7 din 10 angajați din România știu sau și-ar dori să știe salariile colegilor de muncă

Foto: cookie_studio @ freepik

50 la sută dintre angajații români spun că știu ce salarii au colegii de muncă. Dintre cei care nu cunosc salariile celorlalți, 38 la sută și-ar dori să dețină informații în acest sens, relevă datele unui studiu Reveal Marketing Research.

Interesul de a afla salariile colegilor descrește gradual, odată cu înaintarea în vârstă. Cei mai interesați sunt tinerii între 18 și 24 ani (58 la sută) și 25-35 ani (45 la sută). La polul opus sunt persoanele de peste 55 ani (28 la sută). Acest fenomen poate fi explicat prin faptul că în general, tinerii sunt mai activi în căutarea de oportunități de dezvoltare și beneficii financiare atractive, pe când persoanele mature apreciază în mai mare măsură stabilitatea și siguranța locului de muncă.

Alte diferențe semnificative sunt legate de mediul de rezidență sau la gen. Cei din mediul urban (40 la sută vs. 30 la sută rural) și femeile (43 la sută vs. 33 la sută bărbați) manifestă o dorință mai mare de transparență a salariilor.

Jumătate dintre angajații români au auzit de măsurile privind transparența și egalitatea salarială

Pentru a combate discriminarea salarială la locul de muncă și disparitatea salarială de gen (care atingea pragul de 13 la sută în UE, în defavoarea femeilor, în 2020), Parlamentul European a adoptat un set de măsuri legate de transparența și egalitatea salarială. 47 la sută dintre angajații români au auzit de aceste măsuri adoptate de Parlamentul European. Mai informați sunt bărbații (52 la sută vs. 42 la sută femei) și salariații din mediul urban (50 la sută vs. 36 la sută rural).

46 la sută dintre angajați au observat disparități salariale de gen pentru posturi similare la actualul job – în măsură semnificativ mai mare, cei din mediul urban (48 la sută vs. 36 la sută rural). 43 la sută nu au observat astfel de diferențe, în special cei peste 55 ani (61 la sută), iar 11 la sută nu au informații în acest sens.

În 30 martie, Parlamentul European a adoptat în plen un set de măsuri obligatorii privind transparența și egalitatea salarială. Noua legislație le va impune companiilor din UE să divulge angajaților informații utile pentru a putea compara salarii și pentru a expune diferențe de remunerare între femei și bărbați. 

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, între 5 și 11 aprilie, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, care sunt angajați. Mărimea eșantionului a fost de 730 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.6 la sută, la un nivel de încredere de 95 la sută.

DESPRE REVEAL MARKETING RESEARCH

Este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share