muncă.
Aceste mesaje reflectau o realitate tulburătoare, pe care Working with Cancer își propune să o abordeze: 50 la sută dintre bolnavii de cancer se tem să-și anunțe angajatorul despre diagnosticul primit, în ciuda faptului că 92 la sută dintre ei consideră că sprijinul la locul de muncă are un impact pozitiv asupra sănătății lor.
- #CompliceLaSchimbare – George Popa, Manager Clinicile de Psihoterapie Regina Maria: Cum construiești o cultură comună fără să ștergi diferențele
- Randstad Romania Employer Brand 2025 Research: Microsoft, Schaeffler, IBM, Bitdefender și Versuni sunt cei mai atractivi angajatori din România
- IKEA deschide primul Studio de Planificare și Comandă din București
La Davos, pe 17 ianuarie, în parteneriat cu World Economic Forum, Working with Cancer a lansat o promisiune ce a reunit unele dintre cele mai influente companii din lume în jurul angajamentului de a construi pentru angajații lor culturile organizaționale cele mai deschise, mai favorabile și mai orientate spre recuperare. Orice afacere este invitată să se alăture mișcării pe site-ul Workingwithcancerpledge.com. Aici își poate prezinta propriile angajamente față de angajații afectați de o formă de cancer.
Angajamentul Publicis include siguranța deplină a locului de muncă pentru pacienții cu cancer, timp de cel puțin un an, și sprijin în carieră nu doar pentru ei, ci și pentru angajații săi care au în grijă rude cu această afecțiune. Angajamentul va fi amplificat cu ajutorul unei campanii, “Work/ Life”, care ilustrează prin ce trec pacienții cu cancer atunci când își ascund starea de sănătate de colegii lor.
Ce va face Publicis Groupe:
- Va securiza locul de muncă, nivelul de salarizare și beneficiile angajaților săi diagnosticați cu cancer, cel puțin un an, așa încât ei să se poată concentra prioritar pe tratament și sănătate.
- Angajații care se confruntă cu o formă de cancer vor fi însoțiți individual, printr-un program de sprijin în carieră personalizat, când își reiau activitatea profesională.
- Angajații afectați vor avea acces la o comunitate internă de voluntari (colegi), instruiți ca să ofere sprijin, prin platforma Marcel.
- Angajații care au rolul de îngrijitor principal pentru un pacient din familia lor apropiată vor primi sprijin personal și profesional personalizat, pentru a se descurca în ceea ce privește flexibilitatea și aranjamentele de timp necesare ca să-și mențină energia la locul de muncă și ca îngrijitor.
Working with Cancer se bucură deja de sprijinul unor organizații globale importante, ca Abbvie, Adobe, AXA, Bank of America, BNP Paribas, BT, Carrefour, Citi, Disney, EE, Google, Haleon, L’Oréal, Lloyd’s, LVMH, Marriott, McDonald’s, Meta, Mondelez, Microsoft, MSD, Nestlé, Orange, Omnicom, Pepsico, Reckitt, Renault Group, Sanofi, Toyota, Unilever, Verizon și Walmart.
„Este o realitate dură, dar fie direct, fie indirect, fiecare dintre noi va trebui să se confrunte cu cancerul în viață și la muncă. Companiile au un rol-cheie în acest sens. Printr-o abordare cu adevărat colaborativă, un ușor impuls din partea tuturor, devine un impact profund și de durată la locul de muncă pentru pacienții cu cancer”, explică Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe.
În 4 februarie, de Ziua Mondială pentru lupta împotriva cancerului, Working with Cancer va lansa un apel de conștientizare în mass-media, pentru a încuraja întreaga lume să joace un rol în sprijinirea colegilor bolnavi de cancer. Ca să se asigure că apelul va fi auzit de toată lumea, el va fi susținut printr-o campanie de anvergură și 100 de milioane de dolari în media, donați de parteneri din toată lumea.