În perioada aceasta, mai mult decât oricând, siguranța angajaților este în fruntea listei de priorități, pentru orice companie din România. Armorum.ro își propune să le ajute să scape de aceste griji, cu echipamente de protecție complete, pentru industrii diverse – de la cea alimentară și agricolă, până la automotive sau construcții.
Armorum.ro este un magazin online, care comercializează produse de protecție personală și industrială. Într-o perioadă în care aplicarea unor măsuri stricte de protecție a personalului este o obligație, companiile pot găsi aici o varietate de echipamente pentru fabrici, instituții medicale și industrii diverse.
Lansat în urmă cu doi ani, de antreprenorii Ovidiu Dărămuș și Rareș Budac – parteneri și în theCluster, un grup de agenții de marketing, comunicare și tehnologie -, Armorum.ro a trecut, în 2020, pragul de un milion de lei din vânzările de pe site. Lucrurile n-au mers, însă, atât de “lin” cum ar putea să pară la primă vedere.
Pe de o parte, pandemia a condus la accelerarea adopției comerțului electronic și a generat volume importante de vânzări pentru industria deprotecție. Pe de altă parte, dezechilibrul între capacitățile de producție și nevoile piețeia generat o turbulență imensă, resimțită pe toate planurile. La fel ca restul industriei, Armorum.ro s-a lovit de lipsa stocurilor de produse, inclusiv la marii producători/ importatori, și de dansul complet nepredictibil al prețurilor, legat de nivelul fluctuant al cererii/ ofertei și provocările logistice aferente transporturilor internaționale. În același timp, a trebuit să facă față concurenței din partea nou-intraților care au introdus pe piață loturi de produse neconforme și să găsească soluții pentru a-și mulțumi clienții care au achiziționat, strict într-un context de panică, volume însemnate de produse – o provocare pentru echipa de customer support.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
În prima parte a anului trecut, operațiunile logistice au fost mutate in-house, având în spate atât un stoc propriu, cât și furnizori care pot oferi susținere cu reaprovizionări rapide (24-48 ore). Investiția cea mai importantă a fost reprezentată de dezvoltarea tehnologică a platformei site-ului și de know-how-ul care a venit la pachet cu echipa theCluster.
În ultima vreme, cei doi antreprenori au constatat că, deși situația rămâne îngrijorătoare la nivel medical, piața produselor de protecție s-a reapropiat de normal, astfel că riscurile și problemele au scăzut și ele proporțional.
Publicul-țintă
Armorum.ro își propune să ajungă în special la persoanele active, care desfășoară activitate profesională într-un mediu expus la riscuri, de la angajați ai departamentelor de SSM/ achiziții/ resurse umane din marile companii – fiindcă ei sunt responsabili pentru achiziția echipamentelor de protecție pentru echipele lor, au un nivel ridicat de know-how și cerințe precise cu privire la calitatea și standardeleproduselor -, antreprenori ori manageri ai companiilor mici, atelierelor de producție, unităților HoReCa, freelanceri sau meșteri, până la utilizatori casnici, care folosesc produsele pentru activități de tip hobby, sau în proprialocuință.
Principalul atu al celor de la Armorum.ro este mixul de produse ales pentru a asigura un raport corect calitate/ preț, cu discount-uri transparente pe cantitate și o documentare atentă a caracteristicilor produselor. În plus, ei promit o experiență de utilizare a site-ului plăcută și o platformă prietenoasă, care să ofere utilizatorului informații relevante pentru procesul de achiziție.
Apoi, background-ul antreprenorial și ADN-ul digital al theCluster a fost de mare ajutor în relația cu clienții. “Armorum, ca un nou venit, a putut să aibă viteza de pivotare specifică unui startup. Mulți jucători tradiționali se adaptează greoi și rămân agățați de cutumele trecutului. Schimbarea de paradigmă atinge și industria de protecție. În cazul acestui segment de piață, ne place să credem că suntem parte a <noului val>. Asta presupune facilitarea accesului la brandurile de top pentru fiecare utilizator, cu cât mai puține bariere de intrare și cu politici de preț transparente”, explică Ovidiu Dărămuș.
„Secretele” reușitei
Pentru a susține promisiunea pe care o face consumatorilor săi, echipa Armorum.ro procură produsele de la sursă sau de pe un lanț oficial de distribuție. Colaborează direct cu producătorii sau cu importatorii oficiali, în cazul brandurilor care nu produc sau nu au distribuție directă în România. Deocamdată, vânzările se fac exclusiv pe site și pe platformele conexe (social media/ e-mail/ call-center), însă ținta pe termen mediu este dezvoltarea unui brand care să integreze experiența clasică (offline) cu confortul digital.
Pentru a răspunde nevoilor marilor buyeri din zona publică și privată, pe site-ul Armorum va fi lansată, anul acesta, o zonă specială, destinată achizițiilor corporate/ instituționale. În viitoarea secțiune vor apărea numeroase funcționalități, precum suport dedicat, oferte speciale, termene de plată extinse și un sistem de PPE Safety Stock Planning.
“Pentru industria produselor de protecție, 2020 a fost un an în care provocarea nu a fost aceea de a atrage clienți și vânzări, ci de a avea acces la stocuri de produse, la prețul corect și în cantități suficiente. Dezvoltăm activ parteneriate cu noi furnizori și extindem continuu catalogul de produse. În același timp, țintim să devenim primul magazin online care să includă în oferta sa toate brandurile consacrate din această categorie. Astfel, vom putea răspunde unui număr tot mai larg de domenii și dorințe ale consumatorilor de echipamente de lucru și protecție”, spune managerul Armorum.ro.
Ce înseamnă „Armorum”
Armorum este substantivul latin pentru armură/ echipament de protecție. “Ne-am propus să ne axăm cu precădere pe domeniul echipamentelor de lucru și protecție. De aceea, l-am considerat potrivit pe mai multe planuri – semnificație, sonoritate/ rezonanță, dar și potențial de a crește la nivel de brand”, explică Ovidiu Dărămuș.