Ce planuri au “giganții” francezi în România: Airbus calcă pe urmele Renault, Orange se implică în digitalizarea țării, iar Renault și Michelin sunt printre “pionierii” revoluției tehnologice

Deschiderea și dezvoltarea fabricilor Airbus de la Brașov vor permite companiei să-și mărească capacitatea de producție în Romania și în toată Europa și vor facilita implicarea companiilor românești în producția locală, a anunțat Georges Durdilly, CEO Airbus Roumanie, la Forumul franco-român de afaceri, organizat, luna trecută, de Camera de Comerț și Industrie a Franței în România (CCIFER).

Printre provocările enumerate de Georges Durdilly se află tranziția verde, reducerea emisiilor de carbon, domeniul apărării și colaborările care sunt la nivel european în acest sector.

“Industria aeronautică este in plină creștere. Fabricăm tot mai mult, avem peste 1.000 de angajați. Intensificăm prezența și capacitatea de producere. Sectorul de apărare este și el în dezvoltare. În România este tot ce avem nevoie pentru a fabrica elicoptere. Airbus are proiecte structurate, cu ajutorul cărora putem dezvolta un ecosistem puternic. Avem ideea de a crește. Putem face ca Renault Dacia, poate chiar și mai bine. În 2035,  ne propunem să lansăm primul avion cu motor pe hidrogen. În echipele care fac parte din aceste proiecte fac parte și colegi români și ne mândrim cu asta. Ne trebuie mai multă voință și sprijin politic”, a declarat Georges Durdilly.

Digitalizarea este “coloana vertebrală a dezvoltării” României, a spus Liudimila Climoc, CEO Orange România. Orange România s-a implicat în această direcție prin investiții de peste 200 de milioane de euro în infrastructura digitală (rețele mobile 5G, fibră optică), deschiderea a șapte centre de date la nivel național, oferirea de soluții pe securitate cibernetică, cloud, centrul operațional de securitate cibernetică, alături de proiecte smart city, care se dezvoltă în peste 30 orașe din România, zona de internet of things – Orange are proiecte de automatizare de colectare a datelor, îmbunătățirea operațiunilor și creșterea de productivitate – și programul de accelerare a startup-urilor, derulat în ultimii șase ani – 44 de startup-uri au susținut această accelerare, în diferite domenii: 5G, cybersecurity, medicină, domenii conexe.

La rândul său, Michelin s-a implicat într-o revoluție profundă: umană, tehnologică, ecologică – toate trei sunt interconectate. “Revoluția umană include noul model de leadership, cel mai relevant nivel posibil. Revoluția tehnologică este tot ce înseamnă AI, roboți pentru afaceri și utilizarea tehnologiilor noi pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon (precum electrificarea pieselor)”, arată Alina Ghica, VP Europe de Sud et Centre Asie, Michelin.

Pe fondul crizelor din ultimii ani – COVID, lipsa de materie primă, războiul din Ucraina -, Renault a devenit mai flexibil și agil și se pregătește și face investiții pentru a face față provocărilor aduse de Reglementarea Euro 7. “Drumul industriei auto este către electrificare. Suntem orientați într-o zonă iîn care ne schimbăm gama, pentru a fi competitivă și echilibrată, fie că vorbim de modele hibrid sau electrice. Tot ce am lansat până acum ne angajează în direcția electrificării”, spune Cecilia Tudor, Managing Director Renault South Eastern Europe.

România are perspective bune pentru industria auto, deoarece în 2023 s-a produs o revenire la cum era situația înainte de criza din 2020. “Piața europeană dă semne de redresare, piețele din Europa sunt în creștere. Ne așteptăm ca Grupul Renault să încheie anul în creștere”, afirmă Cecilia Tudor.

Cel mai mare eveniment al CCIFER din acest an, organizat în parteneriat cu Ambasada Franței, Business France, Secția română a Consilierilor pentru Comerț exterior ai Franței și La French Tech Bucharest, Forumul și-a propus să faciliteze un dialog între companii, dar și între companii și autorități din România, Franța și Republica Moldova, despre oportunitățile de afaceri pe care le oferă transformările prin care trec Uniunea Europeană și România, pe fondul provocărilor legate de creșterea economică, securitate și protecția mediului.

DESPRE CCIFER

Fondată în 1996, este o comunitate de afaceri bazată pe savoir-faire-ul francez.  Este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, comunităților, a companiilor și a României. Reunește peste 550 de companii cu capital francez și autohton. Companiile membre sunt investitori strategici și lideri în diverse sectoare de activitate ale economiei locale. CCIFER este un actor angajat în orientarea profesională a tinerilor și inserția lor într-un parcurs de carieră, derulează programe de educație și facilitează recrutarea și dezvoltarea talentelor.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share