40% dintre angajaţii din industria IT din România şi-au schimbat locul de muncă în 2022

Aproximativ 40 la sută dintre angajaţii din industria IT din România şi-au schimbat locul de muncă, în acest an, ca urmare a deficitului mare de profesionişti IT, într-un moment cu cerere mare de forţă de muncă, dar şi prin prisma accesului mult mai facil la ofertele companiilor din străinătate, odată cu extinderea posibilităţii de muncă remote, arată o analiză TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.

Industria IT este afectată de una dintre cele mai mari fluctuaţii de personal din istorie. De două ori mai mulţi angajaţi în IT au optat pentru schimbarea locului de muncă, în 2022, faţă de anul trecut. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în septembrie 2022, numărul de angajaţi din acest sector era de 137.500, cu 44 la sută mai mare decât în septembrie 2019.

“Atragerea de talente, împreună cu păstrarea angajaţilor existenţi, au fost unele dintre cele mai mari provocări din industrie în 2022. Semnale au existat încă de la începutul anului şi, anticipând situaţia, am crescut investiţiile în angajaţii TARA Interactive şi în instrumentele de retenţie. Am crescut şi numărul de traininguri pentru dezvoltarea sau aprofundarea de aptitudini necesare desfăşurării activităţii, de relaţionare şi de integrare în echipă”, spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

În 2022, investiţiile în personal ale companiei TARA Interactive au totalizat 60.000 de euro. În acest context, cu presiune mare pe angajatori, cu un număr mare de demisii şi o ofertă crescută de locuri de muncă, compania şi-a păstrat peste 80 la sută dintre angajaţi și a implementat un mix de instrumente de retenţie menite să crească motivarea angajaţilor şi să cultive încrederea lor în echipă, în companie, în proiectele din care fac parte. Printre acestea se numără accesul transparent la informaţii ce depăşesc task-urile asumate, coaching despre dezvoltarea emoţională a angajaţilor, cu accent pe descoperirea şi dezvoltarea inteligenţei emoţionale, încurajarea autodezvoltării la birou şi în afara lui, cu accent pe un proces de învăţare continuă, workshopuri, traininguri, simulări, chestionare, care să seteze direcţia de dezvoltare şi să consolideze partea de relaţionare în echipă.

“În doi ani de pandemie, a avut loc o înstrăinare a oamenilor, iar pe măsură ce ne obişnuim cu noul normal, avem nevoie de validare mai mare, pe plan profesional şi personal, de apartenenţă la un grup de oameni, la o companie, la valorile acesteia, ne dorim să simţim că munca noastră este importantă şi că schimbă în bine alţi oameni şi societatea în care trăim”, explică Vlad Lepădatu.

TARA Interactive este o companie românească înfiinţată în 1991. Este orientată către implementarea de noi tehnologii, are peste 50 de angajaţi în birourile din Bucureşti şi Chişinău şi desfăşoară proiecte internaţionale în SUA, Marea Britanie, Europa, România, în fintech, sport, consultanţă, transport, logistică, eCommerce şi retail.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share