Să găsești candidatul potrivit pentru compania potrivită, într-un moment în care piața muncii suferă din cauza lipsei de personal, nu e deloc o misiune ușoară. Este, însă, ceea ce și-au propus să facă, încă de la început, adică din 2015, Andreea Istrati și colegii săi de la Hunt Recruitment.

Gândită ca o companie de executive search și head hunting, ce deservește clienți și candidați pentru toate piețele, în domenii diverse – de la servicii bancare și financiare, corporate, până la inginerie, tehnologie și IT -, compania înființată de Andreea Istrati mizează pe o echipă de consultanți și parteneri formată din profesioniști cu vastă experiență, care au fost implicați în diverse campanii de recrutare și înțeleg provocările dezvoltării și creșterii unei organizații.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

ANDREEA ISTRATI: În 2007, chiar din timpul facultății, împreună cu colegul meu de liceu (actual partner în cadrul Hunt Recruitment), am decis să mergem pentru un interviu la o fimă de consultanță, executive search și head hunting. La vremea respectivă, domeniul acesta nu era atât de dezvoltat și cunoscut în România.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

A fost pură întâmplare și implicit, primul meu job. Opt ani în care am învățat ce înseamnă recrutare, executive search, cum decurge un interviu. Am avut ocazia să lucrez în postul de Consultant On-site, pentru diverse corporații.

În 2015, am decis să merg pe propriul drum, iar împreună cu cei doi parteneri am înființat Hunt Recruitment, companie de recrutare cu peste 60 de clienți activi în portofoliul prezent.

Sunt multe situații în care un manager foarte bun tehnic nu se poate adapta unei anume culturi organizaționale, unui anumit stil de management impus în companie sau a modului de comunicare între stakeholderii pe care îi are.

Statisticile spun că 40 la sută dintre directorii executivi părăsesc organizația sau sunt concediați în cel mult 18 luni din momentul în care ajung într-o funcție. Care este cel mai dificil aspect în activitatea unui executiv sau a unui manager? 

Fiecare rol de top management presupune o componentă de know-how tehnic, cât și un set de soft-skills. Evident, cel mai ușor de evaluat este nivelul de cunoștințe tehnice dobândite în carieră.

Pe de altă parte, personalitatea fiecărui om este greu de evaluat doar în urma unor discuții. Drept urmare, sunt multe situații în care un manager foarte bun tehnic nu se poate adapta unei anume culturi organizaționale, unui anumit stil de management impus în companie sau a modului de comunicare între stakeholderii pe care îi are.

Care sunt tendințele pe care le-ați observat în ceea ce privește căutarea de directori executivi? Ce roluri noi apar și care sunt competențele necesare pentru aceste roluri?

În prezent, piața din România are o dinamică excepțională. Atât la nivel de top management, cât și la nivel de specialist, există o mișcare continuă. Ca atare, și directorii executivi sunt mult mai interesați de noi provocări. Rolurile nou apărute la nivel de executive sunt tot mai înclinate către grijă față de client, wellbeing-ul angajaților și, nu în ultimul rând, procesele de digitalizare.

Competențele necesare pentru nivelurile executive țin foarte mult de atitudine friendly, flexibilitate, puterea de decizie rapidă și deschiderea către soluții.

Cele mai frecvente greșeli întâlnite în CV sunt cele gramaticale, adresele de email ce conțin pseudonime într-o notă foarte familială, informații irelevante, aspectul neîngrijit al CV-ului, o fotografie în care apar mai multe persoane sau într-o conjunctură total nepotrivită.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare și care sunt greșelile elementare ce scad șansele de angajare chiar înainte de interviu? Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, însă nu corespund realității?

Nu am o întrebare standard, pe care prefer să o adresez în timpul interviului, pentru că oamenii sunt diferiți. Însă îmi face plăcere să ascult candidații, să povestim împreună pe baza experienței profesionale ale acestora. Pun accent pe partea de soft skills, însă nu fac rabat la hard skills.

În ceea ce privește greșelile ce scad șansele de angajare, consider că principală este neseriozitatea, însă și întârzierea, ținuta neadecvată ori redactarea nepotrivită a CV-ului. Cele mai frecvente greșeli întâlnite în CV sunt cele gramaticale, adresele de email ce conțin pseudonime într-o notă foarte familială, informații irelevante, aspectul neîngrijit al CV-ului, o fotografie în care apar mai multe persoane sau într-o conjunctură total nepotrivită (recomandarea este să fie o fotografie potrivită unui mediu de business).

