Conform datelor Creative & Bright, lider pe piața programelor de dezvoltare organizațională în România, companiile preferă programe de wellbeing coerente și sunt dispuse să investească, în medie, între 50 și 90 euro per angajat participant.
Cele mai solicitate programe sunt cele axate pe sănătate fizică, psiho-emoțională și hobby-uri, cu o durată de maximum două ore pe săptămână, în special între orele 16-18. Sunt și companii care implementează programe mai ample, care au o cultură de wellness, iar aici investițiile sunt mai mari, până la 30-70 euro anual, iar tipurile de programe se disting prin conceptualizarea lor, prin comunicarea lor în interior, pe baza unei strategii, și urmăresc și poziționarea brandului de angajator în piață.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Un program corect de wellbeing nu ține cont de generații, ci de nevoile psihologice ale angajaților, spune Dana Tudor Tănase (foto), director general Creative & Bright. „Noi începem programele de wellbeing cu o diagnoză bazată pe Process Communication Model (PCM), care durează circa două săptămâni. Identificăm nevoile psihologice ale angajaților, analizăm mixul de generații, de gen, aria de business și apoi, în funcție de profil, facem un mix de acțiuni pe patru axe cheie: sănătate fizică, sănătate psiho-emoțională, sănătate socială și hobby. Companiile în care implementăm proiecte de wellbeing fac diferența pe piață printr-un grad de retenție mai ridicat, o atractivitate mai mare pentru potențialii angajați, dar și o deschidere mai mare și flexibilitate din partea angajaților actuali”.
Cei mai mari jucători care investesc în wellbeing sunt companiile din IT&C, Banking, Big4 – în general, companii cu cifre de afaceri de peste 50 milioane de euro și între 250 și 10.000 angajați. „În companiile foarte mari, alături de CEO, COO, CMO, a luat naștere un nou rol, acela de CWO – Chief Wellbeing Officer. În România, facem pași timizi, însă constanți, către proiecte coerente de wellbeing. În ultimii ani, s-a evoluat de la un wellbeing asociat cu workshop-uri organizate de 1 și 8 martie, la programe prin care se urmărește alinierea la standardele internaționale, creșterea gradului de retenție al angajaților sau creșterea productivității. Creative & Bright implementează acțiuni variate de wellbeing, precum sesiuni de masaj, sesiuni de mindfulness, fresh bar sau acțiuni de eficientizare a activității la birou, parte din proiectul <Îmi place la birou>”, adaugă Dana Tudor Tănase.
Conform datelor Creative and Bright, angajații români preferă ca programele de wellbeing să aibă loc în timpul orelor de lucru, iar peste 80 la sută dintre ei spun că așteptările le sunt depășite după participare. Din punctul de vedere al gradului de implicare, programele de dezvoltare personală sunt mai populare în rândul femeilor, iar bărbații preferă workshop-urile sau evenimentele ce implică activitate fizică. Angajații cu vârste între 21 și 30 de ani înclină mai mult către activități ce privesc dezvoltarea pasiunilor, spre deosebire de cei de 35-45 ani, care sunt mai atrași de workshop-uri de parenting sau educație financiară.