Alexandru Creangă (KeepCalling): “Sfatul meu pentru orice junior? Să devină un profesionist greu de înlocuit”

O companie internaţională de telecomunicaţii, înregistrată în SUA, KeepCalling activează pe piaţa internaţională de telefonie din 2002. Are sediul central în Sibiu, din 2003, şi birouri în Bolivia şi Atlanta, SUA.

Absolvent de SNSPA, Alexandru Creangă și-a început drumul profesional la McCann Erickson, a continuat cu roluri de copywriter în diverse agenții, iar din 2011 a făcut trecerea spre marketing. Din 2012, este în echipa KeepCalling, iar de peste cinci ani este șeful departamentului de marketing.

AngajatorulMeu.ro: Care a fost drumul dvs. profesional, până acum? Cum a început aventura în domeniul comunicării?

ALEXANDRU CREANGĂ: Am început să lucrez în agenții de publicitate, iar mai departe am migrat către gestionarea campaniilor de marketing online, unde văzusem că încep să se mute bugetele de advertising din ce în ce mai mult. Mi-a plăcut mult ușurința cu care poți să măsori rezultatele, așa că am investit mult timp în a înțelege partea de monitorizare. 

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

Care sunt principalele “ingrediente” de care are nevoie un profesionist în acest domeniu?

În online marketing, trebuie să îți dai seama repede că nu poți să rămâi performant dacă nu ești la curent cu frecventele modificări din industrie. Așa că principalul ingredient ar fi capacitatea de a învăța și curiozitatea constantă.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Care este proiectul care vă este cel mai drag, dintre cele derulate până acum? Cum poate fi măsurată eficiența unei comunicări “corecte”, în cazul unei companii?

Nu am un proiect anume pe care să îl disting. Mi-au plăcut campaniile de marketing care au avut în spate rezolvarea clară a unor nevoi. Eficiența unei campanii de comunicare se poate măsura prin modul în care mișca anumite segemente de piață targetată înspre comportamente sau acțiuni pe care le-am estimat în prealabil. Indicatorii concreți de performanță diferă foarte mult de la o industrie la alta și de la un canal de marketing online la altul.

Emoțiile și credințele oamenilor sunt un motor foarte puternic în decizia de acțiune. Fără o abordare nouă și curată, este din ce în ce mai greu să reușești să crești un business sănătos.

Există un om – pe care l-ați cunoscut sau nu – care vă inspiră în carieră?

Cred că cel mai important a fost Andi Moisescu, pentru că de la el am înțeles că marketing-ul și publicitatea pot să fie traduse în execuții foarte creative. De acolo a fost doar un pas pentru alegerea facultății și mai departe parcursul în carieră.

Care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le fac companiile în legătură cu imaginea lor? Care sunt riscurile dacă nu o gestionezi corect?

Cea mai mare greșeală pe care o poate face o companie, în termeni de branding, este să investească prea puțină atenție și bani în partea de design și inovație. Emoțiile și credințele oamenilor sunt un motor foarte puternic în decizia de acțiune. Fără o abordare nouă și curată, este din ce în ce mai greu să reușești să crești un business sănătos.

Cum arată o zi la birou, pentru un om de comunicare? Care este partea cea mai “palpitantă” a muncii în acest domeniu?

Foarte multe tab-uri de browser deschise, printre care cel puțin două cu Google Analytics. Multe date din care trebuie să știi ce să ignori și cu ce să mergi mai departe în detaliu. Partea palpitantă e cea în care verifici ipoteze. Lansezi campanii sau modificări pe site-uri și aștepți să vezi dacă sunt validatele așteptările.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Cel mai bun sfat al meu este să devină un profesionist greu de înlocuit. Cu cât mai greu de înlocuit, cu atât mai bine. Și, ca să ajungi acolo, trebuie să înveți și să devii foarte bun pe aria ta de expertiză.

Cum credeți că va evolua profesia dvs., în anii următori?

Curiozitatea e încă mare și pofta de a învăța lucruri noi este în creștere. Marketing-ul online se dezvoltă și devine un domeniu de activitate cu o putere de a schimba lumea foarte mare. Cred că sunt în cel mai bun domeniu din sfera largă a specializării în comunicare.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera dvs.? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Cred că cea mai importantă decizie a fost să aplic pentru admiterea la SNSPA la București. De acolo lucrurile au mers natural. Orașul mi-a dat suficiente ocazii să cresc și să învăț, iar facultatea a fost un catalist eficient în a-mi crește curiozitatea cu privire la eficiența proceselor de comunicare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share