Diviodent, promotor al sănătății orale și al zâmbetelor sănătoase, a marcat Ziua Mondială a Sănătății Orale și Ziua Fericirii prin desfășurarea unui sondaj online, cu scopul de a înțelege percepțiile româncelor despre zâmbete și îngrijire dentară.
Diviodent este unic importator al sistemelor profesionale de albire Opalescence, lider mondial în albirea profesională a dinților, și al produselor Promis, singura gamă de produse pentru igienă orală cu ingrediente naturale și ambalaje 100 la sută biodegradabile.
Ziua Mondială a Sănătății Orale se sărbătorește în fiecare an în 20 martie, iar cu această ocazie este promovată în toată lumea importanța igienei orale. Inițiată de Federația Internațională a Asociațiilor de Stomatologie, în 2013, cu sprijinul Organizației Mondiale a Sănătății, această zi are scopul de a atrage atenția asupra problemelor de sănătate orală la nivel mondial. Tot pe 20 martie se celebrează și Ziua Internațională a Fericirii, sărbătoare stabilită de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, în 2012, pentru a promova fericirea și starea de bine la nivel global.
- Index salarial: inginerii din România câștigă, în medie, 5.000 de lei net, dar și-ar dori cel puțin 7.000
- WU Executive Academy: Crește interesul femeilor pentru educația executivă, managerii seniori revin pe băncile școlii ca să-și actualizeze cunoștințele
- [People&Culture in Tech] – Mihaela Dobre, Adobe România: Ce înseamnă să ai un “customer mindset”
Potrivit rezultatelor sondajului, periajul dinților de două ori pe zi, utilizarea aței dentare și a apei de gură și vizitele regulate la dentist sunt principalele metode indicate pentru menținerea sănătății orale.
“Pe măsură ce înaintăm în vârstă, zâmbim tot mai puțin. Copiii, spun studiile, zâmbesc de 400 de ori pe zi, un adult vesel, fericit, de 40, maximum 50 de ori pe zi, iar un adult obișnuit de 20 de ori. Iar foarte des, adulții, cel puțin la noi, nu au încredere, se simt stânjeniți de zâmbetul lor. Nu zâmbesc larg, își ascund zâmbetul, de multe ori involuntar, pun mâna la gură când râd, fac poze numai cu gura închisă. Atunci când vorbim de zâmbete reușite, pe lângă expresivitate, printre cele mai comune caracteristici rămân dinții îngrijiți, curați, fără pete, imaculați, mai mult decât forma, simetria, dacă sunt aliniați sau nu. Prin tot ce facem, prin toate acțiunile și demersurile noastre, îi încurajăm pe oameni să zâmbească larg și să-i molipsească și pe alții cu zâmbetele lor. Și nu numai de Ziua Fericirii”, arată Diana Baltac, co-fondator Diviodent.
Cele mai frecvente probleme
Întrebate “care sunt cele mai frecvente probleme dentare cu care vă confruntați”, cele mai multe respondente au indicat culoarea și aspectul estetic (45 la sută), cariile dentare (44 la sută), sensibilitatea dentară (28 la sută) și scrâșnirea dinților (16 la sută). Pentru mai mult de jumătate (55 la sută), estetica dentară este foarte importantă.
Zâmbetul, o alegere strategică pentru o viață fericită. Jumătate dintre respondente sunt nemulțumite de nuanța dinților
Studiile arată că zâmbetul nu este doar o expresie a fericirii, ci este corelat cu starea de sănătate generală. Reduce stresul, scade tensiunea arterială, întărește sistemul imunitar și contribuie la o viață mai lungă și mai sănătoasă.
Aproape în unanimitate (99 la sută), participantele la sondaj consideră că zâmbetul influențează starea de spirit. Întrebate “care este primul lucru pe care îl observați când vă întâlniți cu cineva”, 81 la sută au răspuns “expresia facială, dacă zâmbește sau nu”, în timp ce 12 la sută observă îmbrăcămintea și accesoriile.
