Black Friday în pandemie: Munca de acasă îi obligă pe români să comande mai ales electrocasnice și echipamente IT și de birou

Evenimentul Black Friday din 2020 este marcat de pandemia care face trecerea la un consumator mai pretențios, dornic să privească achiziția online ca pe o investiție, nu ca pe o cheltuială. Asistăm și la o fază de testare a anumitor categorii, pe produse de calitate și mai scumpe, a remarcat consultantul de business Ioana Arsenie.

Două nișe din e-commerce vor fi mai atractive ca business pentru Black Friday 2020, Home-deco și electro-IT, datorită preocupării oamenilor către confortul de acasă. O altă nișă atractivă este educația online (ateliere, cărți), ce va genera cu zece la sută mai multe comenzi față de anul trecut.

“Oamenii devin tot mai educați și mai atenți în procesul de achiziție online și compară preț/ produse similare, iar companiile trebuie să evite falsele reduceri sau condițiile <abuzive>. E momentul să venim cu oferte de Black Friday și pentru produsele de profit din portofoliu, produsele scumpe, chiar dacă înainte vedeam reduceri doar la produse cu caracteristici de bază. În zona home-deco, electrocasnice, echipamente de lucru IT, consumatorii au nevoie de produse de calitate și cumpără din logica de investiție, și nu de cheltuială, în special, românii care acum lucrează de acasă. Cred că anul acesta, Black Friday va crește cu 20 la sută procentul vânzărilor de produse din zonele Home-deco și electro-IT, pentru că este și ofertă în acest sens”, declară Ioana Arsenie.

Pandemia schimbă planurile pe termen scurt și mediu ale unui magazin online

Consultantul de business le recomandă magazinelor online să aibă mai multă atenție pe costuri, relația cu clientul pe întreg procesul de la comandă, la livrare, încasare, after-sale, înlocuire – practic, utilizarea metodologiei Blue Ocean strategy, chiar dacă nu la nivel maxim, măcar pentru analiza și identificarea punctelor nevralgice, în care companiile pierd clienții sau nu reușesc să-i fidelizeze, pentru că fac anumite greșeli. Este importantă mutarea raționamentului de business în zona de fidelizare, chiar dacă online poate părea și chiar să fie mai greu de realizat.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Cele mai vulnerabile nișe de magazine online privind veniturile/ profitul sunt categoriile de produse cu valoare adăugată scăzută, cu marje mici, care, în lipsa volumelor, nu acoperă costurile logistice, pentru că firmele nu pot negocia cu companiile de curierat, din nou, în lipsa de volume. Pandemia influențează piața și la nivel de strategie financiară. Ca și în alte domenii, a apărut nevoia de agilitate. Dacă înainte puteai merge pe bugete anuale, eventual revizuite în a doua parte a anului, acum nivelul specializării funcției financiare trebuie să răspundă exigenței și trebuie să învățăm să lucrăm pe bază de scenarii.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Zona de optimizare procese și proceduri pentru un magazin online este foarte importantă. Echipa care susține un magazin online trebuie să fie optim dimensionată, fără a pune în risc continuitatea afacerii. Sistemele unui magazin online trebuie să fie îmbinate cu platforma din procesul de facturare, încasare, și în final, cu zona de contabilitate, pentru a limita și elimina prelucrările duble, dar de a întări, prin controale în procese, acuratețea datelor, importantă la un volum mare.

DESPRE IOANA ARSENIE

Și-a început cariera în consultanță, într-o firmă românească, cu clienți antreprenori români, și ulterior într-o firmă străină, unde a lucrat pentru companii străine, preponderent clienți francezi. Primii 4 ani i-au definit standardele în profesie, alături de calificarea ACCA. Ulterior, în rolurile de management operațional și strategic, în România și regiune, a descoperit cât este de important ca funcția financiară să fie dublată de implicarea în strategia de business. A fost, ani buni, Business Partner într-o multinațională și a coordonat, ca membru non-executiv, proiectele de strategie ale companiei, pentru dublarea rezultatelor în șapte ani. Trusted App, aplicația de raportare financiară pentru IMM-uri, permite o analiză a marjelor, costurilor și profitabilității integrată cu contabilitatea, și susține antreprenorii și managerii să ia decizii pentru creșterea performanței financiare. Aplicația a fost lansată în iulie și își propune să digitalizeze IMM-urile românești care înregistrează o cifră de de afaceri de până la un milion de euro.

Articolul anterior

Serviciul de livrări pe scuter Urban Logistics angajează 250 de oameni, în 2021

Articolul următor

Cognizant Softvision trece pragul de 2.000 de salariați în România, după ce a angajat 400 de oameni, în 2020

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share