O companie din grupul Sogefi, parte a holdingului industrial CIR, cu afaceri de 2,8 miliarde de euro şi peste 15.000 de angajaţi, Sogefi Air Cooling are planuri de recrutare ambițioase, pentru anii următori.  

Compania din județul Argeş, specializată în fabricarea plăcilor, tuburilor şi profilelor din material plastic, a avut, în 2017, o cifră de afaceri de 115 milioane de lei și un număr mediu de 64 de angajaţi. Pentru a atrage noi angajați valoroși, pregătește, pentru perioada care urmează, strategii de employer branding și campanii de recrutare eficiente. “Construite” împreună cu conducerea companiei, ele vor fi implementate și de departamentul de Resurse Umane, condus de Alexandra Negru.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

ALEXANDRA NEGRU: Cum nimic nu este întâmplător, în timpul studiilor universitare, am avut ocazia să lucrez la câteva proiecte în care a trebuit să interacționez cu diferite tipuri de oameni. Expunerea din aceste proiecte m-a făcut să îmbrățișez cu drag un început într-un startup care acum este o puternică companie multinațională în domeniul automotive.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile elementare care scad șansele de angajare chiar înainte de interviu? Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, însă nu corespund realității?

Ca om de resurse umane, o bună parte din activitate este dedicată discuțiilor cu oamenii și, evident, interviurilor, fie ele de angajare, fie de promovare sau chiar de plecare. Îmi doresc să pot aduce valoare adăugată în urma fiecărei interacțiuni, și una din întrebările frecvente este: “în locul meu, tu ce ai mai fi întrebat?”. Analizez verbalul, non-verbalul și mai mult limbajul paraverbal; îmi trag des concluzii care, de cele mai multe ori, se adeveresc.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Greșelile peste care nu trec și care, probabil, țin de deontologia meseriei, sunt minciunile din CV. Nu de puține ori, nu am mers mai departe dacă, prin încercarea candidaților de a se vinde mai bine, am descoperit minciuni.

Aptitudinile care se întâlnesc des în CV și nu sunt în realitate sunt legate de spiritul de echipă (mai ales la candidații old school). Cunoștințele lingvistice sunt, de asemenea, exagerate.

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

Depinde foarte mult de domeniu. Dacă este un domeniu mai creativ, aș prefera să văd câteva imagini din campanii, din rezultate, și da, au fost procese de recrutare în care am primit link-uri către aceste exemple. Dacă vorbim despre un domeniu mai clasic, aș prefera să văd mai multe despre realizări și impactul lor în organizațiile unde au avut experiențele anterioare.

Deseori, când ieșim din zona de confort și suntem puși în fața unor situații cu care nu suntem obișnuiți, reacționăm și acționăm astfel încât învățăm lucruri noi și dezvoltăm, uneori fără să fim conștienți, abilități și aptitudini noi.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale? 

Calitățile tehnice sunt importante, dar punem mai mult accent pe atitudine, abordare și dorința de a se dezvolta și de a-și pune amprenta în activitatea de zi cu zi.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Implicarea, dezvoltarea continuă și participarea în diverse proiecte te fac să ai o vizibilitate mai mare asupra proceselor și proiectelor din companie. Deseori, când ieșim din zona de confort și suntem puși în fața unor situații cu care nu suntem obișnuiți, reacționăm și acționăm astfel încât învățăm lucruri noi și dezvoltăm, uneori fără să fim conștienți, abilități și aptitudini noi.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Capitalul uman este, de departe, cea mai mare bogăție a unei companii. Talentele din organizație sunt cele pentru care noi, oamenii de HR, ne luptăm și ne îndreptăm atenția. Folosim atât metodele tradiționale, cât și metodele mai nou intrate în strategiile de recrutare: social media, employer branding, recruitment marketing.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

În automotive, un domeniu dedicat excelenței și profesionalismului, ai nevoie de oameni interesați de dezvoltarea lor. Agenda noastră este ocupată de strategii de motivare și dezvoltare prin programe și proiecte pe care ei le-au cerut și le-au considerat necesare în dezvoltarea lor.

Noi, oamenii din HR, suntem puși frecvent în situația de a lua decizii importante. Una dintre cele mai importante decizii luate în carieră este aceea de a rămâne în HR.

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și departamentul pe care îl conduceți, în mod special? Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

Noi, departamentul de HR, încercăm să fim suport pentru salariații noștri, dar și să fim prezenți ca parteneri strategici în diferitele situații în care managementul companiei este implicat. Avem planuri de recrutare ambițioase, pentru care pregătim strategii de employer branding și campanii de recrutare eficiente.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

HR-ul, ca domeniu, mă “hrănește” și îmi oferă atât provocări, cât și satisfacții. Sunt mereu lucruri de învățat, vin generațiile digitale și creionăm deja planuri cum să le atragem, reținem, dezvoltăm.

Noi, oamenii din HR, suntem puși frecvent în situația de a lua decizii importante. Una dintre cele mai importante decizii luate în carieră este aceea de a rămâne în HR. Am decis să rămân în HR și mă bucur de fiecare zi în care când, în drum spre casă, îmi fac sumarul zilei și realizez că am ajutat și am făcut tot ce a ținut de mine.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Ioana Roxin (Coindu): “Dacă ai ajuns la poziția dorită, ai un salariu bun, dar au dispărut provocările, e timpul să-ți zgudui zona de confort”

Înființată ca o divizie Coindu Group, Coindu România s-a ridicat la nivelul…

Oana Costescu (Schulte & Schmidt): “Cea mai dificilă decizie din carieră: cea de a renunța la un coleg”

Prezentă de peste zece ani la Braşov, compania Schulte & Schmidt reprezintă…

Marius Ciurariu (Provident): “În HR există acum trendul titulaturilor sofisticate – Head of, Manager of, etc. Parcă uneori sunt prea mulţi <şefi>“

Unul dintre cei mai mari angajatori britanici din România, cu o vechime…

Elvira Dumitru (PayPoint): “Cea mai importantă decizie din carieră? Cea când trebuia să renunț la 300 de oameni și n-am făcut-o”

În august, Elvira Dumitru aniversează trei ani de când s-a alăturat echipei…