Doar opt la sută dintre respondente nu doresc să aducă îmbunătățiri zâmbetului lor. Mai mult de jumătate (56 la sută) nu sunt mulțumite de nuanța dinților, 22 la sută ar dori să îmbunătățească forma sau alinierea dinților, iar 40 la sută – starea generală a sănătății orale.
“Pe lângă beneficiile dovedite pentru sănătatea fizică și mintală, zâmbetul este semnul fericirii, catalizatorul, de fapt, pentru starea de bine generală, durabilă. Oamenii sunt atrași de cei care zâmbesc, se creează mai ușor interacțiuni, se construiesc mai rapid și mai eficient relații pozitive. Un zâmbet luminos face pe oricine să arate mai atractiv, mai prietenos, mai tânăr”, adaugă Mihaela Radu, co-fondator Diviodent.
Importanța sustenabilității și a impactului asupra mediului
30 la sută dintre românce studiază în mod regulat etichetele produselor de îngrijire orală ca să verifice ingredientele. Procente similare o fac “uneori” și “nu prea”, în timp ce nouă la sută nu au tendința de a studia eticheta produselor de îngrijire orală.
Dacă pentru șapte la sută dintre respondente calitatea și tipul de ingrediente utilizate în produsele de îngrijire orală este “puțin sau deloc importantă”, pentru 46 la sută este “foarte importantă”, iar pentru 47 la sută “moderat importantă”. Întrebate “cât de importantă este pentru dvs. sustenabilitatea și impactul asupra mediului în alegerea produselor de îngrijire orală”, 33 la sută au răspuns “foarte importantă”, în timp ce pentru 53 la sută este “moderat importantă”.
“În ultimii ani, am observat o creștere a interesului pentru estetica dentară, pentru soluțiile de albire dentară și întreținere a albirii. Cele mai vândute produse din portofoliul nostru sunt cele din gama Opalescence, liderul mondial în albirea dinților. Așa cum arată și rezultatele sondajului, oamenii sunt tot mai preocupați de sănătatea orală, înțeleg că o igienă orală adecvată contribuie la prevenirea problemelor dentare. Încă se știu puține sau există puține alternative, de fapt, de produse pentru igiena orală cu etichetă curată, cu ingrediente naturale, dar cu eficacitate dovedită. Cu gama Promis, ne dorim să umplem fix acest gol – produse care să fie cu adevărat prietenoase cu mediul, dar și cu rezultate optime pentru sănătatea orală”, spune Diana Baltac.
La sfârșitul anului trecut, Diviodent și-a extins portofoliul de produse cu gama PROMIS și și-a consolidat poziția de companie de referință pe plan local în furnizarea de soluții inovatoare și sustenabile pentru îngrijirea orală. Cu ingrediente naturale, vegane, cu uleiuri esențiale și cu ambalaje prietenoase cu mediu, 100 la sută reciclabile, periuțele de dinți ecologice, apele de gură, gelurile dentar împotriva formării tartrului și a cariilor sau pastele de dinți naturale din gama PROMIS, alături de sistemele profesionale de albire Opalescence, sunt disponibile pe dentalmall.ro.
*Sondaj realizat online, între 8 și 18 martie, pe un eșantion de 270 femei de toate vârstele. Categoriile dominante de vârste sunt 35-44 ani (53 la sută) și 45-54 (22 la sută).
DESPRE DIVIODENT
Activ pe piața din România din 2004 și condus de antreprenoarele Diana Baltac și Mihaela Radu, este distribuitor de consumabile și sisteme de albire dentară pentru cabinetele stomatologice și persoane fizice și unic importator Ultradent Products în România. Distribuie consumabilele prin două căi principale. Pe segmentul B2B, consumabilele pentru cabinetele stomatologice sunt furnizate în principal prin rețeaua specializată de distribuitori, construită și consolidată în cei 20 de ani de activitate. În urma evenimentelor de promovare adresate consumatorului final, ponderea vânzărilor online pe site-ul dentalmall.ro este in creștere semnificativă.