Creative & Bright, unul dintre jucătorii importanți pe piața serviciilor de consultanță în business și training, duce la următorul nivel parteneriatul strategic cu Stadler & Partners, companie de tehnologie, și lansează un nou model operațional în România, axat pe factorul uman.
Companiile irosesc potențialul tehnologiei prin direcționarea resurselor strict către soluțiile digitale, fără să aloce atenție factorului uman, care este responsabil în proporție de circa 50 la sută de succesul digitalizării companiilor, arată datele Creative & Bright.
Doar 16 la sută dintre programele de transformare digitală derulate de companii reușesc să fie de succes, conform unui studiu McKinsey & Company. Ignorarea sau implicarea redusă a factorului uman conduce cel mai adesea către eșecuri sau rezultate de scurtă durată.
- Aurelia Florea, de 16 ani la conducerea departamentului HR al companiei Miele din Brașov
- Cât de fericiți sunt angajații din România la locul de muncă? Pe o scară de la 1 la 10, „nota” lor ar fi 7. Doar 1 din 3 le-ar recomanda jobul lor și altora
- Analiză: 5 trenduri care vor defini industria de HR în 2025
Creative & Bright propune un nou model de abordare, structurat pe trei dimensiuni importante din business: cultura și pregătirea angajaților pentru procesul de transformare și schimbare, optimizarea și eficientizarea execuției proceselor prin adoptarea soluțiilor de automatizare.
“Transformarea digitală este, în primul rând, o transformare de mentalitate. Ne propunem să optimizăm procesele, nu să grăbim oamenii, fiindcă a face lucrurile mai repede nu înseamnă a le face în viteză, ci mai eficient. Prin soluțiile oferite, procesele devin mai simple, mai ușor de înțeles și de executat, iar calitatea muncii crește. Erorile umane sunt reduse, iar fluxul de venituri se accelerează. Pregătim oamenii și creăm cultura care să susțină toate acestea și oferim noi oportunități de dezvoltare, pentru atingerea și manifestarea adevăratului potențial”, spune Dana Tudor, fondator Creative & Bright.
Prin parteneriatul cu Stadler & Partners, compania își propune să ofere un ecosistem care pune în centrul său pregătirea oamenilor, astfel încât ei să adopte cât mai ușor noul mod de gândire și de lucru augmentat prin tehnologie. Serviciile Creative & Bright și Stadler & Partners se adresează în special companiilor cu peste 200 de angajați – locale sau filiale ale unor corporații. Printre principalele provocări pentru aceste companii sunt cele legate de dezvoltarea unei culturi organizaționale care să susțină transformarea digitală.
“Rolul tehnologiei în organizații este acela de a susține oamenii în maximizarea rezultatelor de business. Prin parteneriatul cu Creative & Bright, le oferim clienților noștri un serviciu complet, cu un singur punct de contact. Propunem o nouă generație de model operațional, bazat pe tehnologie – pornind de la oameni, până la implementarea și mentenanța soluțiilor tehnice optime. Ne uităm atent la procese, identificăm ce activități merită să fie executate de oameni și care presupun o muncă repetitivă ce ar trebui automatizata. Practic, le oferim oamenilor posibilitatea să se concentreze pe activitățile care generează un maxim de valoare pentru companie“, arată Denis Stadler, fondator Stadler & Partners.
Digitalizarea și automatizarea generează o serie întreagă de beneficii, inclusiv reducerea timpului necesar executării proceselor, creșterea productivității și a calității muncii și îmbunătățirea nivelului de satisfacție în rândul angajaților și clienților. Companiile care s-au concentrat pe identificarea talentelor și dezvoltarea oamenilor reușesc să acopere peste 70 la sută din nevoile lor digitale.
Noul parteneriat le oferă companiilor, în primă fază, recomandări pe baza unei analize complexe privind procesele de business și cultura organizațională. Angajații companiei trec apoi printr-un proces de formare în transformarea digitală a companiei, iar echipele IT lucrează pentru dezvoltarea soluțiilor tehnice optime.
“O componentă importantă din acest ecosistem o reprezintă definirea optimizărilor care trebuie implementate într-o companie. Utilizarea performantă a instrumentelor de optimizare poate duce la reducerea duratei ciclului unui proces cu până la 80 la sută, reducerea numărului de defecte/ reprocesări de până la 45 la sută și creșterea vânzărilor cu până la 35 la sută. Toate acestea pot avea un impact financiar semnificativ, în funcție și de dimensiunea companiei“, spune Aurelian Iuscu, fondator Business Future Solutions, companie din ecosistemul de parteneri Creative & Bright.
Soluțiile concepute prin acest parteneriat îmbină instruirea practică și design-ul rolului fiecărui angajat în timpul proiectelor cu experiențe de învățare captivante și aplicații practice. Programele sunt flexibile și adaptate nevoilor organizațiilor, fie că vorbim despre noi abilități în echipele digitale sau despre programe complete de transformare digitală.