Alina Rădulescu (ifm efector/prover): “Trăim vremuri în care nu angajatorul caută calități și alege candidați, ci candidații sunt cei care-și aleg viitorul angajator”

O investiție germană, centrată pe producția de senzori – componente vândute ulterior în întreaga lume -, ifm efector este una dintre cele mai “proaspete” prezențe în zona industrială din vestul Sibiului.

ifm efector a produs primul senzor la Sibiu în 23 noiembrie 2015. La un an de la începerea activității, pe poarta fabricii a ieșit senzorul cu numărul un milion. Astăzi, în compania din Sibiu activează peste 250 de angajați, iar departamentul de Resurse Umane, condus de Alina Rădulescu, HR Manager, are misiunea dificilă de a asigura o creștere anuală constantă a echipei.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

Alina Rădulescu: Intențiile adolescentei din mine erau departe de meseria practicată astăzi. Sunt absolventă de studii tehnice, însă comportamentele și abilitățile personale m-au făcut să îmi schimb zona de interes. Astfel, am devenit un “inginer” în resurse umane, care s-a folosit de cunoștințele acumulate în anii de studii pentru o bună înțelegere a rolurilor dintr-o organizație de producție.

Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?

Teoretic, prefer ca un candidat să aibă încredere în sine, educație, aspect profesional și inteligență emoțională, însă dacă privesc situația obiectiv, realizez că trăim vremuri în care nu angajatorul caută calități și alege candidați, ci candidații sunt cei care își aleg viitorul angajator.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile cele mai frecvente pe care le fac candidații, în timpul procesului de recrutare?

Nu am o întrebare preferată. Îmi plac discuțiile libere, atmosferă în care candidatul se simte confortabil și poate vorbi deschis despre el. Nu caut greșeli, ci mai degrabă însumez calități descoperite la interlocutor și puncte pro ofertare.

Ne bucurăm de perioada frumoasă a începutului, de faza în care construim și formăm echipa. Creșterea anuală se face cu aproximativ 100 de angajați, o creștere sănătoasă, care ne oferă posibilitatea respectării procesului de recrutare și a celui de inducție, în totalitate.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează ifm efector/prover?

Sunt de părere că gradul de dificultate este dat de imaginea pe piață a fiecărui angajator în parte. Atunci când creezi un mediu de lucru plăcut, promovezi respectul reciproc, colaborarea și transparența, poți spune că ai șanse mari să găsești angajații potriviți.

Ce planuri de recrutare are ifm efector/prover, pe termen scurt, mediu și lung?

ifm efector/prover este o companie relativ nouă pe piața din România. Ne bucurăm de perioada frumoasă a începutului, de faza în care construim și formăm echipa. Creșterea anuală se face cu aproximativ 100 de angajați, o creștere sănătoasă, care ne oferă posibilitatea respectării procesului de recrutare și a celui de inducție, în totalitate.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

ifm efector/prover oferă un mediu dinamic, propice dezvoltării sau avansării în carieră. Prin muncă și prin performanțele înregistrate, există posibilitatea de a ocupa și de a rămâne într-o poziție din care să faci diferența, cu adevărat, în companie. Există, de asemenea, posibilitatea dezvoltării profesionale prin rezultate excepționale, care depășesc așteptările.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase? Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Durabilitatea este dată, în primul rând, de o bază solidă. Trăim în secolul vitezei, iar răbdarea nu se mai numără neapărat printre calități. Cu toate acestea, îi sfătuiesc să investească timp în perfecționarea personală și profesională, să acorde importanță calității oamenilor cu care se înconjoară și să accepte că procesul de învățare nu ar trebui să se oprească niciodată.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR?

Un moment de cotitură poate fi numit cel în care am făcut alegerea dintre execuție și coordonare. Practic, am “renunțat” la obiectivul de a fi un bun specialist în resurse umane, în favoarea unei cariere în management, în care ai mai multe responsabilități “macro” și mai puțină activitate “la firul ierbii”, care îmi lipsește uneori.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share