Aptitudinile trecute în CV și care nu corespund realității, în general, sunt cele de cunoaștere a limbilor străine și aptitudinile tehnice exagerate. Există candidați care menționează în CV responsabilitățile din fișa postului, chiar dacă în mod curent nu sunt responsabili de toate aceste activități.

Ce pot face candidații pentru poziții de directori executivi pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recruiteri?

Candidații cu cea mai mare vizibilitate pe piață sunt cei prezenți în mediul online. Asta presupune conturi personalizate în principalele platforme de recrutare online. Este important nu doar să ai un profil online, ci să cuprindă cât mai multe informații relevante, care pot reprezenta pentru recruiteri cuvinte-cheie, în căutarea pe care o fac.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care și l-ar dori majoritatea companiilor? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Candidatul ideal ar trebui să îndeplinească toate cerințele tehnice din fișa postului, înșă ar trebui să fie și echilibrat, flexibil, diplomat. Consider că atât calitățile tehnice, cât și cele interpersonale, sunt importante și se completează una pe cealaltă, astfel încât creează un echilibru. Din experiența în procesele de recrutare, pot spune că, de foarte multe ori, candidații potriviți nu vor îndeplini nici pe departe toate aspectele portretului-robot.

În ceea ce privește creșterea în carieră, candidații trebuie să aibă răbdare. Cu siguranță, fiecare etapă este importantă, te ajută să te pregătești pentru următoarea.

Pentru a atrage talente, companiile oferă pachete de beneficii atractive, condiții de muncă flexibile, proiecte cât mai interesante și un career path cat mai bine conturat.

Care sunt domeniile în care companiile au cele mai mari probleme în găsirea angajaților potriviți? Care sunt metodele prin care încearcă să atragă specialiști valoroși?

Cum am menționat și mai devreme, piața este extrem de dinamică pentru toate industriile. Evident, există industrii, precum IT, retail sau, în general, zona de producție, unde companiile au o provocare constantă în a găsi candidații potriviți, dar și în a-i păstra pe cei actuali.

Pentru a atrage talente, companiile oferă pachete de beneficii atractive, condiții de muncă flexibile, proiecte cât mai interesante și un career path cât mai bine conturat.

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și compania pe care o conduceți, în mod special? Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

Succesul Hunt Recruitment se datorează echipei noastre de consultanți și parteneri, formată din profesioniști cu vastă experiență, care au fost implicați în diverse campanii de recrutare și înțeleg provocările dezvoltării și creșterii unei organizații. Datorită promptitudinii și flexibilității noastre pentru pentru fiecare client în parte și rezultatelor excepționale pe piața actuală de IT, am reușit să rămânem unic provider pentru aproape fiecare client.

Pentru a doua jumătate a anului, dorim ca business-ul să crească și să se intensifice recrutările pe zona de IT. Totodată, dorim să creștem o echipă stabilă, care să aibă o abordare profesională, pentru a plasa cei mai buni candidați.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Momentul în care am ales să renunț la locul de muncă anterior, decizia de a rămâne în industrie și de a înființa Hunt Recruitment. Cu siguranță, a fost cea mai bună alegere. Hunt Recruitment activează de patru ani pe piața de recrutare și mai avem multe oportunități de explorat. Consider că este prematur să încerc un alt domeniu de activitate, însă, dacă la un moment dat voi face o schimbare, cel mai probabil va fi într-o zonă similară.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Ioana Roxin (Coindu): “Dacă ai ajuns la poziția dorită, ai un salariu bun, dar au dispărut provocările, e timpul să-ți zgudui zona de confort”

Înființată ca o divizie Coindu Group, Coindu România s-a ridicat la nivelul…

Oana Costescu (Schulte & Schmidt): “Cea mai dificilă decizie din carieră: cea de a renunța la un coleg”

Prezentă de peste zece ani la Braşov, compania Schulte & Schmidt reprezintă…

Marius Ciurariu (Provident): “În HR există acum trendul titulaturilor sofisticate – Head of, Manager of, etc. Parcă uneori sunt prea mulţi <şefi>“

Unul dintre cei mai mari angajatori britanici din România, cu o vechime…

Elvira Dumitru (PayPoint): “Cea mai importantă decizie din carieră? Cea când trebuia să renunț la 300 de oameni și n-am făcut-o”

În august, Elvira Dumitru aniversează trei ani de când s-a alăturat echipei…