Schimbarea este o constantă. Atât de constantă, încât ajunge să obosească uneori. Fenomenul de change fatigue este tot mai prezent în companii, mai ales acolo unde ritmul transformării este accelerat.
Și, totuși, unele echipe reușesc nu doar să supraviețuiască schimbării, ci să crească prin ea. Seria editorială #CompliceLaSchimbare, susținută de Complice.ro*, aduce în prim-plan vocile acestor lideri care nu doar gestionează transformarea, ci îi dau sens.
„Schimbarea nu doare atunci când este însoțită de sens. Când oamenii simt că fac parte din proces, nu doar că îl suportă, se transformă în adevărați aliați. Nu mai vorbim doar despre adaptare, ci despre participare activă, autentică. Iar într-o cultură organizațională în continuă transformare, experiențele pot fi ancora emoțională care dă coerență, direcție și, uneori, chiar bucurie, unei tranziții care altfel ar părea obositoare. Ele creează spațiu pentru conectare, energie și claritate – ingrediente esențiale pentru ca schimbarea să nu consume, ci să construiască”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.
- Europa este regiunea cea mai expusă la inteligența artificială: AI ar putea afecta o treime din locurile de muncă
- Ursus Breweries va avea un nou director general, din iulie: Dan Timotin, un executiv cu 20 de ani de experiență în FMCG
- MAGNETICO revine la Pitești: liderii de HR descoperă strategiile din spatele unui brand de angajator de succes
Deschidem seria #CompliceLaSchimbare, susținută de Complice.ro, cu un domeniu în care schimbarea nu este o excepție, ci o rutină zilnică: industria HoReCa.
Ionuț Păun este Director de Resurse Umane la City Grill Group, unde coordonează strategia de HR pentru o echipă de peste 1.000 de angajați. Cu o experiență solidă în recrutare, integrare și dezvoltare organizațională, Ionuț pune accent pe crearea unei culturi unitare și pe construirea unei comunități în jurul valorilor grupului. Creșterea oamenilor din interior, activitățile care consolidează echipa dincolo de job și implicarea reală a angajaților în viața companiei sunt doar câteva dintre direcțiile prin care contribuie la stabilitatea și evoluția sustenabilă a grupului, într-o industrie în permanentă transformare.
Grupul City Grill a trecut prin schimbări semnificative în ultimii ani, pe de o parte în contextul provocărilor din industria ospitalității, pe de altă parte, cu o expansiune accelerată, mai ales în 2024, cu branduri și proiecte noi. Cum ați adaptat strategia de resurse umane pentru a susține creșterea și stabilitatea grupului în acest mediu dinamic?
IONUȚ PĂUN: Industria HoReCa este una foarte volatilă și plină de provocări, dar Grupul City Grill și-a adaptat constant politica de resurse umane. Ce încercăm să facem în fiecare zi este să fim actuali, atât din punct de vedere al venitului, cât și din punct de vedere al beneficiilor. Aici nu mă refer doar la partea financiară sau a beneficiilor standard, ci e foarte important să se creeze o comunitate, oamenii să aibă activități împreună și extra-job – contexte care să-i ajute să se conecteze și să lucreze mai bine în echipă.
Care au fost principalele obstacole în gestionarea echipelor diverse din restaurantele grupului și ce abordări ați folosit ca să transformați aceste provocări în oportunități?
Vorbim de patru generații ce lucrează în același timp – este, fără îndoială, o provocare majoră ca cei din generația X sau Baby Boomers să lucreze și să-i accepte pe cei din generația Y sau Z și să gestioneze diferențele de gândire dintre aceste generații.
Noi am încercat permanent să transformăm această „luptă” a generațiilor într-un avantaj. Am încurajat cât mai mult recomandările interne – să se lucreze în familie sau cu prietenii -, fiindcă astfel diferențele de gândire se acceptă mai ușor, și am facilitat cât mai multe activități extra-job împreună, cum ar fi pescuit, airsoft, cursuri de gătit, yoga, dans.
Cum reușiți să mențineți o cultură organizațională unitară și motivantă într-un grup cu mai multe branduri și locații, mai ales în perioade de schimbare rapidă?
Încercăm constant să avem același tip de management, aceeași comunicare și dezvoltare pentru toți angajații, indiferent de brand sau locație. În fiecare an, încercăm să trecem fiecare angajat, indiferent de poziția lui, printr-un training prin care să punctăm, printre altele, și cultura și valorile companiei, iar constant aceste lucruri sunt promovate către și printre ei. Sunt lucruri la care toți angajații Grupului City Grill aderă și pe care toți le înțeleg. Asta ne diferențiază.
Ce inițiative sau programe de dezvoltare a angajaților ați implementat ca să sprijiniți performanța și adaptabilitatea echipelor City Grill și cum au contribuit ele la succesul grupului?
Aici sunt mai multe, dar voi puncta doar două acțiuni. În companie încercăm exclusiv să promovăm persoane din interior, care cunosc cultura și valorile noastre, iar anual, pe poziții de management, din totalul celor „scoase la concurs”, promovăm între 70 și 90 la sută din intern.
A doua acțiune la care vreau să fac referire este Olimpiada City Grill – prin intermediul ei am oferit peste 100 de premii, cum ar fi telefoane, laptopuri, abonamente la sală, vacanțe la mare sau munte, city breakuri, vouchere sau alte beneficii. Am avut și peste 170 de activități extra-job (fotbal, dans, yoga, pescuit, cursuri de gătit, cursuri de machiaj, campionat de airsoft și multe altele).
Ionuț Păun este una dintre vocile care arată că schimbarea, în HoReCa și nu numai, nu se face doar prin strategii. Se face prin oameni. Prin încredere, prin comunitate și prin experiențe care leagă echipele dincolo de ture, cifre sau procese. Seria #CompliceLaSchimbare va continua cu alte perspective valoroase despre cum se gestionează transformările în organizații – cu sens și cu oameni aproape.
*Complice.ro este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare dintre noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (cu un portofoliu extins de soluții alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele), pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.
În cei aproape zece ani de când activează pe piață, Complice.ro a livrat mai mult de 5.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu care include peste 300 